چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

فدراسیون «مستقل» دست به دامان دولت

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 697707
فدراسیون فوتبال که چند مدیر بازنشسته‌اش حاضر نشدند به قانون تمکین و مسئولیت‌شان را ترک کنند، حالا دست به دامان دولت شده تا بتوانند اولین قسط پیش قرارداد سرمربی تیم ملی را پرداخت کنند.
فدراسیون «مستقل» دست به دامان دولت
به گزارش جهان نيوز، عجایب و اتفاقات بی‌سابقه تابستان تکرار نشدنی فوتبال ایران همچنان ادامه دارد، وقتی لیگ برتر برای نخستین بار در تاریخ همچنان از ابهام و تعلیق بیرون نیامده و در پی آن سرنوشت تیم ملی هم با توجه به معادلات فعلی مبهم و نامشخص به نظر می رسد.
 
همانطور که پیش از این گمانه زنی هایی در رسانه ها مطرح می شد فدراسیون فوتبال نتوانسته نخستین بخش از قرارداد مارک ویلموتس را پرداخت کند تا وضعیت برگزاری اردوی شهریورماه و حضور این مربی در تهران نامشخص باشد. بر این اساس در مه آلودترین فضای فوتبال باشگاهی کشور حال و ریز فوتبال ملی هم شرایط مشابهی را تجربه خواهد کرد تا همه چیز در حالت تعلیق قرار بگیرد.

حالا کلیدواژه مسئولان فدراسیون فوتبال در تقابل با این مشکل نام دولت و وزارت ورزش است. قرار بر این است فدراسیون اینگونه به جامعه و مخاطبانش القا کند که مشکل عدم حضور ویلموتس و ناتوانی فدراسیون در تامین منابع مالی حاصل قطع منابع دولتی است.
بر این اساس وزارت ورزش و دولت با وجود تمامی مشکلات مالی در حوزه های مختلف باید نسبت به این مسئله احساس مسئولیت کنند و جهت حضور ویلموتس در ایران و پرداخت نخستین بخش از قرارداد حساب فدراسیون فوتبال را پر کنند.

این سناریو البته تاجایی قابل اعتناست که فراموش کنیم در ماجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان فدراسیون مستقل و کاملا غیردولتی فوتبال حاضر به تمکین در برابر قانون همچنین توصیه های دولت و مجلس نبود. فراموش کنیم فدراسیون مستقل با حضور اسلامیان ، بهاروند و طالقانی به عنوان یک نهاد غیر دولتی هیچ محدودیتی برای استفاده کردن از بازنشستگان ندارد و طبیعتا بر همین اساس همانطور که فراتر از ظرفیت های قانونی عمل می کند وابسته به منابع دولتی نیز نخواهد بود.

همچنین به طور مثال ماجراهای انتخاب فرهاد مجیدی و اختلاف عمیق وزارت ورزش و کمیته المپیک که حتی در این راستا مورد مشورت قرار نگرفتند را نیز باید به فراموش بسپاریم چرا که فدراسیون فوتبال در آن مقطع کاملا مستقل، بدون نیاز به همفکری و مشورت عمل می کرد و بر این نکته تاکید داشت که هیچ نهادی حق دخالت در امور داخلی فدراسیون فوتبال را ندارد.
ماجرای عدم پرداخت بودجه دولتی به فدراسیون با گذشت بیش از 9 ماه کاملا صحیح و مطابق با واقعیت است البته با این توجیه که فدراسیون غیر دولتی مستقل نیازی به دریافت کمک دولتی هم ندارد!

با این وجود باید در انتظار ماند و دید که آیا ادامه فشار روانی و حتی احتمالا رسانه ای فدراسیون فوتبال منجر به عقب نشینی دولت و وزارت ورزش از مواضع قبلی خواهد بود و دولت منابع خود را در اختیار نهادی قرار می دهد که بدون توجه به قوانین دولت و مجلس همچنان به دست بازنشسته ها اداره می شود؟
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *