پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش ایلهان عمر به اظهارات نتانیاهو

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 698401
نماینده مسلمان کنگره آمریکا اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌های سفر وی که قرار بود به اراضی اشغالی انجام شود، تکذیب کرد.
واکنش ایلهان عمر به اظهارات نتانیاهو
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا نسبت به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه‌های سفر او به اراضی اشغالی واکنش نشان داد.
 
نتانیاهو گفته بود که ایلهان عمر و نیز رشیده طلیب، عضو مسلمان و فلسطینی تبار کنگره در جریان سفرشان به اراضی اشغالی قصد دیدار با مقامات دولتی و یا مخالفان اسرائیلی را ندارند.
 
ایلهان عمر با انتشار پیامی در توئیتر صحت اظهارات نتانیاهو را تکذیب کرد و ادعای وی را دروغ خواند.
 
نماینده کنگره آمریکا تأکید کرد که وی برای دیدار با اعضای یهود و عرب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و مقامات امنیتی این رژیم برنامه‌ریزی کرده بود.
 
ایلهان عمر در ادامه گفت که هیئت وی همچنین قصد دیدار با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل را داشت.
 
وی افزود که هدف از سفر به فلسطین اشغالی اطلاع یافتن از رویدادهایی که در آنجا روی می‌دهد بوده تا او به عنوان عضوی از مجلس نمایندگان آمریکا به مواضع تمامی طرف‌ها گوش فرا داده باشد.
 
دولت رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در پی درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رسماً تصمیم به ممانعت از ورود رشیده طلیب و ایلهان عمر، دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به اراضی اشغالی گرفت.
 
یک روز پس از اتخاذ این تصمیم، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم فقط به رشیده طلیب، نماینده مسلمان فلسطینی تبار کنگره آمریکا اجازه می‌دهد تا به دلایل انسانی وارد اراضی اشغالی شود، اما طلیب پس از صدور اجازه مشروط برای سفر وی به اراضی اشغالی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت که تصمیم گرفته است پس از آنکه دولت اسرائیل ممنوعیت ورود او را برداشته، به ملاقات خانواده خود نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *