سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۴

ثبت نام زائران اربعین ۹۸ آغاز شد +جزئیات

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 698822
جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران گفت: ثبت‌نام زائران اربعین از ساعت 10 صبح روز جمعه یکم شهریور ماه امسال در سامانه سماح آغاز می‌شود.
ثبت نام زائران اربعین ۹۸ آغاز شد +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، مصطفی جعفری امروز درباره جزئیات ثبت‌نام زائران اربعین اظهار کرد: ثبت‌نام زائران اربعین از ساعت 10 صبح روز جمعه یکم شهریور ماه امسال در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح در دسترس عموم مردم است، افزود: زائران می‌توانند رأساً نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کرده و لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند.

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران اضافه کرد: چنانچه زائری به هر دلیلی اعم از عدم آشنایی با سامانه، عدم دسترسی به اینترنت و برای ثبت‌نام به دفاتر مراجعه کندمبلغ 30هزار  ریال بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای وی افزوده شده و در مجموع مبلغ 250هزار ریال باید پرداخت کند که پرداخت آن نیز صرفاً به‌صورت الکترونیک و از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح است.

جعفری یادآور شد: دریافت هرگونه وجهی خارج از نرخ مصوب توسط کارگزاران چه به صورت نقد و یا از طریق دستگاه کارت‌خوان دفتر زیارتی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: زائران از تاریخ 19 شهریور ماه امسال (10 محرم 1441) تا هفتم آبان ماه امسال (30 صفر 1441) بدون نیاز به گرفتن روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق می‌شوند که مدت اقامت در خاک عراق همچون گذشته یک ماه از تاریخ ورود است.

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران با اشاره به اینکه سامانه سماح قابلیت ثبت‌نام گروهی را دارد، گفت: توصیه می‌شود با توجه به ماهیت سفر اربعین زائران تشرف خود را همراه با یک سرگروه خبره و آشنا به کشور عراق برنامه‌ریزی کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین، داشتن بیمه نامه برای تمامی زائران اربعین ضروری است، خاطرنشان کرد: امسال بیمه ایران به‌عنوان شرکت بیمه‌گر زائران اربعین انتخاب شد، همچنین باوجود افزایش چند برابری هزینه‌های ارزی نسبت به سال گذشته با پیگیری‌ها و رایزنی‌های مستمر سازمان حج و زیارت حق بیمه زائران نه تنها افزایشی نداشته خوشبختانه توانستیم تعهدات شرکت بیمه‌گر را نیز نسبت به سنوات قبل افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در سال جاری نیازی به روادید نیست ضرورت دارد از راه‌های مختلف نسبت به فرهنگ‌سازی موضوع بیمه اقدامات موثرتری صورت گیرد تا زائران نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح تشویق شوند.

جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان مازندران یادور شد: تجربه سنوات گذشته نشان داده است که زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند متأسفانه در هنگام بروز حوادث دچار مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری برای خود و بعضاً خانواده‌هایشان شدند.
جعفری یادآور شد: امسال با توجه به لغو روادید در ایام اربعین، دفاتر زیارتی صرفاً عملیات ثبت‌نام را انجام می‌دهند و عملیات دریافت و ارسال گذرنامه به شرکت‌های مرکزی حذف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته 51 هزار مازندرانی به اربعین اعزام شدند که امسال پیش‌بینی‌ می‌شود زائران بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.

در هنگام ثبت نام وارد نمودن اطلاعات موارد ستاره دار اجباری می‌باشند.

اطلاعات هویتی زایرین با استعلام از سازمان ثبت احوال، در سامانه سماح نمایش داده می‌شود لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده می‌فرمایید لطفاً به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه فرمایید.

ثبت نام قطعی زایر منوط به پرداخت هزینه‌های مصوب در سامانه می‌باشد.

کلیه موارد لازم جهت اطلاع رسانی به شماره همراه ثبت شده در سامانه ارسال می‌گردد لذا در ثبت شماره تلفن همراه نهایت دقت را به عمل آورید.

شماره گذرنامه را با حرف لاتین ابتدایی آن ثبت نمایید.

در صورت انصراف، هزینه ثبت نام پس از کسر خسارت مربوطه صرفاً به فرد منصرف و از طریق تمامی شعب بانک ملی مسترد خواهد شد.

امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر می‌باشد و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.

ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زایرین گرامی حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت نمایند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش بازه زمانی را باز می گذاشتید و دو ماه محرم و صفر را کامل پوشش می دادید
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Romania
سلام عذر میخوام یه سوال داشتم واسه عاشورا که بخوام برم ایشالله همینجوری هس شرایط فقط تو سامانه ثبت نام کنم کافیه یانه ؟بایدچیکارکنم آخه خدابخواد واسه اول محرم میخوام اونجاباشم
Iran, Islamic Republic of
سلام فقط پاسپورت وثبت نام درسامانه وبیا مرز همین