پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۹

دولت روحانی نمی‌تواند اقتصاد را سامان دهد

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 698079
مشاور خاتمی و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: تلقی مردم این است که دولت هیچ راهبرد اقتصادی ندارد.
دولت روحانی نمی‌تواند اقتصاد را سامان دهد
به گزارش جهان نيوز، عبداله ناصری که زمانی دولت روحانی را «رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان» خوانده بود، در روزنامه شرق نوشت: آقای رئیس‌جمهور با انتخاب‌های خود نشان داد که نمی‌خواهد در زمینه توسعه سیاسی و اجتماعی گامی بردارد و با چنین انتخاب‌هایی اصلاً چنین توسعه‌ای هم انتظار نمی‌رفت. دستاورد مهم دولت ایشان کماکان به نتیجه رساندن برجام بوده که آن هم بیشتر مرهون تلاش‌ها و نحوه گفت‌وگوهای آقای ظریف است.

به هر تقدیر هنوز هم برگ برنده دولت روحانی همین برجامی است که معلق مانده و دولت باید بپذیرد که بیرون آمدن از این معاهده معلق هیچ سودی برای آن ندارد.

اگر مزاحمتی از سوی مخالفان دولت برای مقابله با برجام یا تداوم برجام صورت نمی‌گرفت، شاهد بسیاری از بحران‌های اقتصادی نبودیم البته بر این نکته باید تأکید کرد که ضعف و ناهماهنگی شش ساله تیم اقتصادی دولت این بحران‌ها را پررنگ‌تر کرده است. بحران ارز که پدید آمد، چه عوامل اصلی آن درون دولت یا بیرون از دولت باشد حتماً دولت بهتر از این می‌توانست آن را مدیریت کند. این تلقی که در یک ساله اخیر برای عموم جامعه ایجاد شده؛ اینکه دولت هیچ راهبرد اقتصادی ندارد. قابل تأمل و توجه است و حتماً با این تیم اقتصادی بعید است بتوانیم با وجود کاهش نرخ ارز شاهد کاهش قیمت کالاهای اساسی باشیم.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابو
Iran, Islamic Republic of
بعضيها فقط براي شعار دادن عالي هستند و درمقام عمل تقريبا" منفعلند .
Iran, Islamic Republic of
پس راه خروج مملکت از این وضعیت چیست؟!!!!
Asia/Pacific Region
حسن روحانی هیچ برنامه ایی نداره،...
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب پس بفرما دولت هیچ نه برجام و نه اقتصاد این چند سال عمر مردم شدهیچ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کدام دولت توانسته است!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تفکری بر کشور حاکم است که فکر میکند حوزه های مختلف کشور را بدون اصلاح دیگر حوزه ها و جزیره ای میتوان اصلاح کرد...
Iran, Islamic Republic of
یک زمانی آقایان نهاوندیان، نوبخت و نیلی و ... خیلی ادعای اقتصادانی داشتند و خیلی نظریه میدادن و خیلی هم از دولتهای قبل انتقاد می کردن حالا که خود بر مسند کارن چرا طرحی نمی دهن و کاری نمی کنن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هم کاری جز حرف زدن بلد نبود البته اصلاح طلبها کلا هیچ کاری بلند نیستند اما بحث سر اینه این ها که جز سروصدا و دادوبیداد کار دیگه بلد نیستند چرا اینقدر زور میزنند که صندلی داشته باشند جز برای لفت و لیسه