کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزمایش سلاح جدید از سوی کره شمالی

20 مرداد 1398 ساعت 9:02

کره شمالی اقدام به آزمایش یک سلاح جدید با نظارت رهبر خود کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی روز شنبه این کشور آزمایش یک «سلاح جدید» بود که با نظارت شخص کیم جونگ اون،رهبر این کشور انجام گرفت.

تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ یک روز پس از آن انجام می‌شود که دونالد ترامپ روز جمعه مدعی شد «نامه بسیار زیبای» دیگری از رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

ترامپ درباره جزئیات این نامه در پیامی توییتری نوشت: «کیم جون اون در نامه‌ای که برای من فرستاد، با خوشحالی اظهار داشت که مایل است به محض پایان تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، با من دیدار و گفتگو کند. نامه‌ای طولانی بود که بیشتر آن به گله‌مندی از تمرینات (نظامی) پرهزینه و مضحک اختصاص داشت.»

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران تلاش کرد باز هم آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد و گفت باز هم می‌گویم، هیچ آزمایش اتمی صورت نگرفته است. این موشک‌ها همگی کوتاه‌بُرد بودند. آزمایش موشکی بالستیک انجام نشد. هیچ موشک دوربُردی پرتاب نشد.

آزمایش موشکی روز شنبه پنجمین آزمایش کره شمالی  در کمتر از سه هفته گذشته بود که پس از به‌بن‌بست‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن انجام شد.
ترامپ و کیم از پارسال سه بار دیدار و درباره پایان دادن به تنش‌ها بر سر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کرده‌اند. دو کشور، علی‌رغم این به پیشرفت‌های اندکی در خصوص هدف واشنگتن مبنی بر مجاب کردن پیونگ‌یانگ به دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی خود دست یافته‌اند. کره شمالی، برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی خود را برای بقا در برابر تهدیدهای آمریکا ضروری می‌داند.

اختلاف‌نظرهای دو طرف در زمینه توافق‌های نشست اول  در نیمه‌کاره ماندن نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی، پایتخت ویتنام، خود را بیشتر آشکار کرد. مایک پمپئو در توجیه شکست دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی مدعی شد پیونگ یانگ خواستار رفع کامل تحریم‌هاست،  اما «ری یونگ هو»، وزیر خارجه کره  شمالی پاسخ داد که  پیونگ یانگ بر اساس راهبرد امتیاز در برابر امتیاز تنها خواستار رفع برخی از تحریم‌ها شده است.

سومین دیدار سران دو کشور در اوایل تیرماه نیز اختلاف‌های دو کشور را نه تنها حل نکرد که بار دیگر و پس از یک سال، علی‌رغم ادعای مکرر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر «روابط دوستانه» او با رهبر کره  شمالی، وارد مرحله جدیدی شده است.
 


کد مطلب: 697624

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697624/آزمایش-سلاح-جدید-سوی-کره-شمالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com