جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ربیعی: با آمریکای امروز ممکن نیست مذاکره کنیم

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 699240
سخنگوی دولت گفت: آمریکا قاعده را به هم زده و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را عیله ملت ما تحمیل کرد، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.
ربیعی: با آمریکای امروز ممکن نیست مذاکره کنیم
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که موضع ما نسبت به آمریکا چیست و آیا قرار است که مذاکره‌ای صورت بگیرد؟ اظهار کرد: راه درست برای امنیت جهانی دیپلماسی است و نفع همه در دیپلماسی است، منتهی اینکه امروز با این آمریکا صحبت کنیم اصلا امکان ندارد و شرایط عادلانه نیست.

او افزود: ما از اول انقلاب یک اصلی داشتیم و رهبر معظم انقلاب بر دیپلماسی گسترده با جهان تأکید داشتند، همچنین امام (ره) فرمودند که ما به جز رژیم غاصب صهیونیستی با همه حرف می‌زنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: شرایط را آمریکا به هم زده است، آنها قاعده را به هم زدند و با اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، یک تروریسم اقتصادی را عیله ملت ما تحمیل کردند، حال آنها باید به شرایط قبل بازگردند آن وقت ما تصمیم می‌گیریم.

ربیعی تصریح کرد: یعنی آنها باید به شرایط قبل از خروج آمریکا بازگردند و تحریم‌‌ها را بردارند، آن زمان تازه ما تصمیم میگیریم، اولا محدوده ما فقط برجام است و هیچ پیش شرطی نداریم، نه چیزی بیش از آن،  تنها قاعده‌ای که داشتیم قاعده برجام بوده است.
او گفت: اجلاس G۷ را دیدم، نتیجه‌اش دو موضوع را خواسته بودند، یکی اینکه ما سلاح هسته‌ای تولید نکنیم، که این به نوعی به سخره گرفتن است چراکه ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای برای ما به فتوای مقام معظم رهبری حرام بوده و فتوا برای ما از قانون فراتر است، بنابراین ما هرگز دنبال این مسئله نبوده‌ایم.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ایران درباره مسائل منطقه و موشکی هم مذاکره می‌کند، اظهار کرد: مذاکره ما فقط درباره برجام خواهد بود، در مورد امنیت منطقه ما اعتقاد داریم که بیگانه ها اگر از منطقه خارج شوند منطقه امن‌تر می‌شود، ما از هر ائتلاف و گفت‌وگویی در منطقه استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم امنیت منطقه در گفت‌وگو‌های بین منطقه‌ای باید صورت بگیرد، پس با آمریکا درباره منطقه و مسائل موشکی مذاکره نخواهیم داشت.

ربیعی تاکید کرد: با این همه از حسن نیت مکرون، رئیس جمهور فرانسه سپاسگزاریم و در جهت گسترش روابط دوجانبه و ادامه و ادامه همکاری با سایر اعضای باقی مانده در برجام تلاش خواهیم کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
...