سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۴

پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت مسکن

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 698578
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش قیمت مسکن در مرداد امسال، گفت: با این روال قیمتی در آینده نزدیک، نرخ‌ها در بخش مسکن باید به صورت محسوسی کاهش یابد.
پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت مسکن
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری با یادآوری این‌که تورم نقطه به نقطه طی 4 ماه گذشته کاهنده بوده است، اظهار کرد: شتاب افزایش قیمت ها کم و ترس هایی مانند تورم ونزوئلایی در ایران برطرف شده است.

وی با بیان این‌که می دانیم بیشترین فشار به طبقات متوسط و پایین جامعه وارد می شود، اما در تلاشیم که به سمت احیا برویم به بازار مسکن اشاره کرد و افزود: در ماه جاری (مرداد 98) برای اولین بار نرخ مسکن کاهش یافت و رسماً معاملات مسکن کاهشی بود. این مسئله نشان می‌دهد روند افزایشی نه تنها متوقف شده بلکه معکوس شده است.

وی یادآور شد: بنابراین مسکن در کشور زیاد است و با این روال قیمتی در آینده نزدیک، نرخ‌ها در این بخش باید به صورت محسوسی کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان این‌که افزایش وام خرید مسکن فعلاً مناسب نیست،‌ تصریح کرد:‌ این طرح نیازمند بررسی است؛ باید براساس برنامه ریزی برای حفظ نقدینگی سیاست در حوزه مسکن را اعمال کنیم.

به گزارش تسنیم، اواخر فروردین ماه امسال مدیر اعتبارات بانک مسکن از مخالفت بانک مرکزی با وام 280 میلیون تومانی خرید مسکن خبر داده و گفته بود: بر اساس سیاست‌های بانک مسکن وام ساخت به 170میلیون تومان افزایش یافت.

محمدحسن علمداری با یادآوری این‌که به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف وام خرید مسکن به 280 میلیون تومان را دادیم که با آن مخالفت شد، افزود:‌ با توجه به سیاست‌های اعتباری بانک مسکن، وام ساخت برای سازندگان حرفه‌ای دارای صلاحیت را به 140میلیون تومان افزایش دادیم.

وی با بیان این‌که در صورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مسکن 170 میلیون تومان وام به سازندگان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: صلاحیت سازندگان را ادارات راه و شهرسازی و انجمن انبوه‌سازان تأیید می‌کنند.

مدیر اعتبارات بانک مسکن با ابراز این‌که سیاست‌های اعتباری بانک به شعب ابلاغ شده است میزان سود تسهیلات جدید ساخت را 18 درصد اعلام کرد و گفت: پیش از این وام ساخت 90 و 110 میلیون تومان (در صورت استفاده از فناوری‌های نوین) بود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون دلار پایین اومده ماشین ارزون شده و همه چیز ارزون شده من آپارتمانم را یک دوم قیمت می فروشم البته ترجیحا به آقازاده ها و ژنهای خوب و کسانی که از رانتها میلیاردر شدند
Iran, Islamic Republic of
خط قرمز مسئولان مسكن است...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بنظر من اگر متري يك ميليار تومان هم شود اتفاقی نمی افتد!!!!
Iran, Islamic Republic of
من از همه کسانیکه اخبارمسکن را درجهت آرام کردن بازار مسکن بکارگرفته ومثل گذشته آتش بیار معرکه مسکن بنفع سوداگران نشده اند سپاسگزارم ...