جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۰

انتقاد لاریجانی از وابستگی اقتصادی کشور به خارج

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 698726
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های آمریکا ‌علیه کشورمان یک شوک به اقتصاد کشور وارد کرد که قطعاً دلیل آن وجود وابستگی اقتصادی به خارج از کشور است از این رو اگر این وابستگی وجود نداشت به‌طور حتم اقتصاد کشور دچار شوک نمی‌شد.
انتقاد لاریجانی از وابستگی اقتصادی کشور به خارج
به گزارش جهان نيوز، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع تولید فیبر نوری و اکسسوری نیرا در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، یکی از کارهای لازم برای کشور را تولید فیبر نوری عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به فیبر نوری برای مخابرات، رادیو و تلویزیون و بخش‌هایی که باید از این فناوری برای تکنولوژی‌های داخلی استفاده کنند بسیار مهم است.

وی با تأکید بر کاهش وابستگی کشور به واردات فیبر نوری به کشور افزود: اگر هوشیاری برای حکمرانان وجود داشته باشد باید حلقه‌های مفقوده را بشناسند و اتکای خود را به خارج از کشور کاهش دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا ‌علیه کشورمان یک شوک به اقتصاد کشور وارد کرد که قطعاً دلیل آن وجود وابستگی اقتصادی به خارج از کشور است از این رو اگر این وابستگی وجود نداشت به‌طور حتم اقتصاد کشور دچار شوک نمی‌شد، به‌طور مثال در حوزه صنعت نساجی 25 درصد از این بخش به خارج از کشور وابسته است و ما در این عرصه اقدام به واردات پنبه و ابریشم می‌کنیم.

‌لاریجانی با بیان اینکه وجود وابستگی اقتصادی به خارج موجب می‌شود که دشمنان فشارهای خود را بر کشور افزایش دهند اضافه کرد: به‌طور حتم باید مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی را شناسایی کنیم و رخنه‌ها را مسدود کنیم از این رو تولید فیبر نوری از بخش‌هایی است که می‌تواند به حوزه‌های نوین کشور کمک کند.

لاریجانی تأکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که یکی از آرمان‌های ما استقلال در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است و کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که دشمنان فراوانی دارد باید بر اساس شناخت ظرفیت‌ها عمل کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امروز اگر می‌خواهیم انقلابی بوده و در برابر اختلاف‌افکنی و توطئه‌افکنی دشمنان ایستادگی کنیم باید به‌سمت هم‌افزایی اراده‌ها برویم، باید وفاق در کشور ایجاد کرده و گسست‌ها را کاهش دهیم، باید به تولید کشور کمک و زمینه‌های تولید در کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز برای اینکه مشکل تولید را حل کنیم باید مدیران یک وظیفه مهم داشته باشند و آن سهل کردن بسترهای سرمایه‌گذاری است.

لاریجانی تصریح کرد: در استان‌ها باید به استانداران و بخش‌های مختلف اختیارات لازم داده شود تا کارها با سهولت بیشتر به جریان افتاده و مشکلات بخش تولیدی حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پایین آمدن دل و جرئت مدیران اجرایی استان‌ها گفت: به‌دلیل واهمه داشتن مدیران اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی نمی‌توانند به‌خوبی عمل کنند، دستگاه‌های اجرایی شجاعت را نباید از بین ببرند که مدیران اجرایی نتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند.

وی عنوان کرد: شرایط تبلیغاتی و سیاسی باید به‌نحوی باشد که ذهن‌ها متمرکز در تولید باشد و نباید به‌گونه‌ای شرایط پیش رفته که تشتت در میان باشد، رسانه‌ها باید فضای امیدواری در کشور به‌وجود آورند و دلیلی برای یأس وجود ندارد.

لاریجانی با تأکید بر شناخت ضعف‌ها و فراهم کردن زمینه‌های تولید خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف اگر می‌خواهیم رونق تولید به‌وجود آید باید مسیر را هموارتر کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، قم را از جنبه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوانی دانست و افزود: باید این مزیت‌ها و شاخصه‌ها را شناخت و بر اساس آن عمل کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: مشکلات مربوط به استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز باید مورد بررسی قرارگرفته و برطرف شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افزايش بي سابقه قيمت چاي
United Arab Emirates
افزايش بي سابقه قيمت چاي
قيمت چاي به نحو چشمگيري افزايش يافته و 2برابر شده است، به عنوان نمونه بسته كوچك چاي گلستان را 7هزار و500تومان مي‌خريديم كه حالا 15هزارتومان شده است، مگر من بازنشسته و مستأجر با 4فرزند چه قدر حقوق مي‌گيرم كه بتوانم از پس اين گراني‌ها برآيم؟
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
روند افزايش بي‌رويه قيمت مسكن خطرناك است
به نظر من يكي از خطرهايي كه دولت و اقتصاد كشور را تهديد مي‌كند، افزايش بي‌رويه و سرسام آور قيمت مسكن و اجاره بهاي خانه‌ها است كه توقف روند آن بايد در اولويت برنامه‌هاي مسئولان قرار گيرد.
United Arab Emirates
چرا استفاده از كارت سوخت الزامي مي‌شود؟
اين كه وزير محترم نفت گفته است روزانه 15 ميليون ليتر بنزين مازاد بر مصرف توليد مي‌شود، چرا دولت مي‌خواهد رانندگان را به استفاده از كارت سوخت ملزم سازد؟
United Arab Emirates
ضرورت كاهش حجم نقدينگي در كشور
عليرغم ارزش و احترامي كه براي قلم‌شيواي سردبير محترم روزنامه اطلاعات قائلم، با نظر ايشان در يادداشت «يك كار خوب» مخالفم، حذف4صفر از پول ملي باتوجه به نرخ بالاي تورم و مديريت ناقص بازار مايحتاج عمومي ناخواسته باعث افزايش بيشتر قيمت‌ها و نرخ تورم مي‌شود. به نظر من بهترين كار، پايان دادن به رشد نرخ نقدينگي در كشور، فروش اموال منقول و غيرمنقول دولتي و خارج كردن آن از محاسبات سرمايه‌هاي ملي است كه با اجراي اين طرح 20 درصد برتوان خريد مردم افزوده مي‌شود. به فرض اگر امروز مردم بتوانند كالايي را كه پارسال يك ميليون و200هزارتومان قيمت داشت امسال يك ميليون تومان بخرند، مي‌توان گفت كه حجم نقدينگي در كشور كاهش و ارزش پول ملي افزايش يافته است.
United Arab Emirates
افزايش پس‌انداز ملي كارسازتر است
دولت به جاي حذف 4 صفر از پول ملي بهتر است طي برنامه‌اي 5 ساله تورم و گراني‌ها را به خوبي كنترل كند و به افزايش پس‌انداز ملي بپردازد...
United Arab Emirates
بهترين كار معدوم كردن اجناس فاسد است...
United Arab Emirates
سراسر مرز افغانستان را ديوار بكشند!
هر روز اخباري از كشف حجم قابل توجه مواد مخدر مي‌شنويم كه از مرزهاي افغانستان وارد كشور مي‌شود، به گمان من اگر در سراسر اين مرزها ديوار بلندي بكشند، از قاچاق مواد مخدر افغانستان به ايران جلوگيري خواهد شد.
اسامي مفسدان كلان اقتصادي را اعلام كنند
United Arab Emirates
اسامي مفسدان كلان اقتصادي را اعلام كنند
به گفته رئيس كل بانك مركزي تعداد بدهكاران كلان بانكي بيشتر از 8 تا 10 نفر نيست. اگر هدف مسئولان رفع مشكلات اقتصادي و برگشت سرمايه‌هاي ملي به خزانه دولت براي برقراري رفاه و امنيت مردم است، چرا اسامي اين تعداد مفسدان اقتصادي را اعلام نمي‌كنند؟ تنبيه و توبيخ اين افراد مي‌تواند درماني براي دردهاي افراد كم درآمد و ضعيف جامعه باشد، تنها راه بازگشت آرامش به بازار و كاهش گراني‌هاي سرسام‌آور، بازداشت سريع و بدون محافظه‌كاري مفسدان اقتصادي و رد مال آنان است.
United Arab Emirates
مسئولان به فكر اشتغالزايي براي بانوان نيازمند باشند...