کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان خواستار آتش‌بس فوری در عدن شد

20 مرداد 1398 ساعت 8:17

ائتلاف سعودی و وزارت خارجه عربستان ضمن درخواست برقراری آتش‌بس در عدن، همه طرف‌ها را به حضور در یک نشست اضطراری در ریاض دعوت کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، ائتلاف سعودی-اماراتی ساعاتی پس از تسلط شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) بر کاخ ریاست جمهوری در عدن، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این منطقه شد.

اگرچه درگیری‌های مسلحانه تقریبا متوقف شده و تبادل آتش با تسلط شورای انتقالی جنوب بر کل استان عدن از جمله کاخ ریاست جمهوری المعاشیق خاتمه یافته است، اما ائتلاف سعودی با صدور بیانیه‌ای گفت طرفین باید درگیری‌ها را متوقف کنند زیرا در غیر این صورت ائتلاف به استفاده از زور متوسل خواهد شد.

عربستان سعودی شنبه شب در پی افزایش درگیری ها بین عناصر وابسته به امارات و عربستان اعلام کرد که باید آتش بس فوری در شهر عدن مرکز جنوب یمن برقرار شود.
عربستان در حالی آتش بس را خواستار شده که کنترل شهر عدن پس از چهار روز درگیری به دست نیروهای وابسته به امارات افتاده و کاخ معاشیق اکنون در دست شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) است.

خبرگزاری رویترز امروز شنبه گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی در چهارمین روز درگیری‌های عدن (جنوب یمن) سقوط کرد.
رویترز به نقل از منابع محلی در عدن نوشت، کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» به تصرف «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) درآمده است.


کد مطلب: 697602

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697602/عربستان-خواستار-آتش-بس-فوری-عدن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com