پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فعال‌ترین تیم در نقل و انتقالات فوتبال ایران

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 698694
فعال ترین تیم باشگاهی فوتبال ایران در نقل و انتقالات مشخص شد.
فعال‌ترین تیم در نقل و انتقالات فوتبال ایران
به گزارش جهان نيوز، پس از پایان هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال که با قهرمانی پرسپولیس همراه شد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند باشگاه های لیگ برتری باید در استادیوم های محل میزبانی خود اصلاحاتی ایجاد کنند تا مسائل امنیتی رعایت شود  و از همه مهم تر امنیت هواداران حاضر در ورزشگاه ها تامین شود. به تعویق افتادن آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر فرصت خوبی برای تیم ها به وجود آورد تا بتوانند در بازار نقل و انتقالات تابستانی، کمبود های خود را برطرف کنند.

تیم هایی مانند پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان که تکلیف کادر فنی آن ها دیرتر از سایر تیم ها مشخص شد از این فرصت استفاده کردند و توانستند بازیکنان مدنظرشان برای فصل آینده را جذب کنند.  در این میان برخی تیم ها در این پنجره نقل و انتقالاتی حسابی بریز و بپاش کرده اند و به نظر می رسد در نوزدهمین  دوره لیگ تیمی متفاوت از فصل  گذشته شان را روانه مسابقات خواهند کرد اما برخی تیم ها سعی کردند مهره های کلیدی فصل گذشته را حفظ کنند و با جذب 4،5 بازیکن به کار خود در نقل و انتقالات پیش فصل پایان دهند تا به اصطلاح استخوان بندی تیمشان حفظ شود و هماهنگی که در این مدت بین بازیکنان به وجود آمده بود از بین نرود.

در میان تیم های لیگ ذوب آهن اصفهان کمترین تغییر را ایجاد کرده است. علی منصوریان با وجود این که ۲ بازیکن کلیدی فصل گذشته یعنی محمد رشید مظاهری و اوساگونا را از دست داد، تنها به جذب ۴ بازیکن جدید بسنده کرده تا رکورد کمترین جابجایی را به نام خود به ثبت برساند. رکوردی که لزوما چیز بدی نیست و نمونه آن را هم در سیاست‌های نقل و انتقالاتی تیم‌های بزرگی همچون لیورپول و تاتنهام دیدیم.

نقل و انتقالات
۳ تیم شهر خودرو، شاهین شهرداری و صنعت نفت آبادان هم با ۵ بازیکن جدید قرارداد بستند تا پس از ذوب آهن در ردیف کم کارترین تیم‌های این فصل قرار بگیرند. در این زمینه به تیمی مانند شهر خودرو و سرمربی جوان آن می‌توان حق داد که به ترکیب برنده فصل گذشته دست نزده، اما شاهین شهرداری بر خلاف رقیب فصل گذشته خود در لیگ یک، آن چنان که باید تقویت نشد. این در حالی است که عبدالله ویسی از برنامه‌های خود برای جذب چند بازیکن در سطح اول فوتبال ایران و خرید بازیکنانی جوان برای آینده این تیم خبر داده بود، اما مشکلات مدیریتی و مالکیتی باعث شد تا قرارداد ویسی خیلی دیر تمدید شود و به همین دلیل او نتوانست برنامه‌های نقل و انتقالاتی خودش را به خوبی پیش ببرد.

تاکنون تیم فوتبال پارس جنوبی جم با جذب ۲۰ بازیکن جدید، فعال‌ترین تیم در نقل و انتقالات امسال بوده است. البته تیم تحت هدایت فراز کمالوند ۱۲ بازیکن را هم از دست داده تا با تغییرات اساسی لیگ نوزدهم را آغاز کند.
پس از پارس جنوبی، تیم تازه لیگ برتری شده گل گهر سیرجان با خرید ۱۵ بازیکن و سایپا تهران با ۱۲ بازیکن در رده‌های بعدی پرکارترین‌های نقل و انتقالات قرار دارند. نفت مسجد سلیمان هم از جمله تیم‌هایی بود که بازیکنان زیادی گرفته بود، اما پس از نارضایتی مهدی تارتار از عملکرد برخی از آن ها، چند بازیکن از این تیم جدا شدند.
از میان ۱۶ تیم لیگ برتری، پارس جنوبی جم و سایپا با جذب ۶ مدافع بیشترین خرید را در این پست داشته اند. فراز کمالوند همچنین اهتمام ویژه‌ای به کمر بند میانی تیمش دارد و ۶ هافبک به تیمش اضافه کرده است. در پست مهاجم، گل گهر سیرجان ۷ بازیکن را جذب کرده یعنی وینگو بگوویچ نصف خریدهایش را به پست مهاجم اختصاص داده تا تیمش در اولین فصلی که در لیگ حضور دارد از بابت گلزنی، مشکلی نداشته باشد.

نقل و انتقالات

لیگ نوزدهم از فردا و با برگزاری ۴ بازی آغاز خواهد شد و فاصله زیادی تا بسته شدن پنجره نقل و اتقالات تابستانی باقی نمانده است. تیم‌ها تا ششم شهریور ماه برای جذب بازیکن فرصت دارند و باید دید در فرصت باقی مانده چه جا به جایی‌های دیگری انجام خواهد شد. با گذشت چند هفته از شروع بازی‌های لیگ می‌توان رفته رفته به این موضوع پی برد که خرید‌های جدید تا چه اندازه مفید بوده اند و آیا لیاقت هزینه‌هایی که در قبال جذبشان انجام شده را دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *