سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

ایران چه تعداد سید و سادات دارد؟

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 698586
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، سید و سادات هستند.
ایران چه تعداد سید و سادات دارد؟
به گزارش جهان نيوز، سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، درباره آمار سید و سادات کل کشور اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون نفر از جمعیت ایران را سید و سادات تشکیل می‌دهند.
 
او افزود: از مجموع این آمار حدود ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مردانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سید» و حدود ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر  نیز زنانی هستند که اسم آن‌ها با لفظ «سیده» یا «سادات» آغاز می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به تقریبی بودن این آمار گفت: ممکن است جمعیت آماری اعلام شده از تعداد سید و سادات‌ها بیشتر از این میزان باشد.

ابوترابی درباره تفاوت بین سیده و سادات تصریح کرد: هر دو کلمه «سیده و سادات» در سازمان ثبت احوال کشور به یک معنی هستند و خانواده‌ها برحسب سلیقه یک کدام از این دو واژه را به عنوان پیشوند نام فرزند خود انتخاب می‌کنند.

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، نام فامیلی فرد دلالت بر سید بودن او ندارد.
ابوترابی با بیان اینکه کاربرد کلمه «میر و سید» همانند «سیده و سادات» است و تفاوتی ندارد، گفت: در برخی از روستاهای کشور اسامی افراد با «میرزا» آغاز می‌شود که نام آن‌ها میرزا است، اما سید نیستند و همچنین برخی از مردان هستند که علی رغم سید بودن، لفظ سید را ندارند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: سید سادات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...