سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

اظهارات فرمانده ارتش درباره سرباز و سربازی

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 698839
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه‌های جدیدی در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است، گفت: والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.
اظهارات فرمانده ارتش درباره سرباز و سربازی
به گزارش جهان نيوز، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در دیدار جمعی از سربازان وظیفه دفاع مقدس و مدیران نمونه و شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی، با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله سربازی پرداخته شود، گفت: ۴۰ هزار سرباز وظیفه ارتش در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلندای جهان پرآوازه بماند.

وی همچنین ضمن تجلیل از مقام شامخ شهداء و جانبازان سرباز دفاع مقدس یادآور شد: برخی از کشورها به واسطه جنگ‌های کوتاه مدت، داستان‌ها و کتاب‌های بی‌شماری را تالیف کردند اما شاید ما آنگونه که باید به این موضوع نپرداخته‌ایم. بنابراین باید این تاخیر و کوتاهی را جبران کنیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز بخش اعظمی از از امور مهم بر عهده سربازان وظیفه است، خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه بخش عظیمی از نیروهای مردم‌یاری و امدادی در زلزله سرپل ذهاب و سیل فروردین امسال را تشکیل دادند و امروز هم سربازان وظیفه در بسیاری از نقاط مرزی کشورمان مشغول صیانت و حراست هستند.

امیر موسوی با بیان اینکه نیمی ‌از امنیت و حراست از مرزهای غربی و شرقی کشور توسط نیروی زمینی ارتش تامین می شود، تصریح کرد: تامین امنیت این مرزها به کمک فرزندان مردم این مرز و بوم صورت می‌گیرد و باید به درگاه خداوند بابت داشتن چنین جوانانی در این آب و خاک سجده شکر به جای آورد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم گنج بزرگ نقش سرباز در دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، اذعان کرد: در سال های اخیر نگاه‌های جدیدی را در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است. حداقل انتظار از سرباز این است که با فراگیری آموزش‌های مقدماتی، خوب تیراندازی کند و در نگهبانی مجموعه‌ای که به او واگذار می‌شود، هوشیار باشد اما والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نگاه ما در نیروهای مسلح به سرباز یک نگاه تربیتی آموزشی است، گفت: امروز سربازان ما در حوزه‌های مهارت آموزی و بصیرت افزایی آموزش های لازم را می‌بینند و کارنامه فنی و حرفه‌ای دریافت می کنند. بنابراین اگر جوانان خدمت سربازی را به خوبی سپری کنند و مهارت‌های لازم را فرا گیرند، صاحب توانایی ارزشمندی خواهند شد.

امیر موسوی خطاب به میهمانان حاضر تصریح کرد: ما قدردان شما و همه سربازان عزیز جمهوری اسلامی ایران هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم در خصوص سربازان کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم.

گفتنی است، امیر موسوی با اهدای سینه آویز و لوح تقدیر از زحمات تعدادی از کهنه سربازان دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار چهره‌هایی همچون محمود کریمیان اقبال، جواد انصاری و سعید حدادیان از کارآفرینان نمونه کشور، علی نقیب بغدادآبادی مدیرعامل شرکت داروسازی، محمد حسین‌زاده مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه، سردار محمد تقی عموعصار از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، غلامرضا راهپیما، علی شاه حسینی استاد دانشگاه، امیر شهاب رضویان از تهیه کنندگان حوزه سینما، هادی عبدالله زاده مدیر پروژه‌های ساخت و ساز، رسول بایرامی ‌جانباز ۷۰ درصد و همچنین چهره های فرهنگی و ورزشی همچون علی فتح الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، بهزاد غلامپور و مرتضی فنونی زاده ازپیشکسوتان تیم ملی و باشگاه های استقلال و پرسپولیس، هرمز شجاعی‌مهر تهیه کننده و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی سیمای خانواده، علی فروتن تهیه کننده و بازیگر کودک و نوجوان، محمد رضا زارع از وزارت کشور و هوشنگ سوادی پور رئیس هیئت کاراته تهران حضور داشتند.

در این دیدار صمیمی که در ادامه دیدارهای فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف به ویژه بازنشستگان، نخبگان جوان، خانواده شهدا و درجه داران با هدف تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس و دریافت مشورت‌های لازم برای ارتقاء کیفیت و منزلت سربازی برگزار شد، سربازان شجاع دیروز و چهره‌های موفق امروز به ذکر خاطرات خود از دوران سربازی به ویژه در زمان دفاع مقدس پرداختند و توفقیات خود را به واسطه خدمت در ارتش، ‌دوران دفاع مقدس، نظم، انضباط و برنامه ریزی ارتش دانستند و خدمت سربازی را کانون دوستی‌ها و عامل پیوندهای انسانی عنوان کردند.

در این مراسم تعدادی از حاضران هدایایی شامل، ترکش های خارج شده از بدن خود، تالیفات و همچنین افتخارات ورزشی شان را برای نگهداری در موزه ارتش تقدیم کردند.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
تقاضای ما از مسولین نظام وظیفه و نیروهای مسلح این است که حقوق واقعی یک سرباز را ادا کنند چطور می شود یک کارگر پایه حقوق دو میلیون تومانی دارد آنوقت یک سرباز باید با ماهی دویست هزار تومان که خرج کرایه تاکسی یک سرباز هم نمی شود زندگی خود را سپری کند؟!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی فرزندان مسولان خدمتشان را خریدند این حرفهای را نمی زدید حالا برای بچه های مردم بدبخت این حرفها را می زنید!!!
طاها
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من با نظر شما کاملا موافقم.
ممد
United States
فعلا سربازها کمترین مقام اجتماعی را دارند که باید این دید با افزایش حقوق ده برابری اصلاح شود...