چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۶

لاریجانی: مردم حرف‌های پمپئو را شوخی می‌گیرند

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 698762
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کاری و امیدی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ ندارد، گفت: مردم ایران حرف‌های تصویری پمپئو و دیگران را شوخی می‌دانند.
لاریجانی: مردم حرف‌های پمپئو را شوخی می‌گیرند
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC درباره مذاکره با ترامپ، اظهار کرد: شما اگر جای ما بودید این کار را می‌کردید؟ زمانی آقای اوباما در دولت قبل پیشنهاد مذاکره کرد که ایران پذیرفت؛ چرا؟ چون برداشت ما این بود که اوباما اصولی دارد.

وی افزود: دشمن ما بود اما دشمن دانا بود و با دشمن دانا می‌شد مذاکره کرد؛ اما با دشمن نادان و حتی دوست نادان نمی‌توان مذاکره کرد. امروز چه روزی است؟ ۲۸ مرداد. در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ چه اتفاقی افتاد؟ آیا می‌دانید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار آمریکایی درباره دسیسه‌های این کشور نیز گفت: وزیر اسبق خارجه شما به این سؤال پاسخ داد و از ایران عذرخواهی کرد چرا که آمریکایی‌ها پشت کودتا ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بودند پس به آقای هوک که اخیراً گفته بود آمریکایی‌ها در این ماجرا هیچ نقشی نداشتند این موضوع را یادآوری کنید؛ مشکل این است که آن‌ها تاریخ نمی‌دانند و من فکر می‌کنم ملت آمریکا گرفتار رهبران دون کیشوتی شده که توهماتی نسبت به صحنه بین‌المللی دارند.

وی افزود: رفتار آمریکا باید درست شود، ترامپ یک اشتباه استراتژیک کرد و وقتی توافق هسته‌ای انجام شد رهبر انقلاب ایران نکته مهمی را بیان کرده و فرمودند ما این توافق را تست می‌کنیم اگر به‌درستی جلو رفت آنگاه وارد موضوعات دیگر می‌شویم اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ترامپ یک فرصت را خراب کرد.

لاریجانی در پاسخ به این پرسش که آیا برجام توافق خوبی بود یا نه گفت: ما یک توافق هسته‌ای داشتیم که کشورهای مهم دنیا با ما مذاکره کردند و به این توافق رسیدیم و می‌توانست پایه‌ای برای موضوعات مهم‌تر باشد و امنیت پایدار در منطقه ایجاد کند اما آن را به هم زدند. البته این توافق در داخل کشورمان مخالفان جدی هم داشت اما درمجموع ایران آن را پذیرفت ولی درنهایت با رفتاری که انجام شد خیلی از شرایط تغییر کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به این موضوع اعتقاد دارید که دولت ایران تا سال ۲۰۲۰ که انتخابات جدید در آمریکا برگزار می‌شود، مقاومت کند به این امید که دولت جدیدی روی کار بیاید، تصریح کرد: راه ما مشخص است؛ کاری به سال ۲۰۲۰ نداریم بلکه یک هدف‌گذاری بلندمدت را دنبال می‌کنیم. ما فقط با آمریکا مشکل داریم اما با کشورهای دیگر مشکلی نداریم. با همسایگان و دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی، روسیه و چین ارتباط خوبی داریم.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: ابتدا بگویم ملت ایران پیام‌های تصویری را که آقای پمپئو و دیگران می‌فرستند، به شوخی می‌گیرند و اگر شما هم با مردم صحبت کنید، متوجه می‌شوید که رفتارهایی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند، باعث شده همبستگی ملی در کشور بسیار گسترش یابد.

وی با بیان اینکه ما هیچ‌وقت دنبال جنگ نبودیم، ادامه داد: آن زمانی که آمریکایی‌ها صدام را برای جنگ علیه ایران تحریک کردند هم دنبال جنگ نبودیم. در این ۴۰ سال حتی یک تجاوز به کشوری نداشته‌ایم. استراتژی جمهوری اسلامی جنگ نیست، اما اگر کسی تعرضی کند به‌صورت جدی دفاع کرده و رهایش نمی‌کنیم که نمونه آن نیز صدام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ریزبین
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هرکس حاکمیت ایران نقض کند، با پاسخ ما رو به رو می شود
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
والله این اوضاع اقتصادی با کسی شوخی ندارد!!!.