سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کواکبیان: اروپا فقط ۱۰ روز فرصت دارد

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 699022
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر و دیدار خود با دبیران کل احزاب آنکارا گفت: احساس می‌کنم یکی از بزرگترین ضعف‌های ما در مقوله توسعه سیاسی این است که انتخابات پارلمانی ما جنبه حزبی ندارد.
کواکبیان: اروپا فقط ۱۰ روز فرصت دارد
به گزارش جهان نيوز، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک روز مباهله گفت: در ایام تعطیلات مجلس سفری به آنکارا داشتم و با دبیران کل احزاب این کشور ملاقات و گفتگو کردم. احساس می‌کنم یکی از بزرگترین ضعف‌های ما در مقوله توسعه سیاسی این است که انتخابات پارلمانی ما جنبه حزبی ندارد. امیدوارم در این فرصت باقیمانده مجلس بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم. شورای نگهبان با بخش حزبی بودن قانون انتخابات مشکلی ندارد پس بهتر است هر چه سریعتر این بخش را در دستور کار قرار دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: البته ظاهرا چندان دلسوزی زیادی در بدنه دولت و هیات رئیسه مجلس نسبت به مقوله توسعه سیاسی و انتخابات بر مبنای نظام حزبی مشاهده نمی‌شود. تنها راه برون رفت بسیاری از مشکلات کشور همین مسئله است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با اشاره به فرا رسیدن گام سوم سیاست خارجی گفت: اتحادیه اروپا بداند که فقط ۱۰ روز فرصت دارد که به تعهدات برجامی خود عمل کند وگرنه حتما ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را محکم‌تر برخواهد داشت. اگر اروپا می‌خواهد ایران در برجام بماند، با کمک برای رفع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه فروش نفت ایران و عادی شدن تبادل بانکی در اجلاس گروه ۷ گام بردارد.

کواکبیان با ارجاع به اولین نطق خود در مجلس دهم گفت: گفته بودم که تا فساد در کشور کفن نشود این وطن، وطن نشود. مردم فکر می‌کنند همه دست اندرکاران در هر سه قوه دستشان به فساد آلوده است. از آقای رئیسی تشکر می‌کنم و امیدوارم اقدامات ایشان جنبه ظاهری، جانبداری و جناح گرایی نداشته باشد. فساد فساد است، اصلاح طلب و اصولگرا ندارد، حتی نماینده مجلس اگر خارج از وظایف نمایندگی‌اش تخلف کند باید به آن رسیدگی شود. مردم اعتقاد دارند ما معتقدیم که مردم تحریم‌های خارجی و ناکارآمدی بعضی از دست اندرکاران را تحمل می‌کنند، اما نمی‌توانند فساد بعضی مسئولان را تحمل کنند.
 
وی با اشاره به هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد شهید رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی دستور داده بود که اتاق کارش را هفته‌ای یک بار خودش تمیز کند. به او گفتند شما نخست وزیر بودید و الان رئیس جمهور هستید و این کار در شأن شما نیست.

رجایی پاسخ داد: می‌خواهم به خودم بگویم که تو همان معلم ساده‌ای بودی که این مردم تو را به ریاست جمهوری رساندند. از دولتمردان انتظار دارم که تشریفات، تجملات و مسائل زائد را کنار بگذارند. همچنین از شورای ساماندهی امور پایتخت می‌خواهم هرچه سریعتر مشکلات عمومی تهران از جمله انتقال پادگان‌های نظامی را در دستور کار قرار دهد.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *