پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پنتاگون ترامپ را مسئول احیای داعش می‌داند

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 697605
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار گزارشی، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را مسئول بازگشت دوباره گروه تروریستی داعش به صحنه تحولات عراق و سوریه و تقویت توان آن با وجود از دست دادن بسیاری از سرزمین های تحت سیطره دانست.
پنتاگون ترامپ را مسئول احیای داعش می‌داند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، طونیما زرعانی خبرنگار این شبکه در گزارشی با اشاره به این موضوع گفت: از دست رفتن کنترل داعش بر بسیاری از مناطق تحت سیطره خود، به معنای این نیست که این گروه دیگر فعال نیست.

گزارش اخیر پنتاگون با اشاره به این مسئله، رئیس جمهور آمریکا را مسئول حضور دوباره اعضای این گروه در مناطق مختلف سوریه و عراق می داند.

این گزارش معتقد است از سرگیری فعالیت های داعش در منطقه به ویژه پس از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای این کشور از سوریه و همکاری نکردن دیپلماتیک با دولت عراق، ناخواسته فرصت را برای این گروه تروریستی در جهت تجدید سازماندهی نیروهایش فراهم کرده است.

گزارش پنتاگون می افزاید اردوگاه الهول در حسکه در شمال شرق سوریه که هزاران آواره سوری را در خود جای داده است، مکانی ایده آل برای سرباز گیری اعضای جدید داعش به شمار می رود، به طوری که به نظر نمی رسد نیروهای دولت سوریه قادر باشند این منطقه را در مقابل افراد مسلح محافظت کنند.

از سوی دیگر و با وجود اعلام شکست داعش از سوی ترامپ، این گروه روند تغییر و تحول خود را از یک نیروی مسلط بر اراضی به یک نیروی شورشی طی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *