کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفریحات آبی بی نظیر در تور مالدیو،چین و بالی

19 مرداد 1398 ساعت 19:31

همانگونه که اطلاع دارید این کوه های رنگی یک پدیده ی طبیعی و زمین شناسی است و به خاطر این رنگ ها در سطح جهان معروف شده است. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگومه کوه ها به این رنگ درآمده اند؟ در ادامه توضیح داده می شود. حتما با تور چین به این مکان بروید تا از نزدیک مشاهده این پدیده طبیعی شوید.


معرفی انواع تفریحات آبی در بالی بدون نیاز به مهارت شنا
تور بالی مقصدی ایده آل برای کسانی است که می خواهند سفر دریایی بی نظیری را تجربه کنند اما شنا بلد نیستند. در این مقاله با سام سیر همراه باشید تا شما را با تفریحات متنوع در سفر تور بالی آشنا کنیم.
 



اسکوتر زیردریایی برانید
افرادی که علاقه مند به تفریحات دریایی هستند، با تور بالی می توانند تجربه ای بی نظیر کسب کنند. مهارت خاصی برای این کار لازم نیست. تنها باید از طریق حبابی که روی سرتان قرار دارد، نفس بکشید. این حباب مانع زاویه ی دید شما نخواهد شد. می توانید با سرعتی بالغ بر 2کیلومتر در ساعت و تا عمق 20 متری حرکت کنید. به حرکت درآوردن این موتور کار بسیار ساده ای است. با فشار دادن دستگیره ها می توانید سرعت حرکت را بیشتر کنید.

زیر آب قدم بزنید
با تور بالی می توانید در زیر آب های زیبای این جزیره قدم بزنید. افرادی که دنبال هیجان کمتری می باشند، قدم زدن در زیر آب را به موتورسواری ترجیح می دهند. شما می توانید دنیای زیر آب را از نزدیک لمس کنید.

برای رفتن به زیر آب های بالی تورها پیاده روی برگزار می شود. این تورها در  Sanurبرگزار می شود. گردشگران با استفاده از کلاه حبابی که بر سرشان گذاشته می شود، در طول این مسیر نفس می کشند. با این کار زندگی آبزیان و صخره های زیبای زیر آب را می توانید از نزدیک ببینید.

قایق های کف شیشه ای را امتحان کنید
اگر نمی خواهید در آب رفته و خیس شوید با استفاده از این قایق ها به دیدن صخره های مرجانی بروید. شیشه ی به کار رفته در این قایق ها مانند یک ماسک عمل کرده که می توانید از طریق آن به وضوح زیر آب ها را ببینید. در تور بالی هر تفریح با هر سلیقه ای یافت می شود!

مانند یک ابرقهرمان پرواز کنید
یکی از مهیج ترین تفریحاتی که می توانید در تور بالی از آن لذت ببرید، فلای بوردینگ است. این تفریح غالبا در سواحل Nusa Dua می باشد. تفریح فلای بوردینگ دقیقا به چه صورت می باشد؟ برای انجام این تفریح مهیج به شما کفش هایی داده می شود که این کفش ها به تخته ی موج سواری متصل شده اند.

با روشن شدن موتور مانند یک ابر قهرمان به سمت بالا هدایت می شوید. درواقع آب با فشار خیلی زیاد از نازل ها خارج شده و شما را در هوا نگاه می دارد. شما با استفاده از فلای بوردینگ می توانید تا ارتفاع پانزده متری بالا رفته و اوج هیجان را تجربه کنید. در سفر خود با تور بالی هرگز این تفریح مهیج را از دست ندهید.

تیوب سواری آبی در نواحی Payangan
رودخانه ها و دره های بسیاری در جزیره ی زیبای بالی وجود دارد که ارزش خریدن تور بالی را دارد.Payangan، منطقه ای شمالی در بالی است که جزء مکان های بکر و دست نخورده به حساب می آید. با پایین آمدن از جریان رودخانه مهیج ترین لحظه ی عمرتان را تجربه خواهید کرد به طوری که ضربان قلبتان به حداکثر خود می رسد. در این میان نیز می توانید از طبیعت، گل های زیبا و چشم انداز دیدنی لذت ببرید.

تیوب سواری در آب یا قایق سواری در امواج، کدام یک را ترجیح می دهید؟
قایق سواری در جزیره ی زیبای بالی به این صورت است که به صورت دسته جمعی انجام می شود. اگر می خواهید تفریح را بصورت انفرادی تجربه کنید ما استفاده از تیوپ سواری را توصیه می کنیم. در سفر خود با تور بالی به این جزیره ی زیبا می توانید هر دو را امتحان کرده و از آن لذت ببرید.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

چه تفریحات هیجان اگیزی را باید در مالدیو انجام دهید؟

مالدیو دارای آب و هوای بی نظیری می باشد. خانه های بسیاری در کنار آب زلال مالدیو ساخته شده اند. زیبایی آب ها به قدری است که شما را به شنا کردن در خود وسوسه می کند. تور مالدیو مقصدی رویایی برای گردشگران است، مقصدی پر از نخل های بلند و سواحل شنی... حتی اگر در سفر تور مالدیو هیچ یک از این تفریحات را انجام نداده و فقط به استراحت مشغول شوید، باز هم می توانید سفری خاطره انگیز برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

 اگر طرفدار کارهای مهیج و آدرنالین هستید، هیج جایی نمی تواند مانند مالدیو برای شما باشد. در این مقاله با سام سیر همراه باشید تا شما را غرق در زیبایی های مالدیو کنیم.
 

غواصی
یکی از اولین مکان هایی که می توانید برای غواصی اقدام کنید، قطعا مالدیو می باشد. حتی اگر تجربه ای در زمینه ی غواصی ندارید باز هم جای نگرانی نیست و می توانید این ورزش مهیج را برای اولین بار در مالدیو امتحان کنید. اگر با تور مالدیو به این کشور جزیره ای سفر کنید مناطق بسیاری برای انجام این کار را خواهید یافت که برخی از آنان دارای قیمت مناسب تری هم می باشند. شما با رفتن به این آب ها حتی می توانید موجودات دریایی مثل کوسه ها، لاک پشت ها و... را از نزدیک ببینید. آب های شفاف کریستالی مالدیو غواصی را برای شما خاطره انگیز خواهد کرد.

موج سواری
Cinnamon Dhonveli منطقه ای است که در آن موج سواران حرفه ای به چشم می خورند. این منطقه از جمله ناب ترین منطقه ها در سطح جهان برای انجام این کار می باشد. اگر غواصی بند نیستید باز هم جای نگرانی نیست. با تماشای غواصان حرفه ای می توانید چیزهای بسیاری را مشاهده کرده و یاد بگیرید. کلاس های آموزشی نیز در این خصوص برای گردشگران تعبیه شده است. با سفر تور مالدیو هرگر فرصت انجام این کار را از دست ندهید.

شامی رمانتیک در غروب آفتاب
اگر اطرافیان خود قبلا به مالدیو سفر کرده باشند حتما از آن ها تعریف این کشور جزیره ای را شنیده اید. بی شک مالدیو یکی از رمانتیک ترین مکان هایی است که می توانید در آنجا حضور یابید. این مکان بهترین جا برای ماه عسل و زوج ها می باشد که قصد سپری کردن تعطیلاتی آرام را دارند. تور مالدیو بهترین گزینه ای است که می توانید در این خصوص انتخاب کنید. رستوران ها و هتل های متنوعی در مالدیو وجود دارد که قیمت های مختلف نیز بسته به کیفیت غذا یا هتل به شما پیشنهاد می شود. اگر تنها یک بار به این کشور سفر کنید هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. خوردن غذا در رستوران های ساحلی را نیز حتما امتحان کنید.

گشت و گذار در جزیره
در تور مالدیو با مردم محلی آن جا آشنا شده و شاهد گذران زندگیشان خواهید بود. جزایر بسیاری اعم از کوچک و بزرگ در این کشور وجود دارد که می توانید با تک به تک آن ها آشنا شوید. این سفر تجربه ای بی نظیر را برایتان به ارمغان خواهد آورد. شاید برایتان جالب باشد که دین اغلب مردم این جزیره اسلام است.

پدل بردینگ ایستاده (Stand Up Paddle boarding)
پدل بردینگ برای افرادی مناسب می باشد که آب بازی را دوست داشته اما علاقه ی بسیاری به غواصی ندارند. آب های منطقه برای انجام این تفریح عالی است. موج های نرم و آرامی جزایر را دربرمی گیرد. با تور مالدیو می توانید با خیال آسوده به پارو زدن در خلیج های آرام ادامه دهید. در حین پارو زدن می توانید انواع ماهی های کوچک و بزرگ را در آب های کریستالی مالدیو ببینید.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

پارک ملی ژانگی دانکسیا، کوهستانی رنگارنگ در چین

معمولا اکثر مردم گمان می کنند که در کشور چین فقط کارخانه و معدن وجود دارد و کشوری فقط برای کار است اما اینگونه نیست کشور چین پر از جاذبه های گردشگری خاص است که هیچ جای دنیا یافت نمی شود. جاذبه های مثل کوه های رنگارنگ، دهکده های تاریخی در دل جنگل و هزار جاذبه ی دیگر که این کشور را مورد علاقه ی گردشگران کرده بنابراین با تور چین سفر کنید و از دیدن جاذبه های این کشور لذت ببرید. در این مقاله درباره ی یکی از جاذبه های این کشور صحبت می کنیم.
 

آشنایی کامل با پارک ملی ژانگی دانکسیا
پارک ملی ژانگی دانکسیا به کوهستان رنگارنگ در کشور چین مشهور است. کوهای رنگارنگ نوک تیز با تپه های گرد که شبیه به یک جعبه ی مداد رنگی می باشند. این کوه ها دارای انواع رنگ های سرد و گرم هستند. این کوهستان در سال 2010 به پارک ملی ژانگی دانکسیا معروف شده  و در یونسکو ثبت شده است. هر ساله گردشگران زیادی با تور چین به این پارک می آیند.

همانگونه که اطلاع دارید این کوه های رنگی یک پدیده ی طبیعی و زمین شناسی است و به خاطر این رنگ ها در سطح جهان معروف شده است. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگومه کوه ها به این رنگ درآمده اند؟ در ادامه توضیح داده می شود. حتما با تور چین به این مکان بروید تا از نزدیک مشاهده این پدیده طبیعی شوید.

کوهستان رنگین کمان
این کوهستان در ابتدا مورد توجه افراد کمی بود اما بعد از ثبت یونسکو، جهانی شد و سالانه گردشگران زیادی با تور چین به این کشور می آیند تا این کوهستان را از نزدیک ببینند.

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا چطور به وجود آمدند؟
کوه های رنگی ژانگی دانکسیا، درواقع ماسه سنگ های کرتاسه و لای‌سنگ (سیلتستون) هستند که در کشور چین پیش از به وجود آمدن کوه های هیمالیا تشکیل شده اند. ماسه و گل و لای با آهن و مواد معدنی مخلوط شده اند و موجب ایجاد این رنگ ها در آنها شده است.

این کوه های رنگی ابتدا صفحه ای تخت بودند که از برخورد زمین‌ساختی هند و زمین‌ساختی اوراسیا به وجود آمده اند که حدودا 55 میلیون سال برخورد داشتند مانند تصادف دو ماشینی که از روبه رو بهم می خورند و کاپوت ماشین جمع شده به سمت بالا می رود، این کوه ها نیز از صفحه ی تخت و افقی به این کوه های رنگارنگ تبدیل شده اند که امروزه نظر هزاران گردشگری که با تور چین به این مکان می آید را به خود جلب کرده است.

کوهستان ژانگی دانکسیا
علت به وجود آمدن رنگ های این کوه چه بود؟حال که با چگونگی به وجود آمدن این کوه ها آشنا شدید می خواهیم شما را با چگونگی ایجاد رنگ ها در این کوه ها سخن بگوییم. از رسوب آب های زیر زمینی که در بین دانه های ماسه سنگ‌ها حرکت می کنند و باعث ذخیره سازی مواد معدنی درآنها می شوند. این رسوب شیمیایی به دلیل از بین بردن حفره ها با گذشت زمان آنها را مثل سیمان می کنند.

دلیل قرمز بودن آن اکسیده شدن عنصر آهن از طریق تاثیرات هوایی، همراه با آب و اکسیژن است که در آن زیبایی به وجود اورده است. اگر با تور چین سفر کنید از نزدیک تما این ها را می توانید ببینید و لمس کنید.

معمولا اکسید آهن به شکل قرمز تیره ظاهر می شود، اما زمان هایی هم وجود دارد که به رنگ های دیگر تبدیل می شود. به عنوان نمونه از اکسید شدن لیمونیت یا گوتیت شما رنگ قهوه ای یا زرد را مشاهده می کنید. رنگ سیاه موجود در کوه بخاطر مگنتیت است.

 رنگ زرد فلزی آن بخاطر وجود سولفید آهن به وسیله گوگرد است. به خاطر وجود کلریت یا سیلیکات آهن رنگ سبز در این کوه ها تولید شده. این چند نمونه فقط تعداد مختصری بود اگر با تور چین به این پارک بیایید از دیدن این همه رنگ بر روی کوه ها حیرت زده می شود.


کد مطلب: 697594

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697594/تفریحات-آبی-بی-نظیر-تور-مالدیو-چین-بالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com