جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا در عراق تائید شد

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 697575
یک منبع مسؤول عراقی اعلام کرد پهپاد جاسوسی آمریکا که در شمال غرب بغداد سقوط کرد، حامل موشک بوده و این پهپاد، سه‌شنبه گذشته سقوط کرده است.
سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا در عراق تائید شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، منابع خبری عراق جمعه (روز گذشته) اعلام کردند که یک پهپاد جاسوسی آمریکا در منطقه «الرضوانیه» واقع در شمال غرب بغداد سقوط کرده است.

یک منبع مسئول عراقی اخبار مربوط به سقوط این پهپاد جاسوسی آمریکا را تأیید کرد.
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از این منبع عراقی تأکید کرد که «این پهپاد، یک پهپاد جاسوسی آمریکایی حامل موشک بوده که روز سه‌شنبه گذشته سقوط کرده است».

وی که خواست نامش فاش نشود، هیچ اشاره‌ای نکرد که چرا خبر سقوط این پهپاد جاسوسی آمریکا همان روز سه‌شنبه اعلام نشده است. این منبع تصریح کرد که بعید است پهپاد مذکور در پی یک حمله سقوط کرده باشد و «به احتمال قوی، سقوط آن، به سبب نقص فنی بوده است».

در همین ارتباط، مسئولان آمریکایی روز گذشته اذعان کردند که پهپاد جاسوسی این کشور در مزارع الرضوانیه سقوط کرده است. سخنگوی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا اما اعلام کرد که این پهپاد روز چهارشنبه سقوط کرده است.
وی با این ادعا که پهپاد مذکور به علت نقص فنی سقوط کرده، اظهار داشت که این پهپاد از نوع « MQ-1C» بوده است.
به گفته این مسئول آمریکایی، شماره پهپاد جاسوسی آمریکا 52178 بوده و متعلق به ارتش آمریکاست.ادعای آمریکایی‌ها درباره سالم بودن پهپاد کذب است

در همین ارتباط، یک کارشناس نظامی به خبرگزاری «براثا» گفت: «رسانه‌های جریان مقاومت عراق این خبر را فاش کردند. آمریکا پس از اینکه دو روز این خبر را مسکوت گذاشته بود، مجبور شد [به سقوط این پهپاد] اعتراف کند».
وی تصریح کرد که اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر سالم بودن این پهپاد با ادعای آنان درباره نقص فنی، همخوانی ندارد.

به اعتقاد این کارشناس، پهپاد آمریکایی در معرض حملات الکترونیکی قرار گرفته و همین مسئله باعث شده بود که مسیر بازگشت را گم کند و آن را در مزارع الرضوانیه به زمین نشانده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *