جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

ابوترابی‌فرد: سپاه ابهت پوشالی آمریکا را شکست

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 697728
امام جمعه موقت تهران گفت: سپاه پاسداران پهپاد رادارگریز آمریکا را سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت او را فروریخت.
ابوترابی‌فرد: سپاه ابهت پوشالی آمریکا را شکست
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز(دوشنبه) در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به سیره حضرت ابراهیم(ع) اظهار کرد: قرآن می‌فرماید ابراهیم وقتی پیام الهی را دریافت کرد، در خصوص قوم لوط از خدا و ملائک درخواست می‌کند عذاب را نازل نکنید. انبیاء الهی دغدغه گناهکاران را دارند. ملت اسلام باید پای خود را جای پای حضرت ابراهیم (ع) بگذارند.

وی افزود: این مدرسه ابرهیم و پیامبر اعظم است، ببینید خداوند در قرآن چگونه از ابراهیم تجلیل می‌کند. مردم! مسلمانان! بدانید که ابراهیم حلیم بود، یعنی با گذشت بود. آیا ما در جامعه خود به این خصیصه آراسته هستیم و برای کسانی که در راه حق گام بر نمی‌دارند نگرانیم؟ دعا می‌کنیم؟ یا خدای نکرده از آنها فاصله می‌گیریم.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: حضرت ابراهیم نگران قوم لوط است، ما چقدر نگران یکدیگر هستیم؟ ابراهیم برای نجات قوم گناهکار لوط هم نگران بود، از خدا درخواست می‌کرد و دعا می‌کرد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اینکه حضرت نوح بعد از صدها سال قوم خود را نفرین می‌کند بر این اساس این بود که خداوند به او گفت از قوم تو حتی یک نفر هم به خدا ایمان نمی‌آورد. تازه بعد از این پیام بود که وقتی کاملا مایوس شد لب به نفرین گشود. تا مایوس نشده‌ایم باید دغدغه یکدیگر را داشته باشیم، باید به فکر یکدیگر باشیم.

وی با بیان اینکه روز عید قربان روز تجدید بیعت با ابراهیم خلیل است، گفت: برادران و خواهران عزیز! شما که اهل نماز جمعه و جماعت هستید و در صف اول قدم بر می‌دارید، باید بیش از دیگران دغدغه داشته باشید.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص سیره و رفتار آزدگان در دوران دفاع مقدس هم بیان کرد:
در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن هستیم، یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سید آزادگان در دوران اسارت خطاب به نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی و خیل عظیم آزادگان که با همه وجود در این راه قدم برداشته بودند این بود که برادران هم بند! نباید حتی یک نفر از ما در این اسارت جا بماند. همه با هم باید استقامت کنیم، همه باهم باید ایستادگی کنیم، همه باهم باید برای ملت ایران، نیروهای مسلح، امام و رهبری پیام‌آور قدرت و عزت باشیم.

ابوترابی‌فرد گفت: این اندیشه است که آزادگان ما آن اقتدار را به نمایش گذاشتند، همه با عزت ایستادند و با قدرت از انقلاب دفاع کردند. مردم عزیز! آزادگان ما در طول سال‌های سیاه، پر رنج و پر شکنجه اسارت حتی یکبار هم نشد که پیام بدهند که ما خسته شدیم، بلکه پیام آنها برای امام، مسئولین و رزمندگان در جبهه این بود که ما ایستاده‌ایم و این پیام بود که دفاع مقدس را به قله اقتدار تبدیل کرد.

وی ادامه داد: نکته دیگر از مدرسه درس حضرت ابراهیم مبارزه با شرک، کفر، استکبار و زیاده خواهی است. این آمریکا کیست که شما در برابر آن خضوع و تواضع می‌کنید. این قدرت های استکباری چه شأنی دارند که ملت‌ها را مقهور خود کرده اند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: اروپا و بریتانیا دیروز، از ملت ایران درس بیاموزید. از شخصیت و هویت خودتان در برابر آمریکا دفاع کنید. اروپای مقهور، اروپای تسلیم در برابر نظام سلطه و آمریکا. اما ملت ایران، ملت اسلام و جبهه مقاومت چه درس زیبایی از مدرسه حضرت ابراهیم آموخته است.  

ابوترابی تصریح کرد: ببینید امام بزرگوار چگونه به ما درس عزت آموخت، چگونه به ما ایستادگی در برابر نظام سلطه را آموخت، ای رهبر معظم ای خلف صالح امام، ای مردم ایستادگی، این مدرسه ای که شما ما گشوده ای، مدرسه عزت و اقتدار ابرهیمی است، تداوم راه حضرت ابراهیم (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ملت ایران در این هفته‌های اخیر به نمایش گذاشته شد، گفت: سپاه پاسداران پهپاد آمریکا سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، آل سعود و رژیم آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند و قطعا محکوم به شکست و نابودی هستند.

وی افزود: این جان کلام رهبری که جان کلام قرآن است، اینکه ملت اسلام، ملت عزیز، مستقل، شجاع و مقتدر سوریه، عراق، حزب الله مقاوم لبنان و دلیرمردان یمن! شما در راه ابراهیم خلیل الرحمان گام بر می دارید. اتکای به خدای متعال و ایستادگی در برابر این بت‌ها و مجسمه های بی روح و بی‌جان.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شما اقتدار ملت ایران در هفته های اخیر را مشاهده کردید که چگونه به نمایش گذاشته شد. این سبزپوشان مقتدر، پهپاد رادار گریز آمریکا را مورد هدف قرار ندادند، بلکه شخصیت پوشالی آنها را هدف قرار دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.

ابوترابی فرد بیان کرد: این کشتی انگلیسی نبود، این بریتانیای کبیر بود که در برابر قدرت ملت بزرگ ایران احساس ضعف کرد، این راه ابراهیم و قدرت ابراهیمی است که دسیسه‌ها را به نردبانی برای قدرت و عزت ملت ایران تبدیل و آتش را گلستان می‌کند. این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است که چهار دهه است در دنیای اسلام نهادینه شده است.

وی ادامه داد: مقابله سازمان یافته و گسترده با منافع نامشروع و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و نظام سطله. ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی که نمایندگی نظام سلطه در منطقه جنوب غرب آسیا را برعهده دارد و دستش به خون جوانان، زنان، مردان و کودکان فلسطینی آلوده است. ایستادگی در برابر این جریان مفسد و فاسد الهام از مدرسه ابرهیمی است. خلق قدرت و استفاده بهینه از قدرت، برای ارتقای جایگاه امت اسلام، به استقبال خطر رفتن با آرمان های بلند و مبانی مستحکم مبتنی بر دانش، اینها راهبرد ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما در سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه قرار داریم، تصریح کرد: آقای میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در سالگرد جشن آزادی سرزمین های اشغالی لبنان اینگونه گفت «درود بر آنها که صبر و ایستادگی داشتند (در تجلیل از رزمندگان مقاومت) و خون هایشان خاکمان را آبیاری کرد.»

ابوترابی فرد افزود: این رزمندگان شجاع، این سربازان پر توان انقلاب، شاگردان مدرسه حضرت ابراهیم خلیل الرحمان هستند که این راه را آغاز کردند و با قدرت هم تداوم می بخشند.

وی گفت: آنان که در مسجد الاقصی بر خواهران و برداران مظلوم فلسطینی ما یورش بردند، بدانند که بر سر نیزه می‌توان تکیه کرد، اما نمی‌توانند بر سر نیزه بنشینند، رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند و رژیم هایی که بر سر نیزه نشسته اند قطعا محکوم به نابودی و زوال هستند.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص مساله اخیر کشمیر گفت: عقلانیت، مدیریت مبتنی بر اخلاق و علم وحدت کشور را خلق می کند، مبادا به سرنیزه روی بیاورید. ملت مسلمان کشمیر جزیی از امت اسلام است و هر حرکت غیرقابل دفاع و غیر اصولی با هر فردی از جامعه اسلامی، برخورد با امت اسلام است.

ابوترابی فرد بیان کرد: مسلمانان و غیر مسلمانان صدها سال است که با هم در شبه قاره هند زندگی مسالمت آمیز دارند، حاکمان باید این نوع زندگی را استحکام ببخشند. منطقه ما ظرفیت تنش و نزاع را ندارد. ما دغدغه آرامش و امنیت در امت اسلام، صلح در شبه قاره هند و دغدغه همکاران، خواهران و برادارن خود در جهان اسلام را داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولتمردان پاکستان و هند در شبه قاره هند، با عقلانیت و دانش، راه را برای حراست از حقوق انسان‌ها و مسلمانان به ویژه در کشمیر فراهم کنند و ما شاهد دوستی و مودت آنها باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هر چه برا گفتن داریم از تفکر مقاومت داریم
.و هر چه از دست دادیم از تفکر غرب‌گرا و مذاکره داریم!
تو و لاریجانی و باهنر با تصویب بیست دقیقه ای برجام به امریکا ابهت کاذب دادید...!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تو خودتو به اهل مقاومت نچسبون که از مسببین اصلی تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس بودی!!!