کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند درصد داروی کشور تولید داخل است؟

23 مرداد 1398 ساعت 14:19

پرئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه ۹۷ درصد داروی کشور تولید داخل است، گفت: تاکنون ۱۴۰۰ مدرسه ساخته ایم که این تعداد به ۲ هزار مدرسه افزایش پیدا می کند.


به گزارش جهان نیوز، محمد مخبر در مراسم افتتاح پویش مشق احسان که صبح امروز در هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از دستورات مقام معظم رهبری چندجهی است گفت: اصرار مقام معظم رهبری به تولید چه به عنوان تولید کالای ملی و چه رونق تولید و مسائلی که در موارد اقتصادی مطرح می‌شود، خیلی از موارد را پوشش می‌دهد و اثرات فرهنگی تولید داخل فوق‌العاده زیاد است.  

وی با تاکید بر اینکه صنعت فرهنگی نوشت‌افزار جزء صنایع مغفول جامعه است اظهار داشت: باید به این صنعت توجه بیشتری شود و با به کارگیری نیروهای خلاق، امیدواریم بعضی از مسائل   در این حوزه حل شود و چنانچه  کودکی برخلاف خانواده مذهبی خود رشد کند به دلیل قلم و دفتری است که در سال اول مدرسه به آن داده‌اند و یا تربیتی که در مهدکودک‌ها رخ داده است.  

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: کودکی که در مهدکودک حضور دارد، به دلیل تربیتی که مهد اتفاق می‌افتد، از اینکه مادرش چادری است شرم می‌کند و مادر نیز به همین دلیل چادر را از سرش برمی‌دارد.  

وی از بنیاد احسان که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است خواست در بخش نوشت‌افزار،  با حمایت از تولیدکنندگان، نسبت به تولید بخش از نوشت افزاری که در داخل تولید نمی شود اقدام کند.

مخبر ادامه داد: در این خصوص لازم است یک صندوقی برای پشتیبانی از صنعت فرهنگی ایجاد شود و تمامی کالاهایی که ارائه می‌دهیم، تولید داخل باشد و در همین راستا لوازم خانگی و لوازم تحریری که ستاد اجرایی فرمان امام در سیل اخیر توزیع کرد کاملاً تولید داخل بود.  همچنین ما به تولید داخلی ویلچر نیز کمک کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ درصد داروی کشور تولید داخلی است گفت: مواد اولیه تولید دارو که حدود ۷۰۰ میلیون دلار است از خارج تأمین می‌شود که با جلساتی که با داروسازان برگزار شد قرار شد این میزان نیز در داخل کشور تولید شود.  

وی تاکید کرد علاوه بر موارد عنوان شده در بخش کشاورزی، پروتئین و حتی کره کشور نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این اقدامات نیز تنها با کمک و همیاری مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی افزود: محور اصلی نظام عدالت است و تمامی فعالیت‌های ما در جهت تقویت این موضوع است بنابراین  به مسائل اجتماعی و اقتصادی  کشور ورود پیدا کرده ایم.

وی  با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  ۱۴۰۰ مدرسه در سراسر کشور ساخته است افزود: تعداد مدارس به ۲ هزار مدرسه نیز افزایش پیدا می کند.  

منبع: مهر
 


کد مطلب: 698039

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/698039/چند-درصد-داروی-کشور-تولید-داخل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com