کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشریفات اداری سرمایه گذاران را خسته کرده است

5 شهريور 1398 ساعت 22:48

اجرای طرح پتروپالایشگاه‌ها نیازمند سرمایه گذاری و مساعدت دولت به ویژه وزارت نفت در زمینه تنفس خوراک تخصیصی برای تشویق سرمایه گذار است علاوه بر این باید از تشریفات اداری نیز که به دلیل خسته کننده بودن موجب رها کردن کار می شود پرهیز کرد؛ چرا که تشریفات اداری کشور معمولا سرمایه گذار را خسته می‌کند و کار رها می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی؛ درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت مبنی بر هدایت حجم نقدینگی به سمت پالایشگاه سازی اظهارداشت: نمایندگان مجلس برای تحقق شعار رونق تولید ملی و تحول در اقتصاد کشور طرح «افزایش ظرفیت پالایشگاه با استفاده از سرمایه های مردمی» را به منظور جلوگیری از صادرات نفت خام و هدایت نقدینگی به حوزه تولید ارزش افزوده، تهیه و آن را به مجلس پیشنهاد دادند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح نباید وقت را تلف کرد تاکید کرد: درست است این طرح در مجلس تصویب شده ولی با تصویب صرف این طرح در مجلس نمی‌توان امید به اجرای آن داشت؛ تجربه نشان داده است که طی سال های گذشته بسیاری از موضوعات که در مجلس بررسی و با آن موافقت شد ولی در عمل اتفاقی نیفتاد.

عضو کمیسیون انرژی درادامه افزود: اجرای این طرح نیازمند سرمایه گذاری و مساعدت دولت به ویژه وزارت نفت در زمینه تنفس خوراک تخصیصی برای تشویق سرمایه گذار است علاوه بر این باید از تشریفات اداری نیز که به دلیل خسته کننده بودن موجب رها کردن کار می شود پرهیز کرد؛ چرا که تشریفات اداری کشور معمولا سرمایه گذار را خسته می‌کند و کار رها می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به افزایش اشتغال و بی اثرشدن تحریم‌های نفتی می‌شود خاطرنشان کرد: دولت باید زیر ساخت های اجرای این طراح را فراهم و موانع آن را برطرف کند و از هیچ کمک و اقدامی فروگذاری نکند؛ اما اصولا دولت ها انگیزه‌ای برای اجرای این طرح ها ندارند چراکه معمولا مخالف حضور بخش خصوصی هستند و علاقه دارند که همه منابع و امور در اختیار خودشان باشد.

خادمی با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه مجلس بیان کرد: نمایندگان دراین جلسه نسبت به فروش نفت به شکل خام انتقاد داشتند و استدلال آن ها این بود که اگر نفت به فرآورده با ارزش تبدیل می شد و اگر کشور تک محصولی نبود دشمن نمی توانست به راحتی کشور را تحریم کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از گذشت این همه سال از انقلاب فقط سه تا پالایشگاه در کشور احداث شده یادآورشد: نزدیک به5سال پیش هم طرح فراگیر پالایشی سیراف به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی معرفی تصویب شده که متاسفانه به جایی نرسید و هنوز معطل برخی از پیش نیاز هاست.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه و حداکثری از حداقل منابع است تشریح کرد: مقام معظم رهبری چندین بار درباره اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند و مسئولان شنیدند و اقدام نکردند و طبق برآوردهای انجام شده در مجموع در زمینه اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید دولت اقدام عملی انجام نداده است.

خادمی در پایان با اشاره به بی تفاوتی مسئولان نسبت به اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در کاهش وابستگی کشور به غربی ها تصریح کرد: در شرایط تحریم که کشور در سختی و تنگنا قرار می‌گیرد مسئولان به یاد اقتصاد مقاومتی و  راه های دور زدن تحریم های نفتی از جمله عرضه نفت در بورس می افتند و مطمئن باشید که اگر تحریم‌ها کمرنگ شود همه این طرح ها به فراموشی سپرده می شود و دوباره به دنبال هدر دادن منابع کشور می روند باید همیشه و حتی در شرایط نرمال کشور هم که امکانات بیشتری در اختیار است به دنبال مسائل خودکفایی باشند.


کد مطلب: 699258

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699258/تشریفات-اداری-سرمایه-گذاران-خسته-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com