جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴۴
وزیر ما یا نماینده شبکه‌های اجتماعی خارجی؟

وزیر جمهوری اسلامی: دسترسی ایرانی‌ها به توئیتر ضامن امنیت ملی است!/ آقای آذری جهرمی اگر وظیفه شما فیلتر نیست؛ رفع فیلتر شبکه های خارجی هم وظیفه‌تان نیست

شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 699482
باید از ایشان پرسید که با این سطح نگرش و دغدغه ها، آیا شما وزیر ملت ایران هستید یا نماینده سخت کوش تلگرام، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک که نه در ایران نماینده و دفتر دارند، و نه می دانیم به چه کسی باید پاسخگو باشند؟
وزیر جمهوری اسلامی: دسترسی ایرانی‌ها به توئیتر ضامن امنیت ملی است!/ آقای آذری جهرمی اگر وظیفه شما فیلتر نیست؛ رفع فیلتر شبکه های خارجی هم وظیفه‌تان نیست
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در گفتگو  با لستر هولت، مجری شبکه NBC  آمریکا گفته است که: « استفاده خیلی خوب من از توییتر!  نشان می دهد که من  اعتقادی به محدود سازی یا فیلتر کردن شبکه های اجتماعی ندارم» و در پیغام اینستاگرامی خواسته که مردم نیز در این باره نظر دهند.

به گزارش جهان نيوز، قبل از بیان هر چیزی باید گفت که  عاقبت پی نبردن به اهمیت حوزه ICT و  توجه نکردن به جوانان نخبه  این حوزه  و گماردن فردی با ویژگی های آذری جهرمی بر مصدر وزارت، این می شود که به جای توسعه فناوری های ارتباطی در کشور، دغدغه ما بازگذاشتن شبکه های اجتماعی ای شود که آمریکایی ها به حضور آنها در ایران علاقه دارند و  به دلیل بسته شدن امثال آنها، برخی نهاد ها و افراد را  حتی تحریم هم می کنند!!!

سوال اصلی که وزیر باید از مردم بپرسد چیز دیگری است و مردم نیز حتماً جواب های مناسبی به وزیر خواهند داد:

قرار گرفتن در تراز کشورهای پیشرو یا عقب ماندگی جهان سومی؟  قرار گرفتن بر بام فناوری دنیا یا بردگی؟ استقلال اقتصادی و ارزآوری برای ایران یا وابستگی اقتصادی و ارزبری به نفع آمریکا؟  ملی شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات یا تلف شدن منابع و  اطلاعات ملی؟ و ...

اماچند نکته بیشتر در این باره بخوانید:

1- وزیر ارتباطات بارها گفته است که مسئول فیلترینگ و یا عدم فیلترینگ نیست، و در نتیجه نخواسته که از جیب خود هزینه کند و به جای بیان استدلال و اقناع افکار عمومی، برای اینکه نمایش های منظم خود را به هم نزند، آن را به جاهای دیگر ارتباط می دهد. حال باید پرسید که اگر فیلترینگ به شما مربوط نیست و کمیته ای خاص بر اساس معیارها و ضوابط تعیین شده  در مورد آن نظر می دهد، بنابراین اظهار نظر و تلاش برای رفع فیلتر از یک شبکه اجتماعی خارجی، که خباثت و دشمنی آن با ملت ایران بارها ثابت شده است، هم وظیفه وزیر ارتباطات نیست! همچنین دولت نباید و نمی تواند شکست های سیاسی واقتصادی خود را  با دوپینگ و از طریق مخالفت با فیلترینگ و موضع گیری های  مثلاً شبه روشنفکری، که نزد کارشناسان آگاه به فضای مجازی ارزشی ندارد، جبران کند.

2- اگر دولت به همان اندازه که در این چند سال برای تلگرام حمایت های ویژه تدارک دید و یک فضای شبه انحصاری در اختیار آن قرار داد و آن را به بلوغ رساند و همچنین به همان اندازه که برای رفع فیلتر نوچه های آمریکایی – صهیونیستی تلاش کرد و نماینده آنها در داخل ایران شد، به توانمندسازی و تغییر مسیر اشتباه در حوزه ICT فکر می کرد و تبدیل به وارداتچی و دلال اینترنت و شبکه های اجتماعی خارجی نمی شد، اکنون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران تا این اندازه از کشورهای پیشرو دنیاعقب نمی ماند.

3- کم کاری های صورت گرفته باعث شده که برای پاسخ گویی به نیاز های مردم، دولت مجبور شود سرویس دشمن را در کشور توسعه دهد و برای توجیه کار خود ادبیات تولید کرده و فلسفه بافی کند.
 
4- یادمان نمی رود که پیام های مرتبط با نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا توسط توییتر حذف می شد.

همچنین رهبر معظم انقلاب در مورد نقش توییتر در فتنه 88 فرمودند: «در فتنه‌ی ۸۸ یکی از این شبکه‌های اجتماعی] توییتر[- که می توانست عامل فتنه و فتنه‌گران قرار بگیرد - احتیاج به تعمیر داشت؛ دولت آمریکا از او خواست تعمیراتش را عقب بیندازد؛ امیدوار بودند که بتوانند با این کارهای رسانه‌ای و شبکه‌ی فیسبوک و توییتر و امثال اینها، نظام جمهوری اسلامی را براندازند؛ خیالهای احمقانه‌ی خام! لذا نگذاشتند تعمیراتش را در آن برهه انجام بدهد، گفتند تأخیر بینداز، فعلاً بِرِس به این کار واجب‌تر. همه‌ی وسائل و ابزارها را به خط کردند در مقابل نظام جمهوری اسلامی.»

بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور، 29/8/1392(1) موضوعی که هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود با عنوان (hard choices)( انتخاب های سخت) به خوبی ماجرای آن را شرح داده است.

فارغ از این موارد، حتی با رصد کردن فعالیت های چند ماه اخیر توییتر، به نتایج خوبی می توان دست یافت:  به دنبال توقیف نفتکش‌ انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران و بالا گرفتن تنش سیاسی میان ایران و غرب، توییتر چندین حساب کاربری فارسی از جمله حساب سه خبرگزاری «ایرنا»، «باشگاه خبرنگاران» و «مهر» را از دسترس خارج کرد.

و جالب است که  توییتر حتی تصویر حضور یک پاسدار  بر روی عرشه نفتکش انگلیسی را به عنوان محتوای حساست برانگیز معرفی کرده بود!

خرداد ماه امسال نیز این شبکه اجتماعی  با انتشار اطلاعیه‌ای  اعلام کرد که ۴۷۷۹ حساب کاربری همسو با سیاست‌های ایران را حذف کرده است.

براساس این اطلاعیه، توییتر حساب‌های کاربری سه کشور روسیه، ونزوئلا و منطقه کاتالونیا اسپانیا را نیز به صورت هدفمند مسدود کرد. همچنین در این مسدودسازی هدفمند ۴ حساب کاربری رسمی آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه (IRA) نیز بسته شد. (2)

در کنار همه اینها تعلیق حساب های کاربری اشخاص انقلابی را هم اضافه کنید. از سوی دیگر در چند روز اخیر نیز بسیاری از حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی توییتر از جمله صفحات 178 پاکستانی در حمایت از مردم کشمیر  به حالت تعلیق درآمدند.(3) و موارد متعدد دیگر که نشان می دهند امثال توییتر ابزارهای علی السویه برای همه نیستند، بلکه خود نوکران عده ای دیگرند.

اما گذشته از اینها، وزیری که پشت مردم باید به وجود او گرم شود و فرمانده شبکه ملی اطلاعات و نماد توانمندسازی  شبکه های اجتماعی در داخل کشور باشد، به گونه ای در کار خود فرومانده  است که در زمین اجاره ای توییتر – همان که برای مردم عادی فیلتر شده است -  مشغول توییت بازی به زبان فارسی  و عموماً  هم  نه برای مردم دنیا ، که خطاب به همان ایرانیانی توییت می زند که قرار است برایشان فناوری اطلاعات و ارتباطات را ملی کند!

و تأسف بارتر اینکه وزیر جمهوری اسلامی در مصاحبه با آسوشیتدپرس بگوید:  «دسترسی ایرانی ها به توییتر ضامن امنیت ملی است!»

باید از ایشان پرسید که با این سطح نگرش و دغدغه ها، آیا شما وزیر ملت ایران هستید یا نماینده سخت کوش تلگرام، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک که نه در ایران نماینده و دفتر دارند، و نه می دانیم به چه کسی باید  پاسخگو باشند؟


پی نوشت:
 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=31796
 https://www.yjc.ir/00TEHF
 www.tasnimnews.com/fa/news/1398/05/30/2080269
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر وزیر جوان خوش فکر و پر تلاش کشور
Iran, Islamic Republic of
خوش فکر؟ شما به تلاش برای عقب ماندگی میگی خوش فکری؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
چنین وزیری نداریم. درود به کی؟!
Iran, Islamic Republic of
جهرمی است وزیر جوان پر تلاش و شما شاید او را نمی توانید ببینید
Iran, Islamic Republic of
تلاش در کدام جهت وبرای چه کسانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
فاتحه مخابرات را خوانده است بعد تو میگویی خوش فکر..؟!!
M.sh
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
تو مثل ادینکه خیلی زود باوری زود باور کردئی
Iran, Islamic Republic of
در اینکه او ویز جوان تحصیل کرده و با اخلاق است شما که شک نداری؟!!
عاشق علم و اخلاق
Romania
..
United States
چطور خودتون همه استفاده می کنید برای ما برده ها بده ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وزیر جان جان چرا نمی خواهی رئیس جمهور بشی حالا ما چکار کنیم ...!!!؟
چوبین
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
وزیر دولت روحانی وزیر دولت روحانی است....!1
Iran, Islamic Republic of
چرا شما هر کسی را که روحانی می اورد را ایراد میصگیری او که هم جوان است و هم کار بلده پس گیر الکی نده
Iran, Islamic Republic of
...


خداوند از تقصیرات همه ما بگذرد
اینکه بخشی از نظر خوانندگان را حذف کنید تامعنی مورد نظر خودتان را به خواننده القا کند جزو خصلت شما اصولگران است شکی در ان نیست .
لطفا حداقل حفظ امانت کنید یا مطلب را اصلا منتشر نکنید یا شجاعت ان را داشته باشید و ان را کامل منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
منظورت چیه از سر تقصیرات تو بگذره که الکی تهمت زدید؟!
...
Iran, Islamic Republic of
راست گفته ...
Iran, Islamic Republic of
منظور از با این سطح نگرش چیه!!!...
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
اهداف خبیث امریکا از توییتر جای خود، ولی اینکه همه مسئولان نظام راست و چپ بسیار فعال هستند در توییتر و بعد به مردم میگید فیلتره و نرید توش خنده داره
Iran, Islamic Republic of
کدام کاراینها خنده دارنیست تلکرام را فیلترکردند تا هرروز میلیاردها تومان برای فیلترشکن به جیب برخی برود
Iran, Islamic Republic of
۱) فیلتر شبکه‌های معاند خارجی برای اینه که چون از این طریق درصدد ضربه زدن به نظام ؛ انقلاب و کشور هستن و یک نوع تهاجم سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هستش.

۲) فیلتر یعنی اینکه کاربر دیگه نتونه به اون شبکه یا شبکه‌ها دسترسی داشته باشه.

خب الان با فیلتر این شبکه‌ها آیا موفق شدیم که جلوی دسترسی کاربران به شبکه‌های خارجی رو بگیریم ؟!!!

مسلماً با وجود فیلترشکن‌ها خیر!

اما خوبه برای یه مدتی این شبکه‌ها فیلتر بشن تا از تب و تاب بیوفتن.

اما در کُل باید یک فکر اساسی کرد و به جای فیلتر کردن فرهنگ سازی باید صورت بگیره و برای آشنایی و استفاده درست کاربران از این شبکه‌ها در صدا و سیما آموزش‌های لازم باید داده بشه.
Iran, Islamic Republic of
فیلتر فقط یک قسمت کوچیک هست که باید به اندازه خودش باشه اما یک سری الزاماتی هم همراه داره مثل همون آپارات و کافه بازار که تونستند به خوبی جای اونهایی رو که فیلتر شدن بگیرن و همه ازشون حمایت کردند
...
Iran, Islamic Republic of
یا ضامن اهو
Iran, Islamic Republic of
ورود به توییتر برای کارمندا تو وزارتخونه شما اقای رییس امر به معروف ونهی از منکر؟ ازاده؟ جرمه؟ چیه؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مقامات برای چی این همه هزینه می کنند برای پارازیت و فیلتر ... هزینه های میلیاردی می کنند برای فیلتر ولی با یه اپدیت رایگان همش میره فنا...
Iran, Islamic Republic of
کاری به حرفهای وزیر ندارم ولی دیگه دوره فیلتر کردن و این کارها گذشته. رفع فیلتر توییتر و فیس بوک و اینا هم از سر خجالته....!!!!
Iran, Islamic Republic of
اولا . تا زمانی که امپریالیسم و آمریکا هست، فیلتر و سانسور ایران و ایرانی هم داریم.
یعنی نعوذ بالله ما ساده لوح باشیم؟
ثانیاً چین هم این همه فیلتر میکنه آمریکایی ها رو .
ثالثاً فیلتر نتیجه داده که از سر بی تدبیری و سیاسی بازی آقایون مردم رفتند واتس آپ! البته اول از همه باید مسئولین رو محاکمه کرد نه آمریکایی ها رو!!
Iran, Islamic Republic of
چرا شما با جهرمی چپ افتادید؟
Iran, Islamic Republic of
جهرمی وزیر جوان و پرتلاش برای ملت کار می کند
Iran, Islamic Republic of
ما ملت ایران عطایش را به لقایش بخشیدیم زمین اددب ببوسند و بروند
Iran, Islamic Republic of
بچه های ارزشی خوب اسا این وزیر جوان را حمایت کنند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان اگر بدانند هر معصیتی که به دلیل آزادی شبکه های اجتماعی در جامعه صورت میگیرد در گناهش شریک هستند مطمئنا تغییر نظر خواهند داد.