پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شجاع‌ کیاسری: در انتخابات‌مجلس کاندیدا می‌شوم

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 698924
دبیر ستاد تبلیغات اقتصادی کشور به بیان آخرین فعالیت‌های قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده و دهمین دوره انتخابات مجلس پرداخت.
شجاع‌ کیاسری: در انتخابات‌مجلس کاندیدا می‌شوم
به گزارش جهان نيوز، مهر سال قبل در شرایط پرالتهاب اقتصادی و فضای رسانه‌ای کشور، بر اساس تصمیم سران قوا، رئیس‌جمهور  در حکمی رحمانی فضلی وزیر کشور  را به عنوان  «رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» در اجرای مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی منصوب کرد تا به این طریق سیاستگذاری و برنامه‌ریزی رسانه‌ای و نظارت بر اجرای آنها برای ایفای نقش فعال و موثر در مواجهه با جنگ روانی و اقتصادی انجام شود.

طبق مصوبه شورای عالی تمام مسئولان و اعضای قوای سه گانه، ائمه جمعه، کارکنان نهادهای رسمی کشوری و لشکری و تمام رسانه‌های کشور موظف به هماهنگی، همکاری و اجرای تصمیمات ابلاغی ستاد هستند. از این رو ما به سراغ سید اسماعیل شجاعی کیاسری، دبیر ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و مسئول کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده رفتیم و با او درباره بازتاب فعالیت‌های این ستاد در مسائل اقتصادی و رسانه‌ای کشور، آخرین  فعالیت‌های قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، ارائه تسهیلات بانکی و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به برگزاری بیش از ۳۰ جلسه از ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، از آخرین عملکرد این ستاد در بهبود مسائل اقتصادی و رسانه‌ای کشور بفرمایید.
شجاعی کیاسری: قوه قضاییه در برنامه‌های ستاد به خوبی عمل کرد و سایت‌های متخلف در ارتباط با افزایش قیمت خودرو، ارز، مسکن و غیره را شناسایی کرد و بسیاری از آن سایت‌ها تعطیل شدند، همچنین ما به رسانه‌های رسمی و ائمه جمعه که خلاف سیاست‌های ستاد عمل کردند بدون تعارف تذکرات لازم را دادیم. درباره برنامه‌های صدا و سیما با رئیس این سازمان مکاتبه‌ای داشتیم و همین‌طور از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رسانه‌ها هماهنگ بودیم.
در عین حال ستاد توانست با یک روند مثبت و منسجم در بین دستگاه‌های اجرایی ساختاری را ساماندهی و از پراکنده گویی رسانه‌ها پرهیز کند.

رصد مسائل رسانه‌ای ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به سران قوا ارسال می‌شود/ حل مشکلات مناطق سیل زده تا پایان آذر
با توجه به اینکه ماهیت ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، رسانه‌ای است؛ تاکنون کدام گروه خروجی مناسبی داشته است؟
شجاعی کیاسری: کارگروه‌ها به دلیل تقسیم کار هر کدام به وظیفه خود عمل می‌کنند و در هر جلسه از کارگروه‌ها توضیحات لازم مطالبه می‌شود، به ویژه  آنکه روسای کارگروه‌ها باید گزارش‌ کارگروه خود را در جلسه‌ها ارائه کنند. کارگروه رصد پایش مجموعه‌ای از رصد رسانه‌های داخلی و خارجی را بر عهده دارد که دستگاه‌های زیادی در آنجا عضو هستند؛ دستگاه‌هایی که در این کارگروه عضو هستند در ارتباط با رصد فعالیت دارند و مجموعه گزارش‌های خود را در جلسه ستاد و این کارگروه هر هفته در قالب یک بولتن رصد‌های خود را از جریان‌های سیاسی داخلی و رسانه‌های معاند ارائه می‌کنند و ما این رصد را در قالب یک تحلیل به ریاست ستاد انتقال می‌دهیم که در نهایت برای روسای سران قوا ارسال می‌شود.

به منظور اجرای مصوبات جلسات ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در زمینه های اطلاع رسانی بودجه سال ۹۸، چگونگی تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، چگونگی نظارت بر فرآیند تأمین و عرضه اقلام ضروری چه نمره‌ای می‌دهید؟  آیا در وضعیت خوبی قرار داریم؟
شجاعی کیاسری: برای تمام موارد فوق در ستاد پیوست رسانه‌ای تعریف شده است از جمله بحث افزایش قیمت سوخت، بودجه سال ۹۸و غیره در قالب بسته‌های رسانه‌ای در ستاد مورد بررسی و بحث قرار گرفت؛ همه این موارد می‌توانست در کشور بحران‌هایی ایجاد کند، ولی ستاد با برنامه‌ریزی دقیق خود توانست جلوی التهابات سیاسی را بگیرد.
 
رصد مسائل رسانه‌ای ستاد به سران قوا ارسال می‌شود/حل مشکلات مناطق سیل زده تا پایان ماه آذرماه /تصمیم گرفتم  امسال در انتخابات مجلس کاندیدا شوم
 
با توجه به اینکه این ستاد توسط رئیس جمهور ایجاد شد، آیا به تازگی دیداری با حجت‌الاسلام روحانی یا مقام معظم رهبری داشتید؟
شجاعی کیاسری: بنده به صورت مکرر شاهد بودم زمانی که گزارش‌های ستاد را به سران قوا و دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌کنیم، آنها توضیحاتی را در کنار صورت جلسه یا در قالب تذکر و تشکر اعلام می‌کنند و ما نیز نظرات آنها را اعمال می‌کنیم.

گزارش دقیقی از پیشرفت روند نوسازی منازل مردم در مناطق سیلزده به تفکیک استان های مختلف می دهید؟
شجاعی کیاسری: کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده بازدیدی را از استان‌های لرستان، خوزستان  داشت و به تازگی هم بازدیدی از استان‌های مازندران و گلستان انجام داده است؛ بنده روند بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده را با توجه به بازدید‌هایی که داشتم نسبت به اتفاقات و سیل‌های مشابه موفق می‌دانم.

باتوجه به انسجام مسئولان و حمایت‌های مردمی از ظرفیت‌های ایجاد شده، به نظر می‌رسد تا  تا پایان سال بحث نوسازی مناطق سیل‌زده پایان یابد. ما همچنان در جلسات خود تکالیفی را به دستگاه‌های ذیربط برای زنده نگه داشتن مطالبات سیل اعلام کردیم و به تناسب، موضوعات مختلف استان‌ها از مسئولان مربوطه از جمله بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، هلال احمر و غیره مطالبه می‌شود و خوشبختانه  موفقیت‌های قابل توجهی از این دستگاه‌ها شاهد هستیم. مشکلاتی برای ساخت و ساز ساختمان‌ها و تحویل مسکن‌ها وجود دارد که موجب کندی کار می‌شود ولی  به نظرم تا پایان آذر این مشکلات حل شود.
 
رصد مسائل رسانه‌ای ستاد به سران قوا ارسال می‌شود/حل مشکلات مناطق سیل زده تا پایان ماه آذرماه /تصمیم گرفتم  امسال در انتخابات مجلس کاندیدا شوم
 
مقاومت بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان/  امسال در انتخابات مجلس کاندیدا می‌شوم
روند پرداخت خسارت در قالب پرداخت‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در چه وضعیتی قرار دارد؟ علت تعلل بانک‌ها در پرداخت وام به سیل زدگان چیست؟

شجاعی کیاسری: تا اندازه‌ای بانک‌ها همکاری‌های لازم را نداشتند، ولی با توجه به  اصرار قرارگاه نسبت به حمایت‌های بانکی این روند بهتر شده است، ولی در عین حال بانک‌ها نسبت به پرداخت تسهیلات مقاومت دارند، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بانک‌ها پای کار آمده‌اند و روند تسهیلات دهی شکل بهتری به خود گرفته است.

آیا در انتخابات مجلس اسفند ماه شرکت می‌کنید؟
شجاعی کیاسری: بله، تصمیم گرفتم  امسال در انتخابات مجلس کاندیدا شوم و استعفای خود را تقدیم وزیر کشور کرده‌ام.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب شما اگر فکر می کنید این کاره هستی بهتره دریکی از مناطق سیل زده که خدمتی. برایشان انجام داده ای کاندیدا شوی؟؟؟؟؟؟