پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

زیباکلام: اصلاح‌طلبان در باتلاق گیر کرده‌اند

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 697797
در حالی که اصلاح‌طلبان فراکسیون امید را زیر سوال برده و ... گرفتار می‌دانند عضو اصلاح‌طلب این فراکسیون گفت: اصلاح‌طلبان، به جای حمایت از منتخبان خود آن‌ها را تخریب کردند.
زیباکلام: اصلاح‌طلبان در باتلاق گیر کرده‌اند
به گزارش جهان نيوز، علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌و گو با خبر آنلاین مدعی شد: واقعیت آن است که لیست ارائه شده لیست مورد نظر اصلاح‌طلبان نبود بلکه ما از روی ناچاری و اجبار و با روش فراخوان به این لیست تن دادیم، ما به اندازه‌ای با کمبود نیرو مواجه بودیم که در شهرستان‌ها اعلام کردیم اگر رقابت بین دو اصولگرای معتدل و تند بود از نامزد اصولگرای معتدل حمایت کنید و در برخی شهرها این افراد در لیست امید قرار گرفتند، این رویه باعث شد انتظاری که از یک نماینده وجود دارد برآورده نشود اصلاح‌طلبی را کاندیدا کنند.

صوفی با بیان این‌که به دلیل تجربه انتخابات در مجلس دهم، نباید چنین روندی را در آینده تکرار کنیم، افزود: همان‌ طور که آقای خاتمی گفتند برای انتخابات آینده مجلس به طور حتم باید برنامه ارائه کرده و افراد با هویت مشخص اصلاح‌طلبی را به مجلس بفرستیم.

وی افزود: یعنی اینگونه نیست که مانند گذشته فراخوان کنیم یا با اصولگرایان معتدل یا حامی دولت ائتلاف کنیم چون در دور گذشته حمایت از دولت و کنار گذاشتن نیروهای تندرو از مجلس یکی از اهداف اصلاح‌طلبان برای مشارکت در انتخابات مجلس که امروز موضوعیت ندارد بنابراین دلیلی ندارد که ما با اصولگرایان ائتلاف کنیم.

او البته درباره هدر رفت چهارساله فرصت‌ها و نارضایتی مردم از فهرست مورد حمایت اصلاح‌طلبان هیچ توضیحی ارائه نداد. اما صادق زیبا کلام در این باره تصریح کرده که اصلاح‌طلبان با عملکرد خود در انتخابات مجلس 94، در باتلاق گرفتار شده‌اند.

زیباکلام در گفت‌وگو با فرارو و درباره اظهارات حجاریان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند از این باتلاقی که گرفتار آن شدند خارج شوند. آنها باید با توجه به دعوتی که از مردم کردند، جوابگوی این عمل خود باشند و واقعیات را در این رابطه با مردم در میان بگذارند.»

وی افزود: مردم از خود می‌پرسند با رأی به حسن روحانی و فراکسیون امید چه تغییراتی در وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به وجود آمد؟ آیا از حجم مفاسد اقتصادی کم شده؟ آیا وضعیت مردم از نظر معیشتی بهبود پیدا کرده است؟ این‌ها سؤالاتی است که باید به آن‌ها پاسخ داده شود، اما سران اصلاحات به جای اینکه به مردم جواب سؤالات اینچنینی را بدهند، به بیان یک سری کلی‌گویی‌ها بسنده می‌کنند.»

زیبا کلام با اشاره به اینکه حجاریان سعی می‌کند اصلاح‌طلبان را از این مخمصه‌ای که گرفتار آن شدند، نجات دهد، تصریح کرد: «اما در این رابطه آقای خاتمی در دیدار قبل از سال خود با اعضای فراکسیون امید اعلام کرد، مردم ممکن است به توصیه وی برای حضور در انتخابات عمل نکنند، بنابراین می‌توان گفت مردم به یک نحوی از آقای خاتمی قطع امید کرده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلاح‌طلبان با دو تجربه ناکام روبرو هستند که در این رابطه باید با مردم حرف بزنند، اظهار داشت: «انتخاب حسن روحانی در اردیبهشت 96 و همچنین رأی به فراکسیون امید این دو تجربه هستند، حال بعد از گذشت دو سال از انتخاب روحانی مردم از اصلاح‌طلبان این پرسش را دارند چه شد که الان در این وضعیت قرار داریم.»
زیباکلام گفت: «اصلاح‌طلبان باید تکلیف خود را در این زمینه روشن کنند، بحران عمیق‌تر از این است که آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند یا نه و یا با چه مکانیزمی، روحانی و فراکسیون امید، آن‌ها را به باتلاقی انداختند که درآمدن از آن به سختی ممکن است.

اما جلال میرزایی از اصلاح‌طلبان عضو فراکسیون امید در مجلس به تابناک گفته است: اکنون با پدیده‌ای مواجه هستیم که در نوع خود بی‌نظیر است. شاید یک جناح خاص از گروهی حمایت کند و این گروه بتواند وارد مجلس شود، ولی متأسفانه از روز بعد از انتخابات همین‌ها شروع به تخریب منتخبان خود می‌کنند.

خلاصه آن که به جای اینکه جریان حمایت کننده، راهکار ارائه دهد و مشکلات را شناسایی و به منتخبان در راه پیشبرد اهداف کمک کند، شروع به زدن این افراد کرده و تخریب می‌کنند. همین موضوع الان در مورد فراکسیون امید صادق است و این اتفاق متأسفانه در مجلس دهم رخ داده است.

یادآور می‌شود سخنان کسانی چون زیباکلام فرافکنی است؛ چرا که اصلاح‌طلبان بارها گفته‌اند دولت روحانی را رحم اجاره‌ای خود می‌دانند و بنابراین، می‌توان گفت این اصلاح‌طلبان بودند که دولت و فراکسیون امید را به باتلاق کشاندند.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزودي جهنم را به چشم خود خواهيد ديد
ب2
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم عموصادق هم نفوذی دلواپسان باشد!
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
حالا آب و صابون بیاریم یا هنو زوده؟
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
..
mohsen
Iran, Islamic Republic of
خودت چی؟ ..