پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیه حمایت خود را از دولت سودان اعلام کرد

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 698447
ترکیه اعلام کرده است که به مانند گذشته از دولت مستقر در سودان حمایت خواهد کرد.
ترکیه حمایت خود را از دولت سودان اعلام کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی ضمن تاکید بر ادامه حمایت آنکارا از سودان، موضع ترکیه در ارتباط با تحولات سودان را برقراری صلح و آرامش عنوان کرد.

وزیر خارجه ترکیه این سخنان را پس از سفر اخیرش به سودان و دیدار با ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی و عمر ذهاب فاضل محمد، سرپرست وزارت خارجه سودان عنوان کرده است.

به گفته چاووش اوغلو، او در این سفر بر ضرورت مصالحه بدون دخالت در امور داخلی سودان تاکید کرد.موضع‌گیری وزیرخارجه ترکیه درباره سودان پس از آن اعلام شده که شورای نظامی انتقالی و ائتلاف نیروهای «آزادی و تغییر» سودان سرانجام متن نهایی «اعلامیه قانون اساسی» این کشور را به امضا رساندند که بر اساس آن قرار است پس از طی مرحله انتقالی، انتخابات سراسری برگزار شود.

سند قانون اساسی سودان پس از هشت ماه تظاهرات و تشکیل شورای نظامی برای اداره امور کشور به امضا رسید و براساس این سند قرار است تا کمتر از دو هفته دیگر نخست وزیر دوره انتقالی برای دوره‌ای سه ساله تعیین و معرفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *