پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

چرا پزشکان زیر بار استفاده از کارت‌خوان‌ها نمی‌روند؟

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 698927
برای جلوگیری از حجم بالای فرار مالیاتی پزشکان چندی پیش قانون استفاده از کارتخوان در مطب‌ها اجباری شد که تا ۱۵ شهریورماه برای ثبت نام مشمولان فرصت باقیست.
چرا پزشکان زیر بار استفاده از کارت‌خوان‌ها نمی‌روند؟
به گزارش جهان نيوز، حجم فرار مالیاتی در اقتصاد کشور رقم قابل توجهی است که در این بین پزشکان پرچم دار فرار مالیاتی هستند.

واقعیت این است که مصوبه مجلس می تواند میزان درآمد و مالیات پزشکان را  شفاف سازی کند از این رو برخی پزشکان زیر بار نصب کارت خوان در مطب های خود نمی روند و همواره از بیماران خود پول نقد طلب می کنند.

به همین منظور چندی پیش مسئولان تصمیم گرفتند برای جلوگیری از حجم بالای فرار مالیاتی پزشکان نصب پایانه فروشگاهی در مطب‌ها را اجباری کنند.

در این بین براساس بند الحاقی تبصره ۶ بودجه ۹۸ صاحبان مشاغل پزشکی، دامپزشکی، پیراپزشکی و داروسازی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود باید پایانه فروشگاهی را نصب کنند.

پیش‌تر سازمان امور مالیاتی همه صاحبان مشاغل ذکر شده را مکلف کرد حداکثر تا ۲۳ مرداد ماه سال جاری برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی اقدام کنند و قرار شد آن دسته از افرادی که استفاده از کارت خوان را جدی نگیرند جریمه شوند.

با این حال به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها در ابتدا این مهلت تا ۳۱ مردادماه تمدید شد و سپس مهلت ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی با توجه به مشکلات فنی پیش آمده تا پانزدهم شهریور تمدید شد.

در همین راستا ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی چندی پیش نسبت به برطرف شدن مشکلات فنی در چند روز آینده خبرداد.

با این تفاسیر با به اتمام رسیدن زمان ثبت نام پزشکان در سامانه دیگر عذر و بهانه‌ای برای نبود کارت خوان در مطب‌ها پذیرفته نیست و آن دسته از پزشکان که سرپیچی کنند جریمه در انتظارشان است.

از طرفی تا به امروز با مراجعه به مطب‌ها مدل‌های جدید دریافت ویزیت و هزینه‌ها بدون دستگاه کارت خوان را مشاهده کرده ایم که می‌توان به بهانه‌هایی از قبیل قطعی کارت خوان یا در دسترس نبودن دستگاه‌ها اشاره کرد.

گفتنی است بر اساس آمار‌های رسمی ٤٠‌درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند، ٤٠‌درصد از پرداخت مالیات معافند و ٢٠‌درصد هم مالیات نمی‌دهند که به طور کلی ۶۰ درصد یا معافند یا هنوز در تور مالیاتی قرار نگرفته اند.

این درحالی است که یکی از مهمترین روش‌ها برای عبور از اقتصاد نفتی افزایش در آمد‌های مالیاتی دولت است که می‌توان با تمهیداتی افرادی که زیر بار پراخت مالیات نمی‌رود را وادار به پرداخت مالیات کرد و درآمد دولت را از این روش افزایش داد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جهان چون اینها خودشان را ازهمه جدا می. دانند چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟