جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رد پای حمله به عربستان در رشد قیمت نفت

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 698545
قیمت نفت بعد از آنکه یمن توانست بزرگترین تاسیسات ذخیره‌سازی نفت عربستان را در مرز امارات هدف قرار دهد حدود یک درصد بالا رفت اما به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی از رفتن به بالای ۶۰ دلار باز ماند.
رد پای حمله به عربستان در رشد قیمت نفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، قیمت نفت برنت که روز جمعه روی عدد بشکه ای ۵۸ دلار و ۶۴ سنت بسته شده بود، ‌امروز ۴۷ سنت بالا رفت و به ۵۹ دلا رو ۱۱ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۴۴ سنتی از ۵۴ دلار و ۸۷ سنت به ۵۵ دلار و ۲۵ سنت صعود کرد.

حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان از جمله دلایل افزایش قیمت نفت بود، اما نگرانی درباره شرایط اقتصاد جهانی سبب شد این رشد قیمت محدود باشد.

همچنین صحبت‌ها درباره کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک در سال آینده میلادی برای کنترل قیمت‌ها بر قیمت نفت اثر مثبت داشته است.

پایان توقیف نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس ۱) نیز مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده زیرا سایه تنش در این زمینه را تا حد زیادی از بازار نفت دور کرده است.

خوش‌بینی کلی درباره اینکه شاهد جنگ تجاری نابودکننده نخواهیم بود و همچنین اینکه حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفت و گاز عربستان به بازار نفت یادآوری کرد که تنش‌ها در خاورمیانه همچنان پابرجا هستند، به قیمت نفت سود می‌رساند.

اما با توجه به قیمت کنونی نفت و با توجه به سمت و سوی حرکت تقاضا، بسیار محتمل است که اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید نفت را دست‌کم تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *