جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زابل همچنان در غباری از گرد و خاک

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 697981
رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲۳۷۰ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۶ برابر حد مجاز رسید.
زابل همچنان در غباری از گرد و خاک
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین عابدی رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

او ادامه داد: این توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز ۲۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۶ برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه‌های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می‌رود.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه با توجه به پیش بینی شرایط توسط هواشناسی مدیریت بحران ادارات پنج شهرستان شمالی استان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گردوخاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده‌های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

عابدی تصریح کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داده است.او افزود: دیروز  وزش باد‌های ۱۲۰ روزه موجب تشکیل توده گردوغباری در شمال استان شد که رفته رفته به سایر نواحی نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی نقاط نظیر زاهدان را به ۲۰۰۰ متر کاهش داد.

رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی فردا قدری از سرعت باد در شمال استان کاسته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *