کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای شایعه‌سازی برای سریال «میرباقری»

19 مرداد 1398 ساعت 15:34

«سلمان فارسی» بعد از سال‌ها قرار است کلید بخورد، اما در این مسیر نام‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند که در سریال جدید داود میرباقری جلوی دوربین خواهند رفت.


به گزارش جهان نیوز، در جریان پخش «مختارنامه» بودیم که خبر‌های ضد و نقیضی می‌آمد «سلمان» قرار است سریال تلویزیونی شود. بعد‌ها امرالله احمدجو که یکی از نگارشگر‌های فیلمنامه «سلمان فارسی» تلویزیون است به خبرنگار تسنیم گفت "قبل از «مختارنامه»، داود می‌گفت «سلمان»! ۳۰ سال دغدغه داشت «سلمان فارسی» را بسازد و من به او می‌خندیدم. گفتم: داود! سلمان یک شخصیت فرهنگی بوده و ماجرای آنچنانی ندارد. چون در تاریخ اطلاعات زیادی درباره سلمان وجود ندارد و یکسری کلیات مطرح شده است. "

میرباقری ۳۰ سال می‌گفت سلمان!
حالا او در مرحله روز‌های پایانی نگارش می‌گوید: "دو سال پیش که فیلمنامه را به من داد، وقتی خواندم آن‌قدر خوب و جذاب بود که دیدم کاملاً اشتباه کردم و حق با داود میرباقری بود که می‌گفت «سلمان» یک کار بزرگی می‌شود. سریال بهتر است قصه شخصیت باشد مثل تعزیه که قصه عاشوراست. سریال خوب هم باید این کار را انجام دهد و نباید به یک فیلم آموزشی تاریخی تبدیل شود. آن‌قدر قصه «سلمان» شیوا نوشته شده که من را اسیر خودش کرد. "

براساس صحبت‌های امرالله احمدجو «سلمان فارسی» آخرین کار بزرگ میرباقری است.

 
شورجه موسی (ع) را کارگردانی می‌کند
خبر‌هایی مبنی بر بهبودی حالِ جمال شورجه و کارگردانی مستدام او بر سریال «موسی» مطرح شده که این خبر را چند روز گذشته احمد میرعلایی تهیه‌کننده سریال «موسی» تأیید کرد و گفت: جمال شورجه ان‌شاءالله با گذراندن موفقیت‌آمیز مراحل درمانی هرچه زودتر به روال عادی خودشان بازمی‌گردند. از ابتدا هم تکلم، هوش و حافظه‌شان به‌خوبی کار می‌کرد و هیچ‌مشکلی نداشتند حتی دوستان از نظرات و مشاوره‌های ایشان بهره می‌برند.

زمستان فصل شروع «موسی»
تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «موسی (ع)» در خصوص فیلمنامه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: این روز‌ها مراحل پیش‌تولید را پیگیری می‌کنیم، ساخت دکور‌ها و کار سوله‌ها و کارگاه‌های لباس و تجهیزات دنبال می‌شود. نگارش فیلمنامه تمام شده، ولی در مرحله بازنگری قرار دارد. ان‌شاءالله زمستان امسال کار را کلید می‌زنیم.

پاییز زمانِ شروع «سلمانِ» تلویزیون
خبر‌های دیگری به گوش می‌رسد که فیلمنامه «سلمان» هم کامل شده و احتمالاً اواخر پاییز کلید می‌خورد. حسین طاهری تهیه‌کننده «سلمان فارسی» هم این خبر را در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیمتأیید کرد و گفت: در تلاش هستیم پروژه سریال بزرگ «سلمان فارسی» در پاییز امسال کلید بخورد.

چه کسانی بازیگرِ سریال داود میرباقری می‌شوند؟
او در خصوص فرآیند انتخاب بازیگران، گفت: فرآیند انتخاب بازیگر‌ها از یک سال شروع شده است. از سراسر ایران گروه فرستادیم و بچه‌ها استان به استان برنامه‌ریزی و نگاه کردند برای اینکه یک مقداری عمومی‌تر و جامع‌تر در انتخاب بازیگران داخل کشور باشد.

ماجرای شهاب حسینی برای حضور در «سلمان»
ماجرای رایزنی انتخاب بازیگران سریال داود میرباقری به داغ‌ترین روز‌های خودش رسیده است. ماجرا از یک شایعه فضای‌مجازی مطرح شده نقش سلمان‌فارسی شروع شد. جایی که مدیر تولید سریال «سلمان فارسی» در پاسخ به این سوال که قرار است شهاب حسینی سلمان سریال داود میرباقری باشد به خبرنگار تسنیم گفت: هنوز درباره نقش سلمان و حتی بازیگران اصلی کار داود میرباقری و مشاورین ایشان به جمع‌بندی نرسیده‌اند، ولی مطمئناً در گزینه‌های این نقش شهاب حسینی قرار ندارد.

آیا مصطفی زمانی هم بازیگرِ «سلمان» می‌شود؟
حالا نام دیگری به میان آمده و آن مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون است. او پیش از این یوسف سریال مرحوم فرج‌الله سلحشور بود. فرآیند انتخاب بازیگر ادامه دارد، اما این آدرس‌های غلط در این روند بیشتر گروه «سلمان فارسی» را به حاشیه می‌کشاند تا خبر‌های رسمی آن مخابره شود. نباید در این مسیر به مخاطب نشانی‌های غلط داده شود و پراکنده‌گویی در این مسیر راهی به جایی نمی‌برد. چون اصولاً داود میرباقری جزو کارگردانانی است که با انتخاب بازیگران خود همه را شگفت‌زده می‌کند.

هنوز بازیگرِ سلمان مشخص نشده؟!
از ارادتی که داود میرباقری به انتخاب بازیگران تئاتری دارد؛ چون خود این فیلمساز قبل از هرچیز یک تئاتری است؛ و استفاده از بازیگران چهره‌ای که شناسنامه و اصالت هنری همیشه برای او از هرچیزی مهمتر بوده و هست. هنوز نامی قطعی اعلام نشده چه در جایگاه نقشِ سلمان فارسی و چه نقش‌های دیگر و براساس پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز بازیگرِ سلمان فارسی قطعی نشده و طبیعتاً باید قبل از روز‌های آغازِ پروژه سلمان منتظر لیست نهایی داود میرباقری باشیم.

داودِ میرباقری همه را شگفت‌زده می‌کند
او قبلاً همه را شگفت‌زده انتخاب بازیگران کرده و این بار باید ببینیم آیا «سلمان» چهره خواهد بود و یا از افراد کاربلد و غیرچهره استفاده کند. البته با برخی از بازیگرانی که بار‌ها در تیمِ داود میرباقری بوده‌اند مثل محمد فیلی صحبت کرده‌ایم کارگردان «مختارنامه» با برخی‌هایشان مذاکره و دعوت به همکاری کرده است.

«سلمان» بزرگترین طرح ساخت سریال رسانه‌ملی
سیدمرتضی میرباقری معاون سیما گفت: سریال "سلمان فارسی"، بزرگ‌ترین طرح ساخت سریال در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و تلاش می‌کنیم ساخت این سریال با شتاب بیشتری انجام شود. «سلمان فارسی» به ۱۲ هزار دست لباس نیاز است. تجهیز کارگاه ادوات و ابزارشان ادامه دارد و به زودی مهیای تولید خواهند شد.

داستان «سلمان فارسی»
«سلمان فارسی» از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون «سلمان» داود میرباقری خیلی نمی‌تواند مطابق با یک برنامه جلو برو، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بستر‌های لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز داشت که هرکدام به مشکلی برخوردند و یک بار برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری را به‌تأخیر انداخت.

الان زمینی انتخاب شده و دکورسازی در جریان است. بخشی از کار خارج از ایران است و کلیسا‌ها و فضا‌های آماده بخش بیزانس و روم شرقی، احتمالاً ترکیه و چند جای دیگر که دیده‌اند مثل مراکش و گرجستان انتخاب خواهند شد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 697584

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697584/ماجرای-شایعه-سازی-سریال-میرباقری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com