پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

مدافع حرمی که نظر کرده حضرت زینب(س) بود

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 697613
مدافع حرمی که نظر کرده حضرت زینب(س) بود
به گزارش جهان نيوز، شهید رضا کارگربرزی از مدافعان حرم آل‌الله بود که سرنوشتی عجیب داشت؛ او نظرکرده حضرت زینب(س) بود که در نهایت نیز فدای آن حضرت شد.

این شهید، یکم مرداد سال 1358 در شهرستان نظرآباد متولد شد.فرزند یک کارگر زحمتکش بود و رزق حلال باعث شد تا رضا، انسانی وارسته و حق‌طلب بار بیاید. این شهید همواره در عرصه تحصیل، موفق و ممتاز بود و در رشته‌هایی چون  مهندسی برق و الکترونیک، زبان و ادبیات عرب و زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی و در رشته اطلاعات امنیت تا کارشناسی ارشد تحصیل کرد. وی پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه امام‌حسین(ع) به تدریس مشغول شد.

رضا کارگربرزی، یک اتفاق شگفت‌انگیز را در زندگی‌اش پشت سر گذاشت. او در نوجوانی به خاطر ابتلا به بیماری گیلنباره، فلج شد. به گفته پزشکان این فلجی رفته رفته پیشرفت می‌کرد و به مرگ وی می‌انجامید. مادر شهید در مصاحبه‌ای گفته است: «با خودم فكر كردم، كسي مصيبت‌ديده‌تر از حضرت زينب(س)‌ در اهل بيت نيست، از خدا خواستم و به خانم زينب كبري‌(س) متوسل شدم. رضا را نذر حضرت زينب‌(س)‌كردم و خواستم كه خوب شود براي خودشان. مدت كوتاهي نگذشته بود كه يك روز در كمال ناباوري و به يكباره ديديم رضا دست روي ديوار گذاشته و آرام آرام راه مي‌رود. معجزه شده بود. خانم حضرت زينب‌(س) شفايش را داد.» رضا کارگربرزی هم دین خود را به آن حضرت ادا کرد. وی روز 11 مرداد سال 1392 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد.