سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

روحانی به وعده جایزه برای منتقدان عمل کرد

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 699282
مدیرمسئول یک نشریه منتقد دولت می‌گوید چند روز بعد از سخنان رئیس‌جمهور، جایزه‌اش را گرفته است.
روحانی به وعده جایزه برای منتقدان عمل کرد
به گزارش جهان نيوز، آقای روحانی روز شنبه گفته بود: انتقاد از دولت نه تنها بلامانع بلکه بی‌هزینه و حتی توأم با تشویق و جایزه بوده است. انتقاد بی‌هزینه از آثار این دولت است.

حمید رسایی مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی با اشاره به این سخنان نوشت: شاید باورتون نشه، ولی امروز از دادگاه ویژه روحانیت زنگ زدند که آقای روحانی می‌خواد از هفته‌نامه ۹ دی تقدیر کنه و بهش جایزه بده! خیلی خوشحالم، اصلاً غیرقابل باوره که یه رئیس‌جمهور اینقدر زود به حرفش عمل کنه. فکرشو بکنید، علوی هم قراره لپمون را ببوسه.

رسایی در ادامه از احضار به دادگاه به‌خاطر شکایت دولت خبر داده است یادآور می‌شود اخیراً روزنامه منتقد وطن‌امروز نیز تعطیل شد.

در همین حال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از نحوه برخورد و مواجهه با منتقدین توسط دولت، از نخ و سوزن به‌عنوان جایزه به دولت به‌منظور تغییر رویه و ایجاد صداقت در رفتار رونمایی کرد.

خطاب به روحانی در بیانیه این انجمن آمده است: اخیراً در آغاز هفته دولت در حرم حضرت امام(ره) فرموده‌اید که: «انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم، انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است». از این‌رو لازم دانستیم؛ به پاس زحمات بی‌دریغ حضرت‌عالی به‌خاطر گرامی‌داشتن منتقدین و دادن جایزه‌های مختلف به آن‌ها در طول این چند سال، از شما و دولت فخیمه‌تان تشکر کنیم.

با عنایت به نوع برخورد کاملاً محترمانه دولت یازدهم و دوازدهم با منتقدین، خواهشمندیم قدر این توفیقی که نصیب شما شد تا بدین زیبایی به منتقدان توجه کنید را، بدانید.

ما نیز در راستای این مهم، تمامی الفاظ محترمانه و محبت‌آمیز دولت به منتقدان را ارج نهاده و از الفاظی مثل: «بزدل»، «ترسو» «بی‌سواد و بی‌شناسنامه»، «عقب‌مانده»، «هراسان»، «تندرو»، «عصر حجری»، «بیکار و دین‌نشناس» و «هوچی‌باز»، و تشخیص هنرمندانه شما در خطای دید داشتن منتقدان، کمال تشکر را داریم.

در این بیانیه با اشاره به پیگرد نشریات و صاحب‌نظران منتقد از سوی دولت آمده است:

اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی در نوع هدیه‌های شما به منتقدان برسیم، متوجه خواهیم شد که اتفاقاً وجه اشتراک آنها در همان چیزی است که سال ۹۲ از آن به خدا پناه می‌بردید: بستن دهان‌ها و شکستن قلم‌ها!

فلذا به پیوست، نخ و سوزنی به‌عنوان نماد هدیه‌هایی که به منتقدان‌تان اعطا می‌شود، خدمتتان ارسال می‌گردد.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *