پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۷

احتمال ۳ سال حبس برای نجفی؟!

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 698006
عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران از احتمال 3 سال حبس برای قاتل عفو شده(محمدعلی نجفی) خبر داد.
احتمال ۳ سال حبس برای نجفی؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، احمد محمدی سهروردی در رابطه با اعلام رضایت و بخشش نسبت به محمدعلی نجفی به عنوان فردی که مرتکب قتل عمد شده گفت: احتمال 3 سال حبس برای قاتل عفو شده می‌رود.

وی ادامه داد: چنانچه قاتل با رضایت اولیای دم مواجه شود و رضایت هم از سوی اولیای دم داده شود از بابت بازدارندگی ارتکاب جرم در جامعه، قاضی می‌تواند تا سه سال حکم حبس برای مجرم تعیین کند.

محمدی گفت: حکم قصاص برای زمانی است که فردی که مرتکب جنایت شده و قتل نفس کرده،احساس نکند که ممکن است در ازای این عمل نادرست خود، امنیت داشته و مجازاتی برایش نباشد.

عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران در مورد اینکه در شرایط فعلی که اولیای دم رضایت داده‌اند باز هم می‌توانند دیه گرفته یا پولی میانشان رد و بدل شود، گفت: اولیای دم می‌توانند رضایت دهند این موضوع یک حق است و می‌توانند کمتر از دیه معادل یا بیشتر از آن را بگیرند یعنی می‌توانند بالاتر از رقم دیه بخواهند و این حدی ندارد. در قانون آمده چیزی که رضایت درونی اولیای دم را تأمین کند بنابراین می‌تواند حتی رقم میلیاردی هم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دلیل آرامش و خنده ها روشن شد..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من معتقدم 15 سال جبس برای یک قاتل می تواند نگاه مثبت قاضی نسبت به این پرونده باشد و حبس ابد شاید جریمه سنگین تری برای این حجم از پرونده قتل و حمل اسلحه غیر مجاز و خدشه دار کردن حیثیت اصلاح طلب ها و رئیس جمهور اسبق و نماینده های منتسب به این گروه سیاسی باشد....
Iran, Islamic Republic of
من اين كار را كرده بودم الان روي پل صراط بودم ايشون دوتا عفو بخوره مشكل حله
Iran, Islamic Republic of
به زندان هتل اوين خوش امديد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...