کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صمت: صنعت خودروسازی را متحول می‌کنم

9 شهريور 1398 ساعت 14:52

وزیر صنعت با بیان اینکه با تیم جوان به دنبال تحولات اساسی در صنعت خودروسازی هستیم، گفت: در بهبود کیفیت با کسی شوخی ندارم.


به گزارش جهان نیوز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد قائنات در جمع خبرنگاران گفت: طرح فولاد قائنات یکی از طرح‌های بزرگ کشور بوده که تاکنون ساخت آن طولانی شده و در دوره جدید فعال شده است.

او با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کارخانه فولاد قاینات رفع شده و مسئولیت کار آن به ایمیدرو داده و پیگیری می‌شود، گفت: طبق برنامه پیش‌بینی شده مجتمع فولاد قائنات تا دهه فجر امسال به بهر ه‌برداری می‌رسد و احیا خواهد شد هر چند فولادسازی آن طول می‌کشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ایجاد چنین طرح‌هایی به دنبال زنجیره فعالیت هستیم تا این زنجیره کامل شود و به ایمیدرو و صنایع معدنی نامه مکتوب ارائه کردیم که جذب نیرو از داخل استان و بومی منطقه باشد و در مدارک تحصیلی پایین نیرو‌های بومی و در مدارج و تخصص‌های بالا می‌توانند از تمام کشور و البته با اولویت استان نیرو جذب کنند.

رحمانی گفت: گردش مالی در این طرح‌ها مهم بوده و این باید در بانک‌های استان انجام شود و لازمه آن این است که بانک‌ها بتوانند خدمات ارائه کنند.

 
او ادامه داد: بسیاری از خدماتی که توسط بانک‌ها در تهران انجام می‌شود در استان نیز قابلیت اجرا دارد و فقط به دنبال این هستیم سطح اختیارات بانک‌ها را در استان‌ها افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: طرح فولاد قائنات در اقتصاد و اشتغال استان تاثیر به سزایی دارد و امیدواریم با بازدید انجام شده کار‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد و برخی از مشکلات برطرف شود و بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

رحمانی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی دارد که با مدیریت جدید به زودی می‌تواند پایان بیکاری را در استان جشن بگیرد اظهار کرد: حوزه اکتشافات را جدی گرفته ایم و این ظرفیت‌ها ملزم این است که سرمایه‌گذاری انجام شود.

او افزود: در حال حاضر نیز پروژه‌ها و طرح‌های خوبی در کشور آماده شده که در حوزه ایمیدرو ۴ میلیارد دلار آماده افتتاح است و تا پایان سال جاری نیز ۱۰۰ میلیارد دلار طرح توسط ایمیدرو با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نهضت جدیدی در حوزه معدن، صنایع معدنی و ساخت داخلی آغاز شده که سبب رونق تولید می‌شود و دوره جدیدی در صنعت خودروی کشور ایجاد شده است.

رحمانی با بیان اینکه فعالیت نخستین واحد تولید لوازم خانگی هوشمند در کشور آغاز شده است بیان کرد: در حوزه خودرو به دنبال تغییر و تحولات اساسی و بنیادین هستیم و با تیم جدید و جوان و پاکدست صنعت خودرو اقدامات خوبی انجام خواهد شد و سبب رضایتمندی مردم می‌شود.

او گفت: به دنبال افزایش تنوع و بهبود کیفیت در صنعت خودرو هستیم و در این راه نیز با کسی شوخی و تعارف و ترس و واهمه‌ای نداریم و تنها ترس ما این است که نتوانیم به مردم خوب خدمت کنیم.

بازدید وزیر صنعت و معدن از کارخانه فولاد و تروند زعفران قاینات
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های خود از کارخانه فولاد و کارخانه تروند زعفران بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کارخانه قرار گرفت.

کارخانه فولاد قاینات در صورت افتتاح سالانه ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار آهن اسفنجی را دارد و می‌تواند برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

این کارخانه در مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۴۵۰ هزار مترمربع بوده و سرمایه گذاری ثابت این طرح ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

همچنین در ادامه وزیر صمت از شرکت تروند زعفران قاین نیز بازدید کرد که این شرکت با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال سالانه ۲۰ تن بسته بندی زعفران، زرشک و خشکبار انجام می‌دهد.

شرکت تروند زعفران در مساحت ۹ هزار و ۸۸۴ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۸۷۲ مترمربع برای ۵۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این شرکت سالانه ۵ هزار تن پروفیل یو پی وی سی تولید می‌کند و در زمین به مساحت ۲۴ هزار و ۴۹ مترمربع و زیربنای ۹ هزار مترمربع افتتاح شده است.
برای شرکت گسترش صنایع قاین ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که به صورت مستقیم برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

در ادامه نیز وزیر صمت از شرکت نهر آب قاین نیز بازدید کرد که شرکت نهر آب با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریال سالانه ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن لوله از پلی اتیلن دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 699569

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699569/وزیر-صمت-صنعت-خودروسازی-متحول-می-کنم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com