پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

محرم ۹۸ چه روزی شروع می شود؟

جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 699448
اولین روز محرم سال ۱۴۴۱ هجری قمری مصادف با یکشنبه ۱۰ شهریور سال ۱۳۹۸ هجری شمسی است.
محرم ۹۸ چه روزی شروع می شود؟
به گزارش جهان نيوز، محرم نخستین ماه از ماه های حرام است که جنگ و نزاع در آن حرام بوده حتی در دوران جهالت هم به این امر احترام می گذاشتند اما بنی امیه در یک اقدام ناجوانمردانه در نهم و دهم محرم، امام حسین (ع) و یاران ایشان را به شهادت رساندند و اهل بیت (ع) را به اسارت گرفتند.

امام رضا (ع) در این باره می فرماید: در جاهلیت هم حرمت این ماه نگاه داشته می‌شد و در آن نمی‌جنگیدند، ولی در این ماه، خون‌های ما را ریختند و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند, خیمه‌ها را آتش زدند و غارت کردند و حرمت پیامبر را درباره ذریه‌اش رعایت نکردند.

امام حسین (ع) و یاران ایشان در دوم محرم سال ۶۱ هجری قمری وارد کربلا شدند که سپاه یزید راه را بر امام (ع) و همراهانشان بستند و در نبردی ناجوانمردانه علی رغم حرام بودن جنگ، در نزاع و خونریزی امام حسین (ع) نوه بزرگوار پیامبر اسلام (ص) و یاران ایشان را در نهم و دهم محرم به شهادت رساندند و بدترین رفتار را با بانوان اهل بیت (ع) و کودکان داشتند و به اسارت گرفتند.

اول محرم سال ۱۴۴۴۱ هجری قمری مصادف با یکشنبه دهم شهریور ۱۳۹۸ هجری قمری و یکم سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی است.

امام صادق (ع) درباره عزاداری و گریه امام حسین (ع) فرمودند:جد ما حسین (ع) هنگامى که به گریه کنندگان خود نگاه مى‏ کند براى آنان استغفار مى‏ کند و از جد و پدر و مادر و برادر خویش مى‏ خواهد که آن‌ها هم براى گریه کنندگان و اقامه کنندگان عزاى او استغفار کنند.

منبع: کتاب الکسیر العبادات به نقل از منتخب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...