سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۷
آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

اگر انسان بویی از امام عصر(عج) اسشتمام کند، احتکار و یا گران‌فروشی نمی‌کند/ این همه فساد مالی نشان‌ دهنده غفلت از خداست/ مردم ما با مشکلات اقتصادی دست از انقلاب نمی‌کشند، اما مسئولان هم باید به‌فکر باشند

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 698845
امام جمعه موقت تهران گفت: از نعمت ولایت باید بهره گرفت؛ امامت و ولایت بزرگترین نعمت بوده و بهره آن برای ما در هماهنگ و مرتبط بودن با ولی خداست.
اگر انسان بویی از امام عصر(عج) اسشتمام کند، احتکار و یا گران‌فروشی نمی‌کند/ این همه فساد مالی نشان‌ دهنده غفلت از خداست/ مردم ما با مشکلات اقتصادی دست از انقلاب نمی‌کشند، اما مسئولان هم باید به‌فکر باشند
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات‌شان به اعضای هیئت دولت مطرح کردند.

وی، یکی از نکات مورد اشاره رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت را مسئله اقتصاد دانست و افزود: باید اقتصاد را رونق داد، ایشان فرمودند نباید اقتصاد مثل کشورهایی که سرمایه‌داری و آمریکاست، باشد، به طوری که سرمایه‌داران یک طرف و فقرا یک طرف باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است، البته آن کسی که پول دارد، می‌خواهد سود ببرد و در این حرفی نیست، اما باید پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است، نباید طوری باشد که فقط خرید و فروش باشد، بلکه باید این سرمایه برای کشور مفید باشد، صرفا خرید و فروش برای کشور مفید نیست.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به دولت و مجلس توصیه کرد که قوانین دست و پاگیر را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند و گفت: امنیت سرمایه‌گذاری باید در کشور زیاد شود، کار و اشتغال رونق یابد، از طرفی هم باید به تولیدکننده کمک شود، زیرا وقتی پول باشد، مالیات و خمس و زکات پرداخت می‌شود،؛ اینها کمک است و همه کشور توانگر می‌شوند، اگر یک کارخانه دار دو خورش در سفره‌اش دارد، کارگر نیز حداقل باید یک خورش داشته باشد.

وی ادامه داد: بایستی طوری باشد که در کشور فقر نباشد، فقر بسیار بد است، باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد و جلوی احتکار را گرفت، اگر انسان ذره‌ای ولایتمدار باشد و بویی از امام عصر(عج) اسشتمام کند،؛ پول را به بانک‌های خارج نمی‌فرستد و یا احتکار و یا گران‌فروشی نمی‌کند؛ این همه فساد مالی نشان‌دهنده غفلت از خداست، در دنیا و آخرت بدبختی و ذلت می‌آورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به نکته دیگری از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلام رشد کند و به کمال برسد، باید اخلاق‌ها را رصد کنیم، مثلا مراکز علمی که می‌توانند آمار تهیه کنند، بگویند که امسال مساجد و نماز جماعت‌ها را مقایسه کنند، در دانشگاه‌ها و غیر دانشگاه‌ها چطور بوده است.

آیت‌‌الله امامی‌کاشانی تصریخ کرد: باید مراکز علمی و دانشگاهی رصد کنند که حجاب چطور بوده است،؛ اگر به حجاب توجه نشده، چه باید کرد، این یک رصد کردن اخلاق در جامعه است؛ باید رصد شود که آیا رباخواری و یا دروغ کم شده یا زیاد شده است؟ باید در قضا و احکام قضایی نیز رصد شود و  صداوسیما هم بر روی نتایج آن کار کار کند و افرادی که وارد هستند را به صداوسیما بیاورند تا آنهابرای مردم صحبت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های وزارت دفاع و مجموعه نیروهای مسلح برای تولید سامانه باور 373 اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع در چند سال پیش خدمت رهبر انقلاب بودند، ایشان فرمودند خودتان بروید درباره مسائل دفاعی فکر کنید؛ آنها هم طراحی کردند که از جمله آن پدافند باور 373 بود با همه قدرت ایجاد شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سامانه باور 373 نشان داد که باید باور کنیم که می‌توانیم در برابر دشمن استقامت کنیم، دشمن فکر می‌کند ملت ما با جنگ اقتصادی دست از انقلاب بر می‌دارد، در حالی که دست امام عصر(عج) بالای این کشور است و ملت ما امید به آینده،؛ ایستادگی و صبر دارند، اما دست‌اندرکاران نیز باید برای این مردم فکری و تأمل کنند.

آیت‌‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: این ملت بزرگ و دارای اقتدار علمی، نظامی، در تمام فنون است، ما می‌‌خواهیم با تمام دنیا در صلح باشیم، ما دشمن را می‌خواهیم کنار بزنیم، اما جمهوری اسلامی همواره با دنیا در صلح بوده است، در این 40 سال هم آمریکا و اقمار آنها جنایات خودشان را نشان دادند؛ دشمن امروز به استقامت ما پی برده است، جمهوری اسلامی ایرلان امروز با مقاومت به این اقتدار رسیده است. 

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ، تو خودت ابله هستی، تو ابلهی خودت را به دنیا نشان دادی، اما جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران شجاع هستند، امام و رهبری این شجاعت را در جوانان و ملت ایران، با پیروی از اهل بیت تبیین کردند، الحمدالله از گردنه مشکلات اقتصادی نیز به حول و قوه الهی نجات پیدا خواهیم کرد.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه به پدران و مادران، خاطرنشان کرد: پدران و مادران از جدل‌ها و بحث‌های بیهوده در محیط خانواده پرهیز کنند و فضایی امن برای رشد فرزندان ایجاد کنند؛ فرزندآوری نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در پایان به دختران و مادران توصیه کرد که فرزندآوری و تربیت فرزند و نسلی سالم را در کنار تحصیل و دیگر امور در اولویت قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا جوانان بیشتر بجای فرزندپروری ؟ رو به سگ وگربه آورداند این قدر که در معابر عمومی مردم حیوانهای خانگی می بینند کسی کودک نمی بیند چون نه دولت برخورد می کند ونه بغیه فکری میکنند تا کی خدامی داندو بس؟!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل فرزند اوری خرج دارد .!!
رسول
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای امامی کاشانی خطبه های مفیدی داشتید اما در مورد کسانی که مال اندوز هستند و باعث فساد شده اند ...براحتی میتوان اقدام کرد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
بله حاجى آقا انسان اگر بوئى از امام عصر (ج) به مشامش بخوره نه فقط حرامخوارى و گرون فروشى و احتكار بلكه اختلاس و غارت منابع ملى هم نميكنه ! و ايضاً به بيت المال هم دست دراز نميكنه !