کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلیک جدیدترین موشک یمنی به نجران عربستان

5 شهريور 1398 ساعت 16:34

سخنگوی ارتش و کمیته‎های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک جدید به نام «قاصم»، به مواضع شبه‌نظامیان سعودی در منطقه نجران خبر داد.


به گزارش جهان نیوز،  ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه شنبه) یک فروند موشک بالستیک میان برد به نام «قاصم» به مواضع ائتلاف سعودی در «نجران» عربستان سعودی شلیک کرد.

بر اساس گزارش مرکز رسانه‌ای «انصارالله»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، این موشک که پس از عملیات اطلاعاتی دقیق شلیک شد با دقت بالا به هدف برخورد کرده و دهها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. 

وی افزود: قاصم از جمله موشک‌های جدیدی است که چندی پیش به خدمت گرفته شده، قابلیت خود را اثبات کرده و در کنفرانسی خبری معرفی خواهد شد. 

سریع تصریح کرد، پیشتر از این موشک برای هدف قرار دادن پایگاه «الجلاء» در عدن نیز استفاده شده است. 

 سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز در فیسبوک خود خبر داد: «حمله وسیعی با پهپاد به یک هدف نظامی مهم در پایتخت سعودی انجام دادیم».

او در این خصوص توضیح داد که «حمله امروز با پهپاد صماد-۳ و به طور وسیع به یک هدف نظامی مهم در ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شد و [پهپاد] بدقت به هدف اصابت کرد». 

به گفته این مقام مسئول یمنی، این حمله در چارچوب «توسعه شعاع حمله و پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز و ادامه محاصره آن علیه مردم بزرگ یمن» انجام شد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی  در ادعایی خبر نیروهای مسلح یمن درخصوص حمله پهپادی به پایتخت عربستان را تکذیب کرد. 


کد مطلب: 699247

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/699247/شلیک-جدیدترین-موشک-یمنی-نجران-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com