کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس فتا به هتاکان هشدار داد

20 مرداد 1398 ساعت 11:27

معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تهمت و افترا در فضای مجازی مانند فضای حقیقی است و جرم محسوب می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ رامین پاشایی درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌هایی که در آن به شاکی پرونده تهمت و افترا زده شده است، گفت: هر گونه ایراد تهمت و افترا در فضای مجازی به سایر اشخاص همانند فضای حقیقی است و از نظر قانون این اقدام جرم تلقی می‌شود.

او افزود: در صورت دریافت پرونده‌های شکایتی در این باره، با ارائه مستندات لازم به مقام قضایی و احراز جرم ارتکابی، پرونده به پلیس فتا ارجاع و پس از آن به موضوع رسیدگی خواهد شد.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸، هر فردی به هر طریقی که در فضای مجازی به دیگری توهین کند، مجرم تلقی می‌شود و پس از ثبت شکایت به پرونده رسیدگی خواهد شد.

این روز‌ها شاهد افزایش توهین و افترا کاربران فضای مجازی به یکدیگر هستیم، به طوری که برخی از افراد به خود اجازه می‌دهند که در صفحات شخصی‌ خود، سایر افراد را تخریب کنند.

این اقدام ناشایست به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه در این میان شاهد بی حرمتی و هتاکی برخی از افراد به ائمه معصومین نیز هستیم که با این کار خود اعتقادات و باور‌های شیعیان را مورد تمسخر و اهانت قرار می‌دهند.

تنها خواسته مردم از دستگاه‌ قضایی و انتظامی کشور برای برخورد با هتاکانی که اعتقادات و دین آن‌ها را نشانه رفته‌اند، اشد مجازات است و باید از انجام چنین اعمالی در جامعه جلوگیری شود.


کد مطلب: 697669

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697669/پلیس-فتا-هتاکان-هشدار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com