جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۰ سد بزرگ تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 698983
وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد.
۱۰ سد بزرگ تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش جهان نيوز، رضا اردکانیان در گفتگوی تلویزیونی افزود: خوشبختانه امسال با اتفاقات خوبی همراه بود که از آن میان می‌توان به بارش‌های باران در آغاز سال و پر شدن سد‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: سال قبل حدود 400 مگاوات کمبود برق ناشی از پایین بودن سطح آب سد‌ها بود که امسال جبران شد و در این راستا 15 نیروگاه را در طول یک سال که می‌توان در نوع خودش بی نظیر خواند به اتمام رساندیم و در 12 استان کشور به بهره برداری رساندیم و 3 هزار و 251 مگاوات برق از محل ساخت این نیروگاه‌ها به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

 اردکانیان گفت: امسال همکاران ما با تلاش فراوان و با تغییراتی که در پره‌های توربین‌ها و سامانه کار نیروگاه‌ها ایجاد کردند حدود 564 مگاوات هم از ناحیه بهبود عملکرد نیروگاه‌های موجود افزایش تولید داشتیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: سال قبل در خصوص روز‌های کم آبی و کم برقی برنامه‌ای را تدوین کردیم با عنوان 098 به معنی اینکه می‌خواهیم در سال 98 خاموشی برق کشور صفر باشد در این خصوص با همکاری‌های مردمی اعم از خانه‌ها و واحد‌های صنعتی همت شد و به این ترتیب مجموع انرژی مصرفی نه تنها کم نشد بلکه 150 هزار مگاوات ساعت انرژی در بخش صنعت بیشتر مصرف شد، ولی اوج بار ساییده شد و توانستیم تابستان 98 را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: امسال حدنصاب مدیریت مصرف برق 3 هزار و 800 مگاوات بود که با 11 برنامه موفق به این رکوردزنی شدیم و سعی می‌کنیم سال آینده این حدنصاب را خودمان بشکنیم در ضمن پیش بینی‌های اداره هواشناسی برای فصل پاییز از بارش‌های نرمال حکایت دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: در شش سال گذشته 10 هزار و 200 روستا با جمعیتی حدود 6 میلیون و 700 هزار نفر بهره‌مند از آب سالم شدند و این روند تا پایان دولت فعلی به گونه‌ای خواهد بود که هفته‌ای 30 روستا آب رسانی می‌شود و به حدنصاب 10 میلیون نفر دست پیدا خواهیم کرد و تا پایان امسال یک هزار و 124 روستای دیگر به شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار وصل می‌گردد.

اردکانیان افزود: در ضمن تا پایان امسال در 9 استان کشور 10 سد بزرگ افتتاح می‌شود و 26 هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد.

وی گفت: 29 تصفیه خانه نیز در 16 استان و 12 تصفیه خانه آب هم در 9 استان افتتاح می‌شود و علاوه بر آن در بخش برق نیز تا پایان امسال 3 هزار مگاوات دیگر به ظرفیت برق کشور اضافه خواهد شد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *