کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جمعیت جوانِ علاقه‌مند به پیوستن به انقلاب صنعتی چهارم، منتظر شما هستند!

24 مرداد 1398 ساعت 13:36


به گزارش جهان نیوز، همایش ملی «بازاریابی در عصر دیجیتال» با هدف بررسی تقابل بین سنت و مدرنیته، به همت موسسه توسعه مدیریت و فن معنا، و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی در ۱۷ مرداد ۹۸ در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

بیش از ۲۵۰ نفر از مدیران کسب‌و‌کار‌ها و کارشناسان بازاریابی در این همایش به پای سخنرانی‌هایی تأثیرگذار و مهم درباره‌ی آینده‌ی بازاریابی در ایران و جهان، مگاترند‌های انقلاب صنعتی چهارم و عصر دیجیتال، اهمیت، نورومارکتینگ، راهکارهای حل تعارضات بین تیم‌های بازاریابی و فروش که توسط متخصصان برجسته  علمی و اجرایی این حوزه انجام شد نشستند.

دکتر جواد حکیم‌زاده، مشاور ارشد و مدرس مدیریت، دکتر بهداد نامور یکتا، مدرس و مشاور ارتباطات، بازاریابی و برندسازی و مهندس احمدعلی فرهودی، مدیر آژانس‌های تبلیغاتی صباسل، از سخنرانان این همایش، با ترسیم و اخبار به‌روزی از اتفاقات مهمی که آینده بازاریابی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و با معرفی بخشی از ابرروندهای بازاریابی در عصر دیجیتال، به تأثیر انقلاب‌های صنعتی چهارم و پنجم بر کسب‌وکارها پرداختند و دورنمایی از آینده بازاریابی در ایران را تصویر کردند.

دکتر مرتضی بهنام، عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، از دیگر سخنرانان همایش در سخنرانی خود در همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال، تعریف نقش روابط عمومی در سازمان‌های ایرانی را تابع دیدگاه‌های سنتی دانست و اشتباه روابط عمومی‌ها را در این خواند که فکر می‌کنند روابط عمومی دیجیتال صرفا به معنی استفاده از ابزارهای دیجیتال است؛ درحالیکه روابط عمومی در سازمان فراتر از استفاده صرف از ابزارها است!

او با مثالی از گوبلز، مبلغ هیتلر در آلمان نازی، بر نقش درجه یک روابط عمومی در رسوخ اندیشه‌ای به افکار عمومی تاکید کرد!

حضور برندهای بین‌المللی در این همایش، علاوه بر بازگو کردن دغدغه‌ برند‌های بین‌المللی در بازاریابی در ایران، مخاطبین همایش را با جریان‌های بازاریابی در کشورهای توسعه یافته نیز آشنا کرد. خانم مهندس بیتا فتحعلی، مدیر ارشد بازاریابی بخش موبایل سامسونگ در ایران و مهندس ایمان رحمتی‌زاده، مدیر ارشد شرکت خدمات بازاریابی دیجیتال Quantcast  آمریکا، در سخنرانی خود از تجربه کمپین‌های برتر و موفق بومی‌سازی شده در ایران و نحوه استفاده از داده‌ها در جریان‌سازی رسانه‌ها و ترفندهای داستان‌سرایی در همراه ساختن مخاطب مثال زدند. آنها با استناد به تجربیات خود از برترین روندهای بازاریابی در عصر دیجیتال، آینده را تاحدی تحقق داستان‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی دانسته و اولین نیاز دیجیتال مارکتینگ در ایران را مورد هدف قرار دادن دقیق‌تر مخاطب برشمردند.

دکتر فرشاد فاطمی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه، یکی دیگر از سخنرانان همایش ملی بازاریابی در عصر دیجیتال، با تکیه بر مفاهیم علوم رفتاری و ملاحظات و تاثیرات آن بر علم بازاریابی بیان داشت: «مردم نمی‌دانند چه می‌خواهند! علوم رفتاری نشان می‌دهد انسان‌ها مثل مدل‌های اقتصادی‌ای که اعتقاد دارند می‌توان رفتارها را پیش‌بینی کرد، عمل نمی‌کنند.» و با مثال‌هایی از کاربرد علوم رفتاری بر انتخاب و تصمیم مشتریان به بسط این مفهوم پرداخت.

«به زودی موج جدید تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همه ما را با خود خواهد برد. همین حالا نیز در کشورهای پیشرفته بالای هشتاد درصد فضای تبلیغاتی در اختیار ماشین‌هاست.» احمدعلی فرهودی دکتر نوید ملایی، مشاور و مدرس بازاریابی، تبلیغات و برند سازی نیز جنگ داغ بین بازاریابی و فروش در سازمان‌ها را موضوع سخنرانی خود قرار داد و با بیان راهکارهایی جهت همسو کردن این دو بخش در سازمان بیان کرد: این جنگ، جنگی دیرینه است که هم در فضای دیجیتال وجود دارد و هم در فضای سنتی؛ که ما فقط از بخشی از آن باخبریم.

و در ادامه دلایلی از شکل‌گیری این نزاع و راه‌حل‌هایی برای رفع این اختلافات سخن گفت.

همچنین دکتر حمید‌رضا جعفری، دبیر کمیته علمی همایش و مشاور کسب‌وکار و بازاریابی در صنایع سلامت با پخش ویدئویی از یکی از صاحب‌نظران حرفه نورومارکتینگ، به معرفی این رسته جدید از بازایابی و کاربردها و تأثیرات عمیق آن پرداخت. این سخنرانی با این نقد که آیا نورومارکتینگ به نوعی فروختن چیزی به مشتری است که نیازی به آن ندارد؛ با بیان ملاحظات اخلاقی و دلایلی برای استفاده مناسب از این علم به پایان رسید.

پنل رویارویی دو دیگاه سنتی و مدرن در بازاریابی، در پایان‌بندی همایش بازاریابی در عصر دیجیتال، با حضور نمایندگانی از هر دو طیف از شبکه بازاریابی سنت و دیجیتال، کارزار داغی از نقد هریک از دو دیدگاه و بررسی جایگاه هر یک در شرایط حال حاضر کشور، با این نتیجه‌گیری به پایان رسید که کارفرماها نیاز دارند بیشتر با مفاهیم این حوزه آشنا شوند تا  از مدیران بازاریابی و آژانس‌های تبلیغاتی مطالبه‌گر باشند، در غیر این صورت خدمات‌دهندگان تبلیغات و بازاریابی به «رسانه‌فروش» صرف تقلیل می‌یابند؛ همچنین در عبور از سنت به فضای دیجیتال در بازاریابی نیاز است داده‌ها به نحوی به اشتراک گذاشته شود که بتوان از مزیت‌های کمی آن استفاده کرد. ما نیاز به ایجاد نهادهایی برای راستی‌آزمایی گزارش‌های تبلیغاتی داریم.

و در آخر، این همایش، با دعوت از مخاطبان خود برای کسب آمادگی و بلوغ لازم، برای ترسیم منحنی‌های دوم و ورود به عصری نوین، سازمان‌ها و فضای کسب‌وکار ایران را پیش از از دست دادن فرصت طلایی کنونی، سوار شدن بر موج تحولات بازاریابی در عصر دیجیتال را ناگزیر خواند.


کد مطلب: 698121

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/698121/جمعیت-جوان-علاقه-مند-پیوستن-انقلاب-صنعتی-چهارم-منتظر-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com