پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

حسینی: مذاکره با ترامپ معلوم الحال غلط است

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 699334
عضو شورای وحدت راهبردی اصولگرایان گفت: مذاکره با فرد معلوم الحالی، چون ترامپ اساسا نادرست و به زیان کشور است.
حسینی: مذاکره با ترامپ معلوم الحال غلط است
به گزارش جهان نيوز، سید محمد حسینی، عضو شورای وحدت راهبردی اصولگرایان با اشاره به مباحث مطرح شده درمورد دیدار رئیس جمهور ایران با ترامپ، اظهار کرد: بعد از اعلام رئیس جمهور فرانسه، فضاسازی گسترده‌ای توسط رسانه‌های بیگانه و دنباله رو‌های داخلی آن‌ها صورت گرفت.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه پس از انتشار این خبر برخی از اصلاح طلبان هم ذوق زده شدند، گفت: مذاکره با فرد معلوم الحالی، چون ترامپ نادرست و به زیان کشور است، اگر هم قرار بود با ترامپ مذاکره‌ای صورت گیرد نیازی به وساطت فرانسه نبود که آقای مکرون تصور کند هنرنمایی کرده و برای دیدار دو رئیس جمهور نقش آفرین شده است، ترامپ نزده می‌رقصد، خودش بار‌ها اعلام کرده که منتظر تماس ایران برای مذاکره است!

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مذاکره در شرایط فعلی اصلا با منافع ملی سازگاری ندارد و مضر است؛ خاطر نشان کرد: رهبری و رئیس جمهور بار‌ها تاکید کرده‌اند که اعتمادی به ترامپ برای مذاکره نیست، اخیرا هیچ تحول مثبتی مثل برداشتن و یا کاهش تحریم‌ها که نشانگر حسن نیت کاخ سفید باشد رخ نداده است، بلکه مردم ایران و جهان شاهد هستند که ترامپ به تعهداتش نسبت به دیگر کشور‌ها مانند چین، روسیه و اروپا هم پایبند نیست.

عضو شورای وحدت راهبردی اصولگرایان با بیان اینکه هیچ مصلحتی در مذاکره با آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد: هدف برخی از طرح مذاکره با آمریکا بهره برداری سیاسی است تا کم کاری، ضعف و سوء استفاده‌های خود را که موجب مشکلات معیشتی مردم شده به حساب خطوط قرمز نظام بگذارند و اینگونه ناکامی‌های خود را توجیه کنند که اگر رهبری اذن مذاکره می‌داد وضعیت اقتصادی بهبود می‌یافت در حالی که در برجام با اروپا و آمریکا مدت‌ها مذاکره کردیم که توافق هم حاصل شد، ولی به دلیل پیمان‌شکنی غربی‌ها نه تنها گشایشی صورت نگرفت بلکه شرایط زندگی بر مردم روز به روز دشوارتر شد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای مکرون اگر می‌خواهد کمکی به برجام کند، بهتر است فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی را به تعهدات برجام پایبند سازد، از اردیبهشت سال گذشته تا کنون حتی کانال مالی و اینستکس کذایی را فعال نکرده‌اند، چه رسد به خرید نفت ایران و دیگر مطالبات به حق جمهوری اسلامی، طبعا در چنین شرایطی ایران پذیرای واسطه گری امثال مکرون نیست.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از مذاکره مجدد کاهش موئلفه‌های قدرت ایران است، گفت: سیاست آمریکا در قبال ایران فشار حداکثری است تا ایران ضعیف شود و بعد از کاهش قدرت کشورمان برای براندازی راحت‌تر اقدام کنند، و در واقع در ۴۰سال گذشته همه روسای جمهور آمریکا اعم از دموکرات و جمهوری خواه هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که به فضل و نصرت الهی، رهبری داهیانه و هوشیاری مردم با شکست مواجه شدند و در آینده هم سرشان به سنگ خواهد خورد.

حسینی افزود: در مسئله هسته‌ای کوتاه آمدیم و محدودیت‌ها را پذیرفتیم، آن‌ها می‌خواهند در دیگر مؤلفه‌های قدرت مانند موشکی و حضور منطقه‌ای از مواضع خود عقب نشینی کنیم، در شرایطی که آمریکایی‌ها فقط وعده می‌دهند و به هیچ کدام از تعهدات جامه عمل نمی‌پوشانند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: ترامپ با رئیس‌جمهور کره شمالی مذاکره کرد و عکس یادگاری هم گرفتند، اما هیچ اتفاقی رخ نداد، تحریم‌ها لغو نشد، کره ای‌ها هم عاقلانه هیچ امتیازی به آمریکایی‌ها ندادند و آزمایش‌های موشکی خود را ادامه دادند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه بعضی غربگرا‌ها در گذشته مطرح می‌کردند الگوی کره شمالی را پیاده کنیم، گفت: همانطور که مذاکره کره شمالی با آمریکا هیچ عایدی نداشت اگر مذاکراتی بین دو رئیس جمهور ایران و آمریکا هم صورت گیرد بی نتیجه وحتی زیان‌آور خواهد بود، همچنین در روحیه رزمندگان جبهه مقاومت هم تاثیر منفی خواهد گذاشت، زیرا رزمندگان مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل‌سعود ایستاده اند و توقع ندارند که ایران اسلامی بجای حمایت از مظلومان جبهه مقاومت، راه سازش را در پیش گیرد.

حسینی در پایان تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را تکیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، فعال شدن مدیران و مبارزه با مفسدان و اخلالگران اقتصادی دانست.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب این حضرات از درخت چنار به مردم . می خواهند گلابی بخورانند؟؟!!!