کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زابل همچنان در غباری از گرد و خاک

23 مرداد 1398 ساعت 10:16

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲۳۷۰ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۶ برابر حد مجاز رسید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین عابدی رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۹۰۰ متر کاهش داد.

او ادامه داد: این توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز ۲۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۶ برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه‌های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می‌رود.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه با توجه به پیش بینی شرایط توسط هواشناسی مدیریت بحران ادارات پنج شهرستان شمالی استان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گردوخاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده‌های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

عابدی تصریح کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به ۱۵۰۰ متر کاهش داده است.او افزود: دیروز  وزش باد‌های ۱۲۰ روزه موجب تشکیل توده گردوغباری در شمال استان شد که رفته رفته به سایر نواحی نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی نقاط نظیر زاهدان را به ۲۰۰۰ متر کاهش داد.

رئیس اداره هواشناسی زابل ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی فردا قدری از سرعت باد در شمال استان کاسته می‌شود.


کد مطلب: 697981

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697981/زابل-همچنان-غباری-گرد-خاک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com