کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضربه فدراسیون فوتبال به «گام دوم»

20 مرداد 1398 ساعت 8:54

یکی از ضرباتی که بار‌ها کشورمان متحمل آن شده، بحث شعارزدگی و استفاده ابزاری از رهنمودها، برنامه‌ها و توصیه‌هایی است که توسط مقام معظم رهبری به مسئولان ابلاغ می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، نمونه‌های زیادی را می‌توان مثال زد که وقتی رهبری برنامه‌ای را ابلاغ یا شعاری را برای روشن شدن راه بیان می‌کنند، مسئولان اجرایی و مربوط به جای عملیاتی کردن موضوع و وارد شدن به کار بلافاصله با برپایی سمپوزیوم، کارگروه و سر دادن و تکرار همان شعار‌ها بدون اینکه کار را پیش ببرند فقط هزینه‌تراشی می‌کنند و دست‌آخر هم بدون اینکه قدمی در راه تحقق منویات رهبر انقلاب برداشته باشند صرفاً گزارش جلسه می‌دهند.


بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی نظام است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شد.

سندی که گویا قرار است از سوی نهاد‌ها و مراجعی که مخاطب اصلی آن هستند به سرنوشت بقیه فرامین دچار شود. یکی از این مراجع و سازمان‌ها فدراسیون فوتبال است که ظاهراً دچار توهم شده و به جای اینکه نکات قابل تأمل بیانیه را در مجموعه خود اجرا کند به تصور اینکه مسئول اجرایی شدن این بیانیه است، آن را به بقیه ابلاغ می‌کند و از دیگران درخواست تقسیم کار دارد. فدراسیونی که خود سمبل ناکارآمدی است حالا سعی دارد با یک اینفوگرام خود را جلودار این حرکت نشان دهد و به جای اینکه معضلاتش را حل کند به بقیه نوع اجرا و عملیاتی کردن آن را امرونهی می‌کند.

بد نیست با توجه به برخی نکات بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب، نگاهی به معضلات حاکم بر فدراسیون فوتبال داشته باشیم تا آقایان حداقل متوجه شوند که ایراد کار را باید ابتدا از سازمان خودشان برطرف و بعد به دیگران امرونهی کنند.

اقتصاد مقاومتی، اصل فراموش شده
یکی از مباحث مهم بیانیه گام دوم، بحث اقتصاد مقاومتی است. مقوله‌ای که سال‌هاست از سوی فدراسیون فوتبال و فوتبالی‌ها نه‌تن‌ها دیده نمی‌شود، بلکه کلاً به دست فراموشی سپرده شده است. همین حالا فدراسیونی که ادعای سردمداری حرکت در رسیدن به هدف این بیانیه را دارد در رده‌های ملی و باشگاهی‌اش از البسه خارجی استفاده می‌کند. به باشگاه‌هایش اجازه برپایی اردو‌های بی‌کیفیت خارجی را می‌دهد و با دهن‌کجی خاصی میلیاردها‌میلیارد پول بیت‌المال را صرف پرداخت هزینه‌های مربیان و بازیکنان بی‌کیفیت خارجی می‌کند.

فدراسیون متخلف، نه فاسد!
مبارزه با فساد اصل مهم دیگر بیانیه گام دوم انقلاب است. بر کسی پوشیده نیست که یکی از بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین پرونده‌های فساد در کشور پرونده فساد در فوتبال است. پرونده‌ای که چند سالی می‌شود در راهرو‌های مجلس خاک می‌خورد و البته هیچ‌یک از آقایان قدیم و جدید فدراسیون قائل به وجود فساد در فدراسیون نیستند و می‌گویند تخلف داریم، فساد نه. اصلاً همین تخلف که خودتان می‌گویید قبول، حداقل به این باور برسید که تداوم یک یا چند تخلف منجر به فساد می‌شود.

اخلاق بی‌اخلاق
در بیانیه گام دوم انقلاب، رشد اخلاق به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پارامتر‌های توسعه کشور لحاظ شده و مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است. مقوله‌ای که همه خوب می‌دانیم فوتبال کشور تا چه میزان نسبت به آن بیگانه است و فدراسیون تا چه حد در این اخلاق‌زدایی، پیشگام؛ خوشبختانه هنوز مدت زمان زیادی از وتوی احکام کمیته اخلاق فدراسیون در خصوص مدیران متخلفش توسط هیئت رئیسه نمی‌گذرد و همه به یاد می‌آورند که چگونه مدیرانی که باید مورد بازخواست قرار می‌گرفتند به محل کار بازگشتند. حالا این فدراسیون که کلاً میانه خوبی با اخلاق‌مداری ندارد و کار فرهنگی و اخلاقی را صرفاً در چاپ بنر و توزیع بروشور می‌داند و سردمداران این کارش هم لیدر‌های معلوم‌الحال هستند با مستمسک قرار دادن بیانیه گام دوم، دم از رشد اخلاقی می‌زند و بقیه را به آن دعوت می‌کند.

ترویج فرهنگ زندگی غیراسلامی
اول اینکه چند فوتبالیست یا مسئول فدراسیون را می‌شناسید که ساده‌زیست باشند و سبک زندگی اسلامی را رعایت کنند و به آن باور داشته باشند؟

دوم اینکه در تمام این سال‌ها که فوتبال میلیاردمیلیارد از پول مردم و بیت‌المال ارتزاق کرده، آیا فدراسیون برنامه‌ای برای ترویج این سبک زندگی ایرانی-‌اسلامی حداقل برای فوتبالی‌ها داشته که حالا از بقیه توقع دارد؟

پاسخ هر دو سؤال کاملاً روشن است و البته باعث تأسف، چراکه فوتبال و فوتبالی‌ها صرفاً طی سال‌های گذشته مروج سبک زندگی غیراسلامی بوده‌اند.

دلبستگی به میز
و در نهایت باید به دلبستگی زایدالوصف آقایان به میز و مقام اشاره کرد که این یکی صرفاً مختص فوتبال نیست و تقریباً تمام ورزش کشور با آن درگیر است. حتماً در این خصوص آقایان پاسخ خواهند داد و به چند جوانی اشاره خواهند کرد که در پست‌هایی به کار گرفته شده‌اند، اما این حقیقت را پنهان می‌کنند که چگونه حاضر نیستند میزشان را رها کنند و حتی اگر از در بیرونشان کنند از پنجره وارد می‌شوند.

در نهایت اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جامه عمل پوشاندن به این فرمان و دغدغه رهبر انقلاب با شعار، اینفوگرام و تعیین تکلیف برای بقیه به نتیجه نمی‌رسد. این کار مرد عمل می‌خواهد و کاری جهادی و انقلابی که حداقل می‌توان با اطمینان گفت فدراسیون فوتبال و مسئولانش در کار بدیهی خودشان مانده‌اند و این‌کاره نیستند، ولی می‌توان این توقع را از آن‌ها داشت که حداقل سرشان به کار خودشان باشد و برای بقیه تعیین تکلیف نکنند.
 
منبع:جوان


کد مطلب: 697621

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697621/ضربه-فدراسیون-فوتبال-گام-دوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com