کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۵۰ شهرستان به مرکز پلیس فتا مجهز می‌شوند

28 مرداد 1398 ساعت 12:01

رئیس پلیس سایبری کشور از تصویب راه‌اندازی ۵۰ مرکز پلیس فتا در شهرستانهای کشور خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، سردار وحید مجید با اشاره به تصویب ساختار راه‌اندازی 50 مرکز پلیس فتا در شهرستانهای کشور اظهار کرد: این اقدام در راستای تأمین امنیت فضای سایبر و ارتقاء منابع انسانی، زیر ساختهای استانها و توسعه پلیس فتا در پهنه سرزمینی کشور با پیگیری‌های به عمل آمده توسط پلیس فتا و تصویب فرمانده ناجا مصوب و اجرایی شد.

رئیس پلیس سایبری کشور به ارتقاء توسعه پلیس فتا در تمام شهرستانهای کشور مخصوصاً مناطق محروم و دورافتاده اشاره کرد و گفت: تمام مراکز پلیس سایبری ضمن انجام رصد و پایش فضای مجازی، ارائه خدمات و پیگیری شکواییه‌های ارجاعی، ایجاد فرصت آموزشی و اطلاع‌رسانی از آسیبها، تهدیدات و فرصتهای فضای مجازی را در راستای پیشگیری از جرایم این حوزه در دستور کار خود دارند. 

وی، ایجاد این مراکز را در راستای برآورده شدن خواسته‌های مردم در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: ارتقاء اعتماد مردمی و مقابله با جرایم اینترنتی و مالی و نیز جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در جامعه از اهداف راه‌اندازی 50 مرکز پلیس فتا در شهرستانها به شمار می‌آید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تأمین امنیت نسبی در فضای مجازی نیازمند همکاری تمامی سازمانها، نهادهای مربوطه و مشارکت هموطنان است، تصریح کرد: صیانت از هویت ملی و ارزشهای اسلامی، حفظ حریم خصوصی و صیانت از اموال و منافع افراد در فضای سایبری از مأموریتهای مهم این پلیس است.

مجید به شهروندان توصیه کرد که در صورت نیاز به کسب اطلاعات آموزشی و نیز روبه‌رو شدن با مشکل یا موارد مشکوک، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند یا به سایت این پلیس به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.


کد مطلب: 698514

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/698514/۵۰-شهرستان-مرکز-پلیس-فتا-مجهز-می-شوند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com