جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رونمایی از ۲دستاورد مهم یمنی‌ در زمینه دفاع هوایی

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب: 698957
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری توضیحاتی درباره پدافند هوایی ارتش این کشور ارائه و از ۲ سامانه در این رابطه رونمایی کرد.
به گزارش جهان نيوز، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کنفرانسی خبری به تشریح آخرین دستاوردهای ارتش یمن بویژه پدافند هوایی این کشور پرداخت.

وی اعلام کرد؛ فرماندهی کل نیروهای مسلح کاملا آگاه است که عملیات بازسازی توانایی‌های دفاعی از نقطه صفر آغاز شد اما سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: امروز از سامانه پدافند هوایی  و نتایج عملکرد نیروهای دفاع هوایی برای مقابله با ائتلاف رونمایی خواهیم کرد.
سریع ادامه داد، نیروهای پدافند هوایی یمن موفق شده دو سامانه پدافند هوایی را ارتقا داده و از این سامانه‌ها در نبرد استفاده شده است.

وی در ادامه توضیحاتی از تصاویر پخش شده برای رونمایی از سامانه پدافند هوایی «فاطر 1» ارائه داد و افزود، فاطر 1 که از سال 2017 به کار گرفته شده موفق شده با جنگنده‌های دشمن از نوع «اف 16، اف 15 و میراژ و تایفون» مقابله کند.  
 
 
 
در این کنفرانس خبری فیلمی درباره لحظه ساقط شدن پهپاد آمریکایی «MQ9» وسیله فاطر 1 به نمایش گذاشته  و اعلام شد این سامانه در ماه جولای نیز یک پهپاد دیگر آمریکا از همین نوع را ساقط کرده بود.
 
 
 
دیگر سامانه پدافند هوایی که در این کنفرانس خبری از آن رونمایی شود «ثاقب 1» نام داشت. سریع گفت، این سامانه از 2017 به خدمت گرفته شده و در شش سپتامبر موفق شد با بالگرد آپاچی در شهر الحدیده مقابله کند.

وی در ادامه گفت، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در 45 عملیات مختلف هدف قرار گرفتند، برخی از آنها ساقط شده اند و برخی آسیب دیده‌اند.

سریع اعلام کرد: نیروهای دفاع هوایی در 49 عملیات بالگردهای آپاچی را هدف قرار دادند و 17 بالگرد را ساقط کردند.

وی تأکید کرد، سامانه‌های پدافند هوایی قادر به مقابله با انواع جنگنده‌های شناسایی و هجومی در مناطقی است که این سامانه‎ها مستقر هستند و بزودی از سه سامانه پدافند هوایی دیگر نیز رونمایی خواهد شد.

یحیی سریع تصریح کرد، همانطور که سال 2018 سال موشک‌های بالستیک  و سال جاری سال پهپاد بود، سال آینده ان شاءالله سال پدافند هوایی خواهد بود.

پدافند هوایی ارتش یمن بامداد چهارشنبه هفته گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «MQ9»، ساخت آمریکا را در استان ذمار را سرنگون کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *