پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کهنه سربازان آمریکا حامی استیضاح ترامپ شدند

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 698548
گروهی از کهنه سربازان آمریکا به جمع درخواست کنندگان از کنگره برای تسریع در تلاش هایی جهت کنار گذاشتن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از استیضاح ملحق شدند.
کهنه سربازان آمریکا حامی استیضاح ترامپ شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی هیل نوشت: این گروه موسوم به «دفاع مشترک»که در سال 2016 تشکیل شده است با پیوستن به گروه «نیاز به استیضاح» که «تام استایر» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تشکیل داده، تلاش می کند حمایت بیشتری را  از سوی دموکرات های کنگره برای استیضاح ترامپ جلب کند.

کهنه سربازان آمریکایی بر ارتباطات ترامپ با عوامل روسیه - همان طور که در گزارش «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات روسیه در رابطه با دخالت در انتخابات سال 2016 آمریکا آمده است- و نیز حملات  او به اقلیت ها و رویکرد او در قبال نظامیان تاکید کرده و چنین استدلال می کنند که ترامپ برای باقی ماندن در پست فرمانده کل قوا مناسب نیست.

گروه کهنه سربازان ضدترامپ مدعی است که تقریبا 150هزار نفر حامی دارد و زمانی که نمایندگان کنگره ماه آینده به واشنگتن بازگردند، فشار بر دموکرات هایی را هدف قرار خواهد داد که خود جزو کهنه سرباز هستند یا این که در حوزه انتخابیه آنها متشکل از جمعیت زیادی از کهنه سربازان است یا در کمیته های مهمی از جمله کمیته قضایی عضو هستند.

گروه «دفاع مشترک» در درخواست استیضاح خود، به گروه «نیاز به استیضاح» ملحق شده است که در سال 2017 توسط استایر طرفدار میلیاردر محیط زیست و نامزد انتخابات سال 2020 تشکیل شد و از قرار معلوم اکنون بیش از 8.3 میلیون نفر تومار درخواست استیضاح این گروه را امضا کرده است.

حمایت  کهنه سربازان آمریکایی از استیضاح ترامپ از آن جهت اهمیت دارد که بر اساس نظرسنجی شرکت تحقیقاتی«ادیسون» در سال 2016 کهنه سربازان حمایت بیشتری را از ترامپ در مقایسه با «هیلاری کلینتون» نامزد وقت دموکرات ها به عمل آوردند و این حمایت با فاصله 60 در مقابل 44 بود.

ترامپ آن زمان از این حمایت کهنه سربازان استقبال کرده و در گردهمایی های تبلیغاتی و توئیتر به اقداماتی که  برای ارتقای وضعیت خدمات نیروهای مسلح ملی بکار بسته است، مباهات کرده است.

اما گروه «دفاع مشترک» و دیگر حامیان استیضاح ترامپ نظر دیگری دارند. آنها معتقدند که برخی از اقدامات ترامپ نقض آشکار استانداردهای نظامی است.

یکی از کهنه سربازان عضو این گروه به ویژه نقض هنجارها از سوی ترامپ در خصوص مسائل امنیتی را مورد انتقاد قرار داده و گفت: توئیت های ترامپ درباره خروج از افغانستان، مسائل مربوط به عربستان و اتفاقاتی که در سوریه و یمن رخ می دهد همگی اقدامات نادرست و غیرمسئولانه از سوی رئیس جمهور قلمداد می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *