پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲۶

رئیسی: نباید امید مردم متدین تبدیل به یاس شود

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 699114
حجت الاسلام رئیسی بر ضرورت عادلانه ساختن نظام پرداخت حقوق در کشور تاکید کرد و گفت: تفاوت در نوع پرداخت‌ها به افرادی که از حیث تجربه، توانمندی و تحصیلات یکسان هستند، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
رئیسی: نباید امید مردم متدین تبدیل به یاس شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی، همکاری و تعامل بین قوا را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: ما مجلس و دولت را در مبارزه با فساد کنار خود می‌بینیم و معتقدیم حساسیت در قوا برای مقابله با فساد باید مضاعف باشد، زیرا هر گونه روابط ناسالم و فساد، برای توسعه یافتگی، امنیت سرمایه گذاری و کارآفرینی مضر است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ما معتقدیم شهدا در بهترین شرایط سنی در مسیر ایثار و فداکاری قدم برداشتند و بهترین معامله را کردند. آن ارواح بزرگ، امروز ناظر بر اعمال ما هستند و پسندیده نیست برخی افراد با سوداگری و سوءاستفاده خود، آبروی کشور و نظامی را که این خون‌های مطهر برای قوام و دوام آن بر زمین ریخته شده، مورد خدشه قرار دهند؛ لذا هر دلسوز و دغدغه مندی باید امروز در این عرصه مدعی باشد و اجازه ندهد که این نظام پاک، آلوده شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نباید اجازه داد امید مردم خوب، متدین و مخلص کشور، تبدیل به یاس شود، افزود: امروز دشمن بر طبل یاس و ناامیدی می‌کوبد و ما همگی ماموریت داریم به گونه‌ای عمل کنیم که یاس بر مردم عزیزمان عارض نشود.

نظام پرداخت حقوق در کشور باید عادلانه شود
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از این دیدار به موضوع لایحه مدیریت خدمات کشوری اشاره و اظهار کرد: اولین گام در اجرای عدالت، قانون عادلانه است و قانونگذار عادل در کنار مجریان عادل و قضات عادل می‌توانند مزه شیرین عدالت را در کام مردم جاری کنند.

بر همین اساس لازم است نظام پرداخت حقوق در کشور، عادلانه شود. ما قائل به یکسان‌سازی حقوق‌ها نیستیم، اما اینکه حقوق افراد با مدارک تحصیلی، تجربه و توانمندی یکسان به این میزان متفاوت باشد، برای هیچکس قابل توجیه نیست؛ لذا عادلانه سازی پرداخت‌ها به عدالت در نظام اداری ما کمک می‌کند.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به دشواری کار قضات، خاطرنشان کرد: قضات، امکان اینکه کار دوم انتخاب کنند ندارند و کارشان نیز بسیار سخت و دقیق است. دستور دین مبین اسلام نیز تامین معیشت قاضی است. در این راستا از مجلس محترم می‌خواهیم که واقعا در این جهت اقدام جدی کنند تا قضات شاغل و بازنشسته از لحاظ معیشت در تنگنا نباشند.

رئیس قوه قضاییه درباره شورای حل اختلاف نیز گفت: ما معتقدیم شورای حل اختلاف به معنای دقیق کلمه باید امر حل اختلاف را عهده دار باشد. در این شورا، افرادی به صورت داوطلبانه مشغول کار بوده اند که دیگر امکان فعالیت بدون دریافت حقوق برایشان وجود ندارد. لایحه‌ای در خصوص شوراهای حل اختلاف در مجلس مطرح است و اصلاحاتی نیز برای آن در نظر گرفته شده که همین روزها تقدیم خواهد شد تا مشکلات نیروی انسانی شورای حل اختلاف، رفع شود.

آیت الله رئیسی درباره واحدهای تولیدی در کشور، با بیان اینکه ما معتقدیم به دلیل تخلف یک یا چند نفر، یک واحد تولیدی نباید فعالیتش متوقف یا تعطیل شود، به مشکلات کارگران و مساله خصوصی سازی در کشور اشاره کرد و افزود: هیچ کس با اصل خصوصی سازی مخالف نیست منتها شکل خصوصی سازی در کشور ما اشکالات ساختاری دارد. ما معتقدیم دولت باید به عنوان یک ناظر حامی، در جهت توانمندسازی واحدهایی که واگذار می‌شود عمل کند و خصوصی سازی به نحوی باشد که نهایتا به رونق تولید و حفظ حقوق کارگران بینجامد.

دغدغه کارگران قابل درک است و باید دستگاه‌های مسئول مشکلات را حل کنند
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اعتراضات کارگری در کشور کم نیست و ما در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم، تصریح کرد: شنیدن اعتراض از زبان کسانی که مشکل دارند، وظیفه ماست. دغدغه کارگران قابل درک است و باید دستگاه‌های مسئول مشکلات را حل کنند منتها گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم. کارگری که واقعا به دلیل مشکلات کارگری اعتراض می‌کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد و خود کارگران باید مقابل کسانی که فضای اعتراضات کارگری را آلوده می‌کنند، بایستند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ بهره مندی از اسناد رسمی تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از پرونده‌های قضایی محصول میدان داری اسناد عادی هستند و مشکلات زیادی از این طریق پدید آمده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین در پاسخ به برخی درخواست‌ها، نسبت به برگزاری دیدار با نمایندگان زن مجلس اعلام آمادگی کرد و اطمینان داد که ﻻﯾﺤﻪ ﺗﺄﻣﯿﻦ اﻣﻨﯿﺖ زﻧﺎن در ﺑﺮاﺑﺮ ﺧﺸﻮﻧﺖ، حداکثر تا ۱۵ شهریور آماده شود.

آیت الله رئیسی از مجلس برای قانون اعاده اموال نامشروع قدردانی کرد و در خصوص دستورالعمل کرامت نیز اظهار کرد: این امر برای ما جنبه دفعی و لحظه‌ای ندارد و به صورت مستمر بر آن نظارت خواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سوال برخی نمایندگان درباره وضعیت جذب ۶۰۰۰ نیرو که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده اند نیز تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مشکلاتی داشت که هفته جاری با رئیس محترم این سازمان و همچنین برخی عزیزان از سازمان امور اداری و استخدامی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد مشکل این نیروها تا پایان سال جاری حل شود.

آیت الله رئیسی درباره آمار سرقت در کشور نیز بر ضرورت بررسی و در عین حال برخورد با این موضوع تاکید کرد و بسیاری از سرقت‌ها را ناشی از مشکلات اقتصادی دانست.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس حاضر در این دیدار نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درودبر جناب رئیسی بزرگ .مردم ایران از مبارزه جدی شما با فساد بشدت امیدوار شده اند.
Iran, Islamic Republic of
مردم متدین مخلص خواص جدا
فکری هم بحال بقیه مردم بکنید
Iran, Islamic Republic of
بقیه یعنی اون 96 درصددیگه
میترا
Iran, Islamic Republic of
بقیه یعنی لشکر آلبانی که آدم هم نیستن،چه برسه به...
Iran, Islamic Republic of
..م.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه که کسانی از رئیسی انتقاد میکنن که خودشون توی انتخابات با انتخاب اشتباهشون..خراب کردن به همه چیز و الان از رئیسی توقع دارن...
Iran, Islamic Republic of
وو.....
Iran, Islamic Republic of
صالحان همواره پذیرای توبه کنندگان هستند .
Canada
...
علی
Iran, Islamic Republic of
بی عدالتی در حقوق خییلی زیاد است اگر هست برای همه اگر نیست برای همه
ب
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
با محتكرين مسكن برخورد شود تا مردم دچار ياس نشوند
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی از قاطعیت شما بسیار ممنونیم ولی یه مسئول متهم چرا باید با وثیقه های میلیاردی از بازداشتگاه آزاد شود .آیا یه آدم عادی می تواند همچین سرمایه ای داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
خب، این مرّ قانونه. ...
Iran, Islamic Republic of
اقای رییسی اعدام ها رو نشون بدید کمی دل مردم خنک بشه نه اینکه فقط خبرش بیاد!
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا شما ديگه چرا طرف محتكرين مسكن نميريد...!!
Kardarbalsh
Iran, Islamic Republic of
سلام و صلوات خداوند بر سید ابراهیم رئیسی...
ضمن حمایت از قوه قضاییه و شخص آقای رییسی، از ایشان تقاضا داریم در ایام اربعین حسینی به استاد حسن عباسی برای پیاده روی اربعین مرخص بدهند تا در این مسیر از ایشان استفاده شود. دوستان عزیز این خواسته را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
یزدان
Romania
جالبه من تو کوجه خیابان باکسایی که حرف میزنم وانها رای به روحانی دادن الان میگویند ای کاش به روحانی رای نمیدادیم از جمله سلبریتیها که برای روحانی دست پا میشکستند بازیگران معروف الان پشمان هستند من که رای ندادم ولی خدا گواه خانوادم رای به ریسی دادن والان پشیمان نیستند!!
دانا
Romania
چند شب پیش توی تلویزیون نشون دادن که چه جوری چک سفید از یه سری بیچاره می گیرن نمی دونم آقای رییسی در جریان هستن یا نه یه تعداد زیادی از مردم که تو شرکت های کوچیک وبزرگ یا سازمان و ارگان های کوچیک و بزرگ، دولتی، خصوصی، خصولتی نمی دونم نیمه خصوصی نیمه دولتی به عنوان کارگر کارمند استخدامی قراردادی شرکتی پیمانی و... کار می کنن چقدر ازشون بهره کشی می شه؟....
Iran, Islamic Republic of
...
ناصر
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
رییسی دردت به جون مسئولین نامرد
.
دست بوستیم
مجید
Iran, Islamic Republic of
چرا نماینده متخلف با تلفن....ازادشدند؟!!!!!