پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

۲۰هزار تن چای وارداتی با ارز دولتی کجا رفت؟

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 697622
در حالی که در هفته‌های اخیر موضوع گران‌شدن سرسام‌آور چای داغ شده‌است، این سؤال مطرح است که ۲۰هزار تن چای که امسال با ارز دولتی ۴۲۰۰تومانی تا پیش از ۱۸ خرداد ترخیص شده، کجاست و در صورت عرضه، با چه‌قیمتی و در کدام شبکه توزیع به دست مصرف‌کننده رسیده‌است؟
۲۰هزار تن چای وارداتی با ارز دولتی کجا رفت؟
له گزارش جهان نيوز، در هفته‌های اخیر قیمت چای خارجی در بازار دچار تلاطم شده و اخبار متفاوتی از درصد افزایش قیمت این کالا در سطح عرضه منتشر می‌شود؛ نخ تسبیح گرانی چای، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای اعلام شده، ماجرایی که اواخر اردیبهشت ماه امسال به‌دنبال نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرکل سیاست‌گذاری‌های ارزی بانک مرکزی رخ داد و ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای، کره و حبوبات حذف شد و با اعلام تاریخ ۱۸ خرداد ماه، واردات چای تنها با دریافت اخذ مابه‌التفاوت ریالی امکان‌پذیر شد.

در نامه مذکور تأکید شده بود: از تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۹۸ به بعد به‌ازای هر دلار از محموله‌های تأمین ارزشده کره، حبوبات، چای و کاغذ، ۴۸۰۰ تومان مابه‌التفاوت اخذ شود. حتی در انتهای این نامه آمده‌است: محموله‌های ترخیص‌شده تا قبل از تاریخ فوق‌الذکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشمول رصد، پایش و عرضه با نرخ مصوب سازمان حمایت بر مبنای ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌باشد. 


اما بر اساس آمار‌های به‌دست‌آمده از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد ماه، بیش از ۲۰ هزار تن چای با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی ترخیص و وارد کشور شده‌است و از تاریخ ۱۸ خرداد تا ۱۹ مرداد ماه نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن چای با ارز نیمایی از گمرکات کشور وارد ایران شده‌است. 
همچنین رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت چای خارجی در بازار خبر داد و گفت: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیمایی به واردات دلیل اصلی نوسان قیمت چای خارجی در بازار به شمار می‌رود. محمد آقا طاهر افزود: قیمت هر بسته چای نیم کیلویی از ۲۹ هزار تومان به ۶۴ تا ۶۹ هزار تومان رسیده‌است، در حالی که با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت ارز خارجی حداکثر باید دو برابر افزایش می‌یافت.

منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جيب يك اقا زاده نيازمند و محتاج دلار
Iran, Islamic Republic of
دانگي دونگي نمودند
ب
Iran, Islamic Republic of
چای چند وقته گران هم شده پس برای همینه دست آقازاده هاست؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بقدري در بين اقا زاد ها دردمند بر سر سفره انقلاب خوشبختانه رقابت است كه مهلت ترخيص نميدن رو كشتي گم ميشود!!!
ممد
United States
رییسی کجایی؟؟