پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۷

تب مسکن فروکش کرد +جزئیات

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 698262
تب افزایش قیمت مسکن در کشور فروکش کرده و در بیشتر مناطق قیمت‌ها نزولی شده است
تب مسکن فروکش کرد +جزئیات
به گزارش جهان نيوز به نقل از صدا وسیما، مصطفی قلی خسروی گفت: در سال ۹۱ هم زمان با افزایش قیمت ارز در کشور قیمت مسکن نیز افزایش ناگهانی پیدا کرد که بعد از پایین آمدن قیمت ارز، دوباره روند نزولی را طی کرد و در سال ۹۷ که قیمت مسکن داشت به ثبات می‌رسید دوباره با افزایش نرخ ارز، قیمت مسکن افزایش سه برابری را تجربه کرد و امروز بعد از یک افزایش ناگهانی قیمت در بازارمسکن شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در شهر تهران در همه مناطق از یک میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان و بیشتر، بنا به موقعیت واحد مسکونی کاهش داشته است.آقای قلی خسروی تصریح کرد: این روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود و حتی با هرگونه اقدام دولت دربخش مسکن نیز قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: از ۹۷.۱.۱ تا ۹۷.۵.۲۲ تعداد کل قرارد‌های کشور ۵۸۰ هزارو ۳۲۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۰۸ هزارو ۲۴۸ عدد مبایعه نامه و ۲۶۵ هزارو ۶۹۵ فقره اجاره نامه است در مدت مشابه نیز از تاریخ ۹۸.۱.۱ تا ۹۸.۵.۲۲ تعداد کل قرارداد‌های کشور ۴۷۳ هزارو ۷۳۸ فقره اجاره نامه و تعداد ۲۳۱ هزارو ۵۰۱ عدد مبایعه نامه و ۲۳۹ هزارو ۱۸۴ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: در کل کشور ۱۸ درصد تعداد معاملات، ۲۵ درصد تعداد مبایعه نامه و ۱۰ درصد تعداد اجاره نامه‌ها نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در شهر تهران از تاریخ ۹۷.۱.۱ تا ۹۷.۵.۲۲ تعداد کل قرارداد‌ها ۱۵۹ هزار و ۹۸۸ عدد بود که از این تعداد ۷۹ هزار و ۴۸ عدد مبایعه نامه ۷۹ هزارو ۷۳۷ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است؛ که در مدت مشابه امسال از تاریخ ۹۸.۱.۱ تا ۹۸.۵.۲۲ تعداد کل معاملات شهر تهران ۱ هزار و ۹۶۵ عدد و تعداد ۲۶ هزار و ۵۶۳ عدد مبایعه نامه و ۶۴ هزار و ۶۹۷ عدد آن اجاره است که شاهد کاهش ۳۶ درصدی در کل معاملات و ۵۴ درصدی در خرید و فروش و ۱۹ درصدی معاملات اجاره هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نه بابا بشود متري صد ميليون خوبه
Iran, Islamic Republic of
متري يك ميليارد اتيش زدم به مالم
Iran, Islamic Republic of
تهران در حال فرونشست بروي ترسناكترين گسل هاي زلزله دنيا و الودگي هوا پر ترافيك در حال تحريم و رسيدن بوي جنگ به مشام چطور الكي اين قيمت ها را بالا بردن
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
..
سرور
Iran, Islamic Republic of
به نظر آقای خسروی فرد دلسوزی است اما مشکل از این است که با بی تدبیری دولت روحانی قیمت مسکن در این شش ساله در تهران و شهرهای ادواری آن بطور متوسط 4 برابر شده است و با فروکش کردن قیمت قرار است مثلا قیمت چند درصد پایین بیاید؟