سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۴

صف کشیدن برای خرید «ارابه مرگ‌»

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 698850
وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور گفت: اگر فردی بداند که این ارابه‌ای که می‌خرد، مرگ‌آور بوده و استانداردها در آن رعایت نشده است و در هیچ کشوری هم مورد پذیرش نیست، هیچ‌گاه در صف خرید آن نمی‌ایستد.
صف کشیدن برای خرید «ارابه مرگ‌»
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی صبح امروز در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی جامعه ایمن در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه ۱۶ هزار مرگ فقط در سر صحنه تصادف داریم که بخش قابل توجه آن مرتبط با نیروی انسانی، مقداری مربوط به جاده و کیفیت خودرو است.
 
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در رابطه با نقش نیروی انسانی و آموزش‌ توانمندی برای یک رانندگی بی‌خطر انجام گرفته است، تصریح کرد: پکیج‌هایی برای آموزش طراحی شده و مابقی نیز با همکاری پلیس راهور و بقیه دستگاه‌های موثر به عنوان یک کار بین‌بخشی در حال پیگیری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش تصریح کرد: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با محوریت وزارت بهداشت، بتوان سند و نقشه راه آینده حل مشکل ترافیک کشور و به خصوص حوادث ناشی از آن را ارائه دهیم و با نقش بین‌بخشی دستگاه‌ها آنها را اجرایی کنیم.

وی گفت: اگر می‌گوییم عامل انسانی در تصادفات اثرگذارتر است، این حرف نباید عامل خودرو و جاده را در حاشیه امن قرار دهد، زیرا ما معتقدیم که اگر انسان توسعه یافته پشت هر اتومبیلی که بنشیند قطعاً خطر تصادفات کمتری نسبت به فردی دارد که توسعه‌یافتگی فرهنگی، ذهنی، علمی و خلقی و روحی را ندارد ولو اینکه این فرد در پیشرفته‌ترین خودرو و پیشرفته‌ترین جاده باشد.

نمکی خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که یک فردی با بی ام دبیلو یا بنز وارداتی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در اتوبان نسبتاً توسعه یافته در حال معلق زدن است و این یعنی اینکه این فرد برای این کار ساخته نشده است.

وی اضافه کرد: معتقدیم وزن نیروی انسانی و آگاهی‌اش به مراتب بالاتر از نقش خودرو است کما اینکه همان خودرو توسعه نیافته را یک فرد توسعه یافته نمی‌خرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور تصریح کرد: اگر فردی بداند که این ارابه‌ای که می‌خرد مرگ‌آور بوده و استانداردها در آن رعایت نشده است و در هیچ کشوری مورد پذیرش نیست، هیچ‌گاه در صف خرید آن نمی‌ایستد.

وی متذکر شد: اصلاح جاده‌ها یکی از حرکات دولت و وزارت راه است و نقاط حادثه‌خیز را به شدت کاهش داده و حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهند.

نمکی یادآور شد: خسارت در رابطه با تصادفات بسیار بالاست و صرفا مربوط به خودرو و بیمه‌ها نیست بلکه خسارتی که از بابت از کار افتادگی و معلولیت است که متاسفانه اکثر این افراد را قشر جوان و پویای جامعه تشکیل می‌دهد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
..م
رسول
Iran, Islamic Republic of
برای داشتن این ارابه مرگ داخلی باید 50 میلیون هم پول بدی ...!!
ممد
United States
نمکی خاطرنشان کرد: مشاهده شده است که یک فردی با بی ام دبیلو یا بنز وارداتی با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در اتوبان نسبتاً توسعه یافته در حال معلق زدن است و این یعنی اینکه این فرد برای این کار ساخته نشده است...... نمکی خیلی با نمکی....
Iran, Islamic Republic of
نمكي جان .. ايول