جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

نابغه روستایی؛ ۳ ساله ۱۲۰۰ بیکار را مشغول کرد

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 698281
جوان روستایی کرمانشاهی با دکترای مدیریت صنعتی و کارفرینی طی سه سال موفق به ایجاد ۱۲۰۰ شغل شده و ماهیانه حدود ۴۰ میلیون تومان درآمد دارد. وی می گوید، در هیچ آزمون استخدامی شرکت نکرده است.
نابغه روستایی؛ ۳ ساله ۱۲۰۰ بیکار را مشغول کرد
به گزارش جهان نيوز، فریبرز عزیزی، جوان کارآفرین کرمانشاهی 3سالی است که در منطقه اورامانات زبانزد عام و خاص است؛ این جوان که دانشجوی مدیریت دکترای صنعتی، دکترای مهارت کارآفرینی و دکترای افتخاری مهارت آموزی از ژاپن را دارد، با اراده ی قوی برای برای جلوگیری از مهاجرت جوانان به روستا و شهرهای خالی از روستا گام برداشته و تا کنون 1200 نفر از اهالی خطه کرمانشاه را صاحب شغل کرده است.

 این جوان روستایی علاوه بر کارآفرینی چندین اختراع داشته است و در کنار اشتغالزایی در روستاهای اطراف پاوه به برگزاری مراسم سنتی و ایجاد کارگاه‌های مختلف تولید صنایع‌دستی و کارگاه‌های پخت نان پرداخته که همگی درخدمت بالا رفتن کیفیت زندگی مردم این منطقه قرار گرفته است. این جوان روستایی با همت بالا توانست تولیدات بومی فراموش شده را دوباره راه‌اندازی و امید را در دل مردم روستانشین منطقه اورامانات زنده کند.اختراع دستگاه پخت نان ساجی و راه‌اندازی 10کارگاه پخت نان در شهرهای مختلف و ایجاد اشتغال برای 150 نفر از زنان روستایی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این دانشجوی مقطع دکتری مدیریت صنعتی است.

وی درباره فعالیت هایش می گوید: از بچگی کارگری می کردم و پینه دستانم نشان از کودکی سخت و کارگری در منطقه عسلویه دارد. بعد از آنکه با سختی درس خواندم و در رشته مدیریت صنعتی دانشگاه اراک پذیرفته شدم و تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم، با توجه به اختراعات بسیاری که به ثبت رساندم، هم اکنون بدون کنکور در مقطع دکتری مدیریت صنعتی در دانشگاه کرمانشاه مشغول به تحصیل هستم.

وی درباره ارز آوری از بازارهای خارجی می گوید: در نمایشگاه های جهانی اسپانیا، ژاپن، فرانسه و چین شرکت کرده ام. بسیاری از حضور  در نمایشگاه های مختلف می ترسند، پردرآمد ترین نمایشگاه ما نمایشگاه چین است. در چین 20 جشنواره برگزار می شود و  در تمام این نمایشگاه ها حضور داریم و توانستیم صنایع دستی را به صورت قابل استفاده برای مردم به بازار عرضه کنیم. به صورت میانگین خرج در رفته در هر نمایشگاه حدود 35 میلیون تومان سود برای ما باقی می ماند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
درد وبلای همچنین جوانان با غیرتی بخورد. تو سر هرچه ژن خوب ومفت خور هست ...؟!!
Iran, Islamic Republic of
ای نابغه باید بشه وزیر کار و امور اجتماعی و دبیر شورای عالی کار تا خیلی از مشکلات بیکاری حل بشه