پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

حمله پهپادهای یمنی به پایتخت سعودی

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 699140
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله جدید به عربستان سعودی و این بار به پایتخت این کشور خبر داد.
حمله پهپادهای یمنی به پایتخت سعودی
به گزارش جهان نيوز،  چند روز پس از حمله پهپادی به یک حوزه نفتی در جنوب شرق عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از حمله جدید به پایتخت عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در فیسبوک خود خبر داد، «حمله وسیعی با پهپاد به یک هدف نظامی مهم در پایتخت سعودی انجام دادیم».
 
موقعیت ریاض در عربستان سعودی
 
سرتیپ یحیی سریع در این خصوص توضیح داد که «حمله امروز با پهپاد صماد-3 و به طور وسیع به یک هدف نظامی مهم در ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شد و [پهپاد] بدقت به هدف اصابت کرد». 

به گفته این مقام مسئول یمنی، این حمله در چارچوب «توسعه شعاع حمله و پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز و ادامه محاصره آن علیه مردم بزرگ یمن» انجام شد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن باز هم تکرار کرد که از شهروندان و شرکت‌ها می‌خواهد که از «مواضع نظامی و حیاتی در عربستان سعودی دوری کنند چرا که این دو مورد، از اهداف مشروع برای یمن به شمار می‌رود». 

هفدهم اوت (نُه روز پیش) ارتش یمن با ده پهپاد به حوزه و پالایشگاه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان سعودی و در ده کیلومتری جنوب مرز سعودی با امارات، حمله کرده بود.
 
حمله هفدهم اوت به حوزه نفتی الشیبه
 
حمله امروز یمن به ریاض در طول جنگ، اولین بار نیست. دو سال پیش (نوزدهم دسامبر 2017) نیز ارتش یمن از حمله به کاخ «یمامه» در ریاض با موشک بالستیک خبر داده بود.

ارتش یمن در آن زمان از آغاز مرحله جدید در مقابله با «ائتلاف متجاوز» خبر داده و اعلام کرده بود که «کاخ‌های رژیم سعودی... و همه تأسیسات نظامی و نفتی، در تیررس ارتش یمن قرار دارد». پدافند هوایی ریاض دسامبر 2017 اعلام کرده بود که با آن حمله مقابله کرده است.

شبکه خبری المسیره دو سال پیش، نوع موشک شلیک شده به ریاض را «برکان اچ 2» اعلام کرده بود. حمله امروز به ریاض نیز با پهپاد صماد-3 که پیشرفته‌ترین پهپاد رونمایی شده در ارتش یمن است، انجام شده است. ارتش یمن پیشتر با این پهپاد، ابوظبی پایتخت امارات را نیز در واکنش به حملات این کشور در یمن، هدف قرار داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سعودی به غلط کردن افتاده